handdator

Visa fullständig version : Nu åker vi till Rom!


CarinaN
2007-02-18, 20:59
Har börjat packa så smått.... imorgon kväll åker vi till Nyköping, övernattar där och flyger tidigt tisdag morgon till Rom!

Det ska bli härligt att vistas fyra dagar i denna underbara stad. Var där för två år sedan och eftersom jag då kastade ett mynt i Fontana di Trevi så måste jag naturligtvis återvända. Det gör alla som gjort så har jag hörtflabb_flab .

Hoppas naturligtvis på lite vårsol när vi sitter där nere på Trattoriorna och sippar italienskt vin!

Carinabye_bye

Zanét
2007-02-18, 21:03
Hoppas naturligtvis på lite vårsol när vi sitter där nere på Trattoriorna och sippar italienskt vin!Carinabye_bye
Är säker på att ni kommer att få massor med sol och mysig värme. Italienskt vin går ju inte av för hackor det heller :)

Trevlig resa till er båda!

//Zanét bye_bye

Riitta
2007-02-18, 21:05
Önskar er en trevlig resa till Rom:) Skulle inte tacka nej till en Italienresa heller:o ;)

Riittabye_bye

Marianne
2007-02-18, 21:15
Låter verkligen lockande!
Trevlig resa!

CarinaN
2007-02-18, 21:23
Tack Riitta, Zanét och Marianne! bye_bye

Det ska bli så härligt att komma iväg. Såna här små minisemestrar mellan Greklandsresorna förgyller verkligen tillvaron!

Väderprognosen för veckan ser just nu hyfsad ut. Runt 15 grader och växlande molnighet. Helt ok.

Jag har finslipat på vårt preliminära program här i kväll. Vi är tre par som reser tillsammans och jag är den enda som har varit i Rom, så jag har fått den stora äran att vara "reseledare". Vi får se hur det går...flabb_flab

Carina

Hellen
2007-02-18, 21:26
Trevlig resa!
Sitter just nu och tittar på Italian job och drömmer mig tillbaka till skolresan som gick till Venedig. Italien är härligt!

// Helén

Marianne
2007-02-18, 21:29
Jag har finslipat på vårt preliminära program här i kväll. Vi är tre par som reser tillsammans och jag är den enda som har varit i Rom, så jag har fått den stora äran att vara "reseledare". Vi får se hur det går...

Så härligt:), då vet vi vem vi ska vända oss till om man skulle ha sådan tur att hamna på de breddgraderna någon gång - kanske man kan få ett tips eller två en dag:confused:.

Ha det gott!

CarinaN
2007-02-18, 21:43
Tack Hellen:) .

Marianne: Jag ska nog kunna bidra med ett och annat tips när så önskas;) .

Carina - som vill iväg NU!!!

Masouraki
2007-02-18, 23:57
Låter underbart det där.Rom är en av mina favorit städer.Önskar dig en trevlig resa och du får säkert massor med vårsol där:)

CarinaN
2007-02-19, 16:16
Tack Masourakibye_bye

Nu sitter vi här i väntans tider. Emil, vår handikappade son, blir hämtad av färdtjänst för att åka till sitt kottidsboende om en halvtimme. Därefter hämtas vi av våra vänner för avresa till Nyköping. Mycket som ska fixas innan man kommer iväg:) .

Läste idag att vi kan vänta oss 17 grader och sol imorgon när vi landar_B-anana .

Hej då på några dagar alla Kalimeror!

Carinabye_bye

Kalimera
2007-02-19, 16:34
Hej då på några dagar alla Kalimeror!Hej då. bye_bye Hoppas ni får det lika underbart som det låter. Avis? Jag? Nejdå. Ang_elx