handdator

Visa fullständig version : Priser...?


annicasegen
2007-02-17, 18:23
Som ny på Kalimera har jag varit runt och tittat - jättebra info!! Vi har tänkt oss åka till Skopelos i juni, och har en del frågor då det var många år sedan sista öluffen! Jag hoppas det finns hjälpsamma Kalimerare! :D
Om vi landar runt midnatt, måste vi stanna i Aten en natt eller kan man ta bussen direkt till Ag Konstantionos för att sova där? Går bussen så sent? Var bor man i så fall?
Vad räknar alla erfarna öluffare med per dag? Jag vet att det beror på vad man vill betala för, men om vi förutsätter ett enkelt, bekvämt boende, frukost hemma och lunch och middag ute + båtresor. Vad kan det gå på, 500 skr/dag och person, mer eller mindre?
Åh, vad roligt det ska bli!!!!!!!_B-anana

bob-kåre
2007-02-17, 19:02
Nu är jag ingen erfaren båtluffare, men 500kr/dag lät väldigt lite, det gör jag av med fast jag har hotell betalt och utan båtbiljetter.

DonTino
2007-02-18, 08:43
Jag har för mig att sista bussen går nånstans mellan 22.00 men det tar en lite stund ifrån flygplatsen till "Praktoreo Lamia" (Busscentral Lamia), beroende på hur snabbt taxi´n kör...:D

Det låter som Ni för övernatta i Aten men gör inte misstaget som jag gjorde att försöka "övernatta" på de hårda stolarna på busscentralen.

Första bussen till Ag. Konstantinos går ca 06:00, om jag inte missminner mig helt. Resan tar ca 2 1/2 timma.

Lycka till!

Siri A
2007-02-18, 08:52
500 skr/dag och person, mer eller mindre?


Det låter fullt rimligt, vi har planerat att göra av med tot. 1000:-/dag
för 2 pers. i juni ink. boende...för båtresor får man lägga till lite...men jag tror din budget håller....:D

Men samtidigt sparar du mycket pengar på att packa ned lite mackor och nåt att drick till lunch..och då kan man ju shoppa loss lite mer utan dåligt samvete..flabb_flab ;)

Ha en trevlig resa...

// Siri

Eva L
2007-02-18, 09:08
Det finns en del gamla trådar som handlar om vad saker kostar och vad vi gör av med under en resa. Det finns nästan lika många förslag som det finns personer men naturligtvis finns det vissa riktmärken. Mina boenden förra året i juni kostade 20-30 euro för ett rum och en person. Jag besökte Samos, Patmos och Fourni. Ingen lyx men inget riktigt enkelt boende. Hade kylskåp och liten spis och disbänk på ett ställe, mer välutrustat på ex Patmos där det även fanns pool och fin trädgård. Havsutsikt på Fourni osv. Tror att det här är ganska normala priser i juni för den som vill bo relativt bra. Vad sen mat och andra nöjen kostar varierar mycket från person till person. Är ni två som delar på rummet blir ju boendet billigare per person men då kanske hyresvärden tar något mer för rummet. Vanligtvis blir det 5 euro dyrare.

Eva

annicasegen
2007-02-21, 08:09
Tack för all hjälp! :)
Nu verkar det som om vi kan få ett tidigare flyg, så vi landar mitt på dan eller på eftermiddagen. Finns det direktbuss till Busscentral Lamia från flygplatsen? Vilket nummer har den?
Jag tror vi får klarar oss på 500 per dag, som ni säger - frukost på rummet och medhavd lunch håller ju priset nere lite!

DonTino
2007-02-21, 12:10
Tack för all hjälp! :)
Finns det direktbuss till Busscentral Lamia från flygplatsen? Vilket nummer har den?

Inte vad jag vet. Brukar ta taxi. Både smidigare och mer komfortabelt.
Ingen "blodig" utgift heller när det gäller taxi´n

//Dontino