handdator

Visa fullständig version : Köpa pensionat


Nightfly
2005-05-26, 15:09
Är det någon som har personlig erfarenhet av att köpa eller driva ett pensionat i Grekland?

Jag har länge funderat på tanken (som många andra antar jag), och undrar var man ska börja, om det går ihop sig ekonomiskt, om byråkratin är omöjlig, var det finns hemsidor med grekiska hus till salu etc etc...

/Mattias

Agapi
2005-05-28, 21:10
Försök med www.hemnet.se (http://www.hemnet.se).


Agapi:)

Goliat
2005-05-29, 01:02
Jag har tyvärr ingen egen erfarenhet av detta, men däremot drömmer jag om ett eget hus på Kreta och har därför lite "mäklar-länkar" (som jag skickar till din inbox). Nu är det ju inte säkert att det var just Kreta du hade tänkt dig, men du kanske kan få en uppfattning om prisläget och en del tips.

Göran

JaneJo
2005-05-30, 15:00
Här är det en till som är lite intresserad av att köpa hus på kreta, så om nån ville skicka " mäklar-länkar " till mej så vore jag tacksam.

J-E

Goliat
2005-05-31, 00:12
Hej JaneJo!

Du hittar samma länkar i din inkorg som jag skickade till Nightfly. Lycka till!

Göran

myssa
2005-06-01, 22:33
hej här kommer en till som vill hitta bra tips på ett eget litet ställe.
kan man be om länkar jag med.
kram från myssa.....

Elisabet
2005-06-01, 23:01
här kommer en till som vill hitta bra tips på ett eget litet ställe.Då kan du räkna med norrbottensfrämmen bye_bye

Calle
2005-06-03, 01:48
Hej.
Här i Rethymno finns det ett flertal mäklare, bland annat det norska företaget Kreta Eiendom (dom har hemsida). Samt ett knippe andra mäklare, varav minst en talar flytande svenska.
Räkna med tung byråkrati om det gäller affärs-lokal, advokat är ett måste.

Calle!

Goliat
2005-06-03, 15:58
Som jag trodde så redigerades de länkar jag lade ut bort. Eventuella lntresserade av de mäklar länkar gällande Kreta som jag har, får skicka ett mejl till min inbox..

Nu finns det ju precis som Calle skrev mängder av mäklare, men ett litet söktips är "real-estate Crete" eller annan plats som man är intresserad av.

Göran

Calle
2005-06-03, 17:48
Hej.
Sedan kanske det kan vara smart att åka ner en vända och "reka" på plats. Vi sökte information över nätet länge och väl och stack sedan ner några dagar i nov 2001. Strosade gata upp och gata ner, träffade människor på plats som vi lärt känna via mail, tittade på olika objekt samt besökte mäklare.
Calle

Sparty
2005-06-04, 12:21
Hej alla,
Köpte hus i Grekland -99,har ni några frågor om det praktiska runt husköp,skicka ett P.M. så skall jag bistå med tips vad man bör tänka på.
Mvh S.

Zanét
2005-06-04, 13:11
Hej alla,
Köpte hus i Grekland -99,har ni några frågor om det praktiska runt husköp,skicka ett P.M. så skall jag bistå med tips vad man bör tänka på.
Mvh S.
Det vore väldigt intressant och värdefullt om du ville berätta om dina erfarenheter direkt i forumet. Här finns ju en del intressenter :)

Tog du kontakt med mäklare?
Hade du kontakter på plats före köpet?
Byråkrati?
Advokat?
Omkostnader kring husköpet?
Annat intressant o praktiskt?

//Zanét bye_bye