handdator

Visa fullständig version : GTP- vad täcker den upp? Båttidtabell.


ramses
2007-02-18, 21:01
Har suttit och kollat olika alternativ att ta sig runt på. När jag söker olika alternativ på gtp, länken som finns här på Kalimera visar det sig att den inte täcker tex. Blue Ferries. Har under en tid på olika varianter sökt på Amorgos - Kreta, ingen träff. När jag däremot går in på Blue Ferries hemsida visar det sig att det går regelbunden trafik den sträckan. Är det fler linjer som inte syns på gtp?:confused:

Janérik
2007-02-18, 21:08
Hmm, nu hittar jag inget rederi som heter Blue Ferries, inte ens med hjälp av Google. GTP täcker väl in det mesta då det gäller grekiska turer men de är inte alltid snabba att lägga in nya turer.

Mvh Janérik

ramses
2007-02-18, 21:13
Nä, ursäkta ;) ,den heter givetvis Blue Star Ferries, men det fick jag träff på när jag Googlade- Frågan kvarstår.

Janérik
2007-02-18, 21:21
Hmm, gissade nästan det också men jag hittar då ingen trafik till Kreta hos dem heller.
Det kan väl inte vara så att du tror att Iraklia är på Kreta? Det är nämligen den lilla ön Iraklia i Småkykladerna som menas.

Mvh Janérik

Kalimera
2007-02-19, 16:55
När jag däremot går in på Blue Ferries hemsida visar det sig att det går regelbunden trafik den sträckan.Jag kan inte se att det står så på deras webbsajt. Jag har heller aldrig sett att det skulle gå båtar mellan Amorgos och Kreta. Står det verkligen så?

ramses
2007-02-20, 21:43
Tänker väl inte hålla liv i denna tråd längre än nödvändigt. Nej, Janne, jag framhärdar inte i linjen amorgos-kreta, är inte sämre än att jag kan säga att det var nog fel av mig. Men, genom tidtabell för - januari, än så länge, -07, "Travel and tourism office in Milos", framgår att det några gånger i veckan går att ta sig från Milos till Kreta med en båt som heter Karnalos, bolag framgår ej. Båtens slutdest. är Rhodos. Jag har förståelse för att GTP inte har möjlighet att vara ständigt uppdaterade, det är mycket att hålla ordning på, grekiska övärlden är så fantastiskt rik.bye_bye bye_bye

Hellen
2007-02-20, 21:59
Att åka mellan Kreta och Milos fungerar, men det tar tid!!!
Rutten är; Rhodos-Kreta-Santorini-Milos-Pireus-Milos-Kreta-Rhodos.
// Helén

ramses
2007-02-20, 22:03
Yes, just den linjen menar jag.Vet du hur lång tid resan Milos-Kreta är, och vart båten landar in på Kreta?:)

Hellen
2007-02-20, 22:08
Om jag inte missminner mig så skulle båten gått vid 17 tiden, tror vi kom i väg ca18,30, mitt i natten någon gång runt två/tre tiden kom vi till Milos.

Det blev en bökig men mycket trevlig Kretavistelse, vi landade i Chania och fick ta bussen till Ag. Nicholaus, bussresan tog ca 4 timmar, byte i Heraklion.

Det är nog smidigare att ta sig från Milos och "mellanlanda" på Naxos eller Santorini innan man beger sig till Kreta.
// Helén

ramses
2007-02-20, 22:11
Låter jättebra, det är just Chania vi vill att båten ska gå till. Tack för snabb info.

bjorn
2007-02-21, 07:06
Yes, just den linjen menar jag.Vet du hur lång tid resan Milos-Kreta är, och vart båten landar in på Kreta?:)
Enl GTP tom 13/3 går båten Vitsentzos Koronaros kl 00.20 från Milos, är framme i Agios Nikolaous på Kreta 09.15.Rederiet är Lane Lines.bjorn