handdator

Visa fullständig version : Saronisk favoritø


Anna Pernilla
2005-05-26, 18:41
Nar jag åker till Aten i sommar skulle jag vilja besøka någon ø øver dagen.Något tips på en mysig sådan?Har varit på många vackra øar men inte funnit någon favorit som ligger inom rackhåll før en dagsutflykt:confused: .Før många år sedan var jag på Egina,Poros och Hydra øver dagen, men det var før kort tid før att bilda sig en uppfattning:rolleyes: .Hydra har val dock ingen strand?Skulle ønska mig det med...:) Egina var jag på førrførra året men dar hade det varit kackt å haft bil.Så finns det någon som har en parla att tipsa mig om?

annlind
2005-06-08, 19:18
Hejsan här kommer ett tips. Åk till Agistri som ligger mitt emot Egina.Det är en riktig liten fin pärla, har varit där sju år i rad åker dit om 73 dagar igen. Värt att rekommendera.Lycka till! P.S Det går taxibåt tur o retur.

Annki
2005-06-08, 20:11
Håller med om att Angistri är en pärla, speciellt om man söker en liten ö med lugn och ro. Vi var där för två år sedan och stortrivdes.
Båt från Pireus tar ca. 1 1/2 timme. Skala är den största byn där också den finaste stranden ligger med uthyrning av solstolar och parasoller.
20 minuters gångväg därifrån ligger öns gamla huvudby Milos (eller Megalohori
som är det gamla namnet.) Det är en riktigt mysig by att vandra runt i, fullt med små gränder med hus och blommor. Här hamnar man mitt i bylivet. Här finns också bageri, supermarket och div. tavernor. Det går att bada även här, även om stranden i Skala är bättre.
Vill man åka över till Egina tar båten bara 20 minuter över.

Anna Pernilla
2005-06-14, 06:59
Vad kul med lite tips!Tack!Då skall jag prøva att åka dit i sommar:)