handdator

Visa fullständig version : Nattliv?


samosun
2005-05-26, 17:20
Jag vet om att det inte finns något större nattliv på Samos, men
skulle ändå vilja veta några bra ställen att åka/gå till..

Vilken är den livligaste staden? Pythagorion, Vathi, Karlovassi?
Om man t.ex. bor i Karlovassi, kan man då ta buss/taxi till t.e.x. Pythagorion
över en kväll? är det många som gör det?

tack på förhand..
/Annika

Lotta E
2005-05-26, 20:58
Hej

Har hört någonstans att det är mest nattliv i Pytogorian. Mest är det barer som har öppet. Livemusik. Och att det finns ett disko utanför Votsalakia. Verkar vara en ganska stillsam ö. Partylivet tillhör nog de större öarna.flabb_flab
Kanske nån som varit på Samos kan ge tips. Själv åker jag om 6 dagar den 2 juni med Apollo. Skönt!

Inga-Karin
2005-05-26, 21:45
Jo du...

Där dunkade det mest hela nätterna och våra fyra ungdomar trivdes som fiskar i vattnet, men vi andra vuxna avstår helst.

Rent ut så är den orten för oss ett unikum gällande mindre_ representativ kosthållning i Grekland. Vi åt grillat dagligen (fanns nog inget annat) under veckornas alla dagar och därtill både ris och potatis på samma upplägg dekorerad med en citronklyfta, men i övrigt minimalt med grönsaker, vilket gjorde att undertecknad fick avsluta vistelsen med endast Yougurt...Jag mådde inte alls bra och kan fortfarande inte fatta att där inte satsades mer på maten, som ju annars är en av alla anledningar till att man fortsätter att längta till landet.
Tyvärr, för ön var annars skön!

MVH I-K

xenos
2005-05-27, 06:43
"Vilken är den livligaste staden? Pythagorion, Vathi, Karlovassi?"

Fram till ca 24:00 är kanske Pythagorion livligast, därefter tystnar staden. Så jag tror nog att Vathi är livligast efter den tidpunkten.

"Om man t.ex. bor i Karlovassi, kan man då ta buss/taxi till t.e.x. Pythagorion
över en kväll? är det många som gör det?"

Taxi blir nog lite tufft mellan Karlovassi och Pythagorion, ganska långt. Buss uteslutet på kvällen/natten mellan dessa städer.

Erik
Ambassadour of Ikaria

Anna Pernilla
2005-05-27, 17:46
Karlovassi ar ju en universitetsstad så det finns några barer + 2 bra nattklubbar.Minns att det fanns en popular nattklubb i Kokkari.Men det blir som sagt taxi fram och tillbaka.

Izza
2005-05-29, 13:14
Hej hej!

Jag och min tjejkompis var på Samos 9-13 Juli förra året. Vi bodde först i Kokkari och där fanns det praktiskt taget inget nattliv alls, inte vad vi upptäckte iallafall hehe, men vi drog ifs vidare till Vathi efter 2 nätter.



Vathi hoppades vi mer på men det var inte speciellt super nattliv där heller.

Vi hängde på två ställen som låg precis vid vattnet. Jättevackert och jättemysigt men inte så speciellt nattlivigt tyckte vi hehe, som ville ha lite mer dans. Det var mer "soft" party på Samos. Men i alla fall, Selini och Escape hette ställena.



Vi följde ifs med ett gäng greker till en ”club” som hette Silver och låg på ”andra sidan stan” där dom hade ett dansgolv. Men vi tröttnade rätt fort och åkte till Naxos en dag tidigare än planerat. Men hoppas ni får en rolig resa, kanske Pythagorian har mer nattliv ;)

Kram hej

cissi
2005-06-16, 13:32
Hej, ajg kan säga att alla resebolag förskönar samos!Dem skriver tex att det inte finns någon klubb i votsalakia. Det gör det! Och sen så skriver dem att det finns en klubb i Marathokampos-Ormos, men det finns 3 tror jag, eller 4. Demm har helt enkelt bara bestämt sig för att Samos ska vara deras "familjeort", och därför förskönar dem stället. Men jag tycker inte dem behöver göra det. Ingen av klubbarna stör något! Och jag kan hålla med om att Samos passar för familer, men inte bara barnfamiljer, det passar för hela familjen, även om man har ungdomar som festar. Visst, ön är inte Kreta, men det finns i alla fall klubbar! Det har inte varit så många i klubben i Votsalakia dem senaste åren, men detta året har en jag känner tagit över stället, så jag tror att stället kommer att bli popis igen i år, som det vara bara för några år sedan. Jag jobbar själv i en restaurang dä på sommaren, har gjort i 3 år, så jag vet. Men visst, Pythagorion, Karlovasi och Vathi har större nöjesliv. Hoppas ni får det bra där! Ni får komma o hälsa på i Votsalakia. Måste tippsa om restaurang Ostria (=är en grekisk vind och inte landet österike)

samosun
2005-06-16, 15:18
Cissi, jag var i Votsalakia år 2003 i juli..
Är det möjligtvis på restaurang Ostria du jobbar? :) Var och åt där
en kväll nämligen, och det var en svensktalande tjej som serverade!

vet du möjligtvis om några bra barar i Karlovassi? finns det någon
sort av "beachbar"?
/Annika

samosun
2005-06-16, 20:51
Får be om ursäkt, måste nog skaffa glasögon.. såg inte förräns nu
att du skrev att du jobbade där, läste bara igenom det snabbt innan.

då var det nog dig jag beställde av när jag var och åt där :)