handdator

Visa fullständig version : Serifos el. Milos


Siri A
2007-02-17, 14:51
Hej!

Har funderat mycket på vilka öar man ska åka till på en mini-luff på tio dagar om man landar i Athen, helst vill vi till Sifnos och Naxos men de ligger ju lite långt ifrån varandra...:(
Så vi har i alla fall siktat in oss på Sifnos och en ö till, Serifos el. Milos...
Vi vill ha ok bad och mysiga byar inte för turistig men inte heller att man är ensamast i världen...Milos verkar ha underbara bad men är inte den ön ganska turistig...(i juni)
Undrar också över båtförbindelser mellan Seirfos-Athen och Sifnos-Athen trafikerar någon färja dessa linjer varje dag???

Många funderingar och snart dyker det säkert upp en annan ö som verkar ännu bättre, vem vet men en sak är i alla fall säker vi behöver tips på öar...virrar bara fram och tillbaka mellan Naxos och Sifnos och Amorgos och Antipaors och.....:o

// Siri som väntar ivrigt på svar...:D

Hellen
2007-02-17, 16:14
Vi var på Milos i slutet av juli 06. Vi var näst intill ensamma vid flera stränder, vi hyrde bil och körde runt lite, så jag vet inte om jag kan säga att det kryllade av turister direkt, visst var vi många på ön, vi hittade ingenstans och bo första natten men i övrigt lös de andra turisterna som sagt med sin frånvaro.
Milos är jättefint!
// Helén

Ioslina
2007-02-17, 18:48
vi hade milos som sista ö, de sista 5 dagarna på vår öluff i somras. vi åkte hem den 26 juni. det var lugnt på ön, kan rekommenderas den tiden... moppe/bör hyras eftersom du inte kan ta dig med buss till sarakiniko så tidigt. även en del bussar går till stränderna och plaka, men inte alls så många bussturer som går i riktig högsäsong som börjar ca 10 juli. båtturen runt ön, är ett måste, inte alls överreklamerad som folk kanske tror. dottern på 15 år, muttrade innan om båtturen men är mig evig tacksam att vi tog den. passa på när vädret är fint så får ni en skön båttur.... lätt att det blåser nästa dag! kom i håg barnen upp till 15 år?? halva priset!!
milos är verklig en speciell ö, inte som de vanliga grekiska öarna! passa på att åka till paleochori stranden, ät vulcanic food på sirocco, gå in i bastun i berget, vada i de heta källorna i vattenbrynet! men akta dig, det bränns!
ha så trevligt!

Alexandra
2007-03-10, 01:40
Jag hade absolut åkt till Milos, en av mina favoriter. Super mysig Chora, och trevlig stad. Väldigt fina bad med lite folk. Häftig natur!

øyvind
2007-03-21, 18:05
Har bodd på Serifos 1999-00 og 01.Havnebyen Livadia er liten og koselig med choraen hengene over seg på et høyt berg.Serifos har spesielt fine strender som var viktig den gang p.g.a barna.Dessuten er det stille og fredelig. Det nagative er kanskje at det er litt lite og oppleve av severdigheter utenom disse tingene. Vi har bodd både i Livadia og Lividakia og vi likte best å bo i Livadia. Da har du kort gangsvstand til det meste.