handdator

Visa fullständig version : Hur är stränderna inne i skiathos stad?


sofia_elisabeth
2007-02-17, 13:55
Hej!

Jag undrar om det är någon som vet hur stränderna inne i skiathos stad ser ut. Jag har funderat på att åka till skiathos och undrar om det kanske är bättre att bo utanför staden?

Tacksam för svar!

Elisabet
2007-02-17, 18:00
Stränderna på Skiathos är bäst ju längre från stan man kommer, men även den strand som är närmast stan är okej enligt de flesta. Den är smal och smågrusig. Vill du ha gångavstånd till de bästa stränderna ska du bo i Koukounaries.

MonicaC
2007-02-18, 09:17
Men då ska tilläggas att du får åka buss på kvällen istället om du vill in till stan.

Så antingen bor du i stan...eller straxt utanför vid första stranden Megalli Ammos och åker buss på dagen till stränderna eller också så bor du ute vid Koukounaries och har nära till stränderna och tar bussen in på kvällen.

En smaksak ! :rolleyes:

brifo
2007-02-18, 11:10
Hei!
Jeg ville velge å bo nære byen for eks. Megali Ammos som er en helt ok.strand, men noe full i høyssesongen siden de fleste skandinavene bor i dette området. Skiathos har bare 20 km. med asfaltert vei og denne går langs med sydkysten. Her går bussen fler ganger hver time fram og til bake. Stoppestedene har nummer og Megali Ammos området har nr.5. Samme hvor du hopper av denne bussen finner du en strand og de aller fleste er fine. Endestasjonen er Kokounaries, denne stranden har status som en av Europas beste. Fra dette stoppestedet finner du også Banana beach, nydelig strand med fin solnedgang. Tett inntil ligger lille Banana som er nudiststrand.På øyas nordside er det også flotte strender som for eks. Mandraki beach og Asselinos beach, men hvis ikke du liker å gå må du da leie bil eller moped fordi det er en bit å gå fra hovedveien. Du kan også finne små bortgjemte strender som du kan ha helt for deg selv. Dette ble veldig langt, men konklusjonen er at hvis du bor på Megali Ammos eller inne i selve byen så har du lett adkomst til bussen og du har et enormt utvalg av fine spisesteder for eks. på kvellen.

Lotta E
2007-02-18, 14:16
Jag skulle rekommendera dig att ta bussen in till stan på kvällen.
Bo på någon av orterna istället.
Bussen går ofta och det är inga problem, det tar 30 min från stan till Koukounaries. Det går att ta en taxi också. Du kan bo närmare stan också tex Megalli Amos eller Achladies.

Lotta

skrutt
2007-04-20, 10:32
Hej...Megali Ammos nära Skiathos stad är helt ok tycker jag! Det är bättre tycker jag att bo nära "sta´n" och ta sej med buss till andra stränder,det finns ju som sagt en hel del att välja på som man inte får missa.I maj åker jag till Skiathos för 15 gången...hoppas du får en bra resa.bye_bye

Oliv-ewa
2007-06-04, 23:15
Hej...Megali Ammos nära Skiathos stad är helt ok tycker jag! Det är bättre tycker jag att bo nära "sta´n" och ta sej med buss till andra stränder,det finns ju som sagt en hel del att välja på som man inte får missa.I maj åker jag till Skiathos för 15 gången...hoppas du får en bra resa.bye_bye

Håller med dig...inget fel på stranden i meg ammos. Skönt att kunna ha kvällarna i stan och inte behöva åka hem utan ha gångavstånd. Vill man sen ut till olika finare stränder finns ju bra lokalbuss som går ofta i båda riktiningarna.

CamillaN
2007-06-05, 08:31
Håller med dig...inget fel på stranden i meg ammos. Skönt att kunna ha kvällarna i stan och inte behöva åka hem utan ha gångavstånd. Vill man sen ut till olika finare stränder finns ju bra lokalbuss som går ofta i båda riktiningarna.

Håller helt med, fast jag skulle valt att bo inne i stan, inte vid Meg. Ammos, och ha gångavstånd på kvällarna och sen ta bussen på dagarna och testa olika stränder. Det tar ca 10 min att gå från Meg. Ammos till stan beroende på lite var vid Meg. A du bor. Men det beror ju på vad man är ute efter...

//Camilla

Oliv-ewa
2007-06-09, 00:09
Hej!

Jag undrar om det är någon som vet hur stränderna inne i skiathos stad ser ut. Jag har funderat på att åka till skiathos och undrar om det kanske är bättre att bo utanför staden?

Tacksam för svar!

Inget fel alls på stränderna i skithos stad... allt är ju en smaksak förstås, men t ex meg ammos är helt ok o duger gott o vattnet är fint även där. Det är väl oxå fråga om vad man prioriterar...jag föredrar gångavstånd till stan om kvällarna/nätterna och sen hellre ta lokalbussen ut till olika stränder de dagar jag vill det, annars duger sol o bad i meg ammos.

Klick
2007-06-26, 09:31
Stranden Meg. Ammos tycker jag är helt ok men kan ju bli lite väl pacakd med folk.... Bodde själv på Meg Ammos och tog buss till andra delar av ön och testade andra stränder... Den bästa stranden är Banana beach...

anna-lena
2007-06-26, 13:32
Var på Megali Amnos i söndags efter 6 dagar på Skopelos och det var väldigt tätt mellan solstolarna och väldigt mycket skandinaver, men det blev bättre ju längre från stan man kom, ok att vara på någon dag om man inte vill åka iväg varje dag. Mandraki är min favorit, har inte varit där i år men tror att där fortfarande är lugnt,en bit att gå från busshållsplatsen men väldigt fint när man kommer fram. Efter en vecka på Skopelos lugna stränder kändes det väldigt trångt på Megali Amnos. Jag skulle välja att bo nära stan och Megali Amnos ändå för att kunna strosa i stan på kvällarna och ha gångavstånd hem.

Ingela
2007-06-28, 14:37
Jag brukar tycka synd om de nyduschade, finklädda människorna som tränger sig på bussen vid 18-19 tiden och ska in till stan för att äta.
Under högsäsong är bussarna fullkomligt fullproppade, man står som packade sillar nästan på varandra och det är mestadels svettiga, sandiga strandhemvändare man trängs med. En härligt intim upplevelse! :)

Så jag väljer alltid att bo i stan och åka buss ut till stränderna än vice versa.

/Ingela (som älskar Skiathos)

Klick
2007-06-28, 15:26
Så jag väljer alltid att bo i stan och åka buss ut till stränderna än vice versa.

/Ingela (som älskar Skiathos)[/quote]


Jag väljer att göra likadant... Det är ju inte så långt att gå från Skiathos stad till Meg Ammos...