handdator

Visa fullständig version : Thalassa Beach Resort


pia-marianne
2007-02-15, 00:29
Hejsan!
Är det någon som har bott på Thalassa Beach Resort i Agia Marina?
Jag och min man ska åka dit den 21/9-5/10.
Vi är nyfikna på om standarden är så bra som vi har läst.(kostar ju en del).
Vore mycket tacksamma för åsikter om detta.

MVH Pia och Kent bye_bye

pia-marianne
2007-02-26, 21:54
HEJ IGEN!

Är det verkligen ingen som har bott på Thalassa Beach Resort i Agia Marina? Har sökt på alla tänkbara typer av forum utan resultat.
Funderar på att ev.byta hotell då jag blir fundersam när ingen känner till det.:confused: Kreta är ju ingen liten ö och Agia Marina är inte okänd så det förvånar mig om ingen känner till hotellet.
Please, Du som vet "något" om hotellet , skriv till mig. snyft_drop
Jag och min man ska ha en liten "kärlekssemester" på tu man hand,så det känns viktigt.(reser tillsammans med fyra vänner andra tider på året,men inte nu till Kreta)
Fick avboka en resa till Kreta för några år sedan pga hjärtsjukdom.Vi ska "göra om " den resan nu istället.
Jag har upptäckt Kalimera och alla Kalimerare , jag har läst om alla resor som ni har stor erfarenhet av.Och tänkte,toppen nu kan säkert någon hjälpa mig.

mvh pia-marianne :)

nilam
2007-02-26, 22:55
Hotellet öppnade förra året så det kanske är därför inte många hunnit bott där. Jag är tyvärr inte mycket till hjälp heller...men jag gick förbi flera gånger förra sommaren och det såg ut att vara väldigt fint. Ligger ju jättebra precis på stranden. Ni får säkert en bra semester där!:)

Malin

pia-marianne
2007-02-26, 23:15
Hej Malin!

Tack snälla för din hjälp.Nu känns det faktiskt lugnare.Det kan räcka med att någon har sett ett hotell med omgivningar.Som tur var så hade du det.Det kan räcka länge det.
Jag brukar alltid surfa runt och skaffa mig information innan jag bokar hotell.
Och som sagt,den här gången fanns inte mycket,och det har ju sin naturliga förklaring som du säger,ett nytt hotell.
Ving,Apollo och Fritidsresor har avtal med hotellet,men jag tror inte att de har så många platser.

Tack än en gång,hälsningar pia-marianne

nilam
2007-02-26, 23:20
Trevlig resa! Jag ska också ner i maj och augusti:)
Hälsningar Malinbye_bye

pia-marianne
2007-02-27, 00:39
Hej igen! :)

Oh,vad härligt,jag älskar att resa.Jag läääängtar såååååå.
Jag blir "lite" avis, du får resa i både maj o augusti.Härligt.
Är det Kreta du ska till?

Hälsningar pia-marianne bye_bye

Drakulla
2007-04-15, 23:19
Någon som vet hur stranden är utanför hotellet? Långgrund hoppas jag eftersom vi har en 6-åring med oss.

Tacksam för upplysningar!

/Drakulla

Argyris
2007-04-16, 07:42
Hej,

hela stranden mellan Platanias och Kato Stalos (förbi Ag Marina) är sandstrand och långgrund.
Man skall tänka på att det kan vara ganska starka undervatten strömmar, men kolla flaggan, rött= inget bad, gul=egen risk / ingen badvakt och grönt=säker / badvakt.

Hotellet är i bra skicka, trevlig miljö. Dom försöker att vara 5***** men är 4****. Vet ej vad som gäller för klädsel på kvällen.

Skulle ni vilja boka annat 5***** hotel ha ju Grecotel ett nytt mellan Ag Marina och Chania Stad, bättre strand, men sämre tavernor i Närheten.

/Nico

Drakulla
2007-04-17, 22:34
Nu har vi bestämt oss! Det blir detta hotellet med halvpension! Vi åker den 23 augusti i höst, 1v.

/Drakulla _B-anana

pia-marianne
2007-04-18, 00:27
Nu har vi bestämt oss! Det blir detta hotellet med halvpension! Vi åker den 23 augusti i höst, 1v.

/Drakulla _B-anana

Hej!

Vad kul att ni ska bo på Thalassa Beach. Jag och min man åker den 21/9.
Det vore snällt av dig om du kunde berätta om det var trevligt.
Ser bra ut tycker jag.Men du vet bilder och verklighet kan skilja sig.
Jag har letat o letat efter information om hotellet o detta var det bästa tycker jag.Har du letat o hittat något bra?

pia-marianne bye_bye

Drakulla
2007-04-19, 21:44
Hej!
Jag hoppas verkligen vi gjorde ett bra val. Det var prisvärt med tanke på halvpensionen! Och fint ser det ut att vara!
Jag kommer säkert att ta många bilder, så visst kan du få se dem sen och få lite tips. Jag har inte hunnit söka någon direkt info om hotellet än, men det kommer.. På resebyrån stod det att hotellet heter Thalassa hotel. De har väl bytt namn. Testa och sök på det namnet.

/Drakulla

pia-marianne
2007-04-19, 23:02
Hej igen!
Jag har sökt på Thalassa hotell och får upp Hotel Thalassa Beach Resort som finns på Kreta i Agia Marina.
Vi ska resa dit med Apollo.Vilken resebyrå har du varit i kontakt med?


Hälsningar pia-marianne :confused: :)

Drakulla
2007-04-21, 17:23
Vi ska resa med Fritidsresor den 23 augusti, tiiiidigt på morgonen från Landvetter ... snark.. Hoppas på att sova hela vägen för jag gillar inte att flyga. Blir åksjuk m.m.

Jag kollade Apollos resor också, men tyckte de verkade dyra... Vi är två vuxna och ett barn, 6 år o,ch betalade för ett dubbelrum med extrasäng och halvpension för alla (16900,-) + försäkring, avbest.skydd m.m.

Jag längtar efter att åka. Synd bara att det är 4 hela månader tills dess!! snyft_drop

/Drakulla

pia-marianne
2007-04-22, 01:40
Vi ska resa med Fritidsresor den 23 augusti, tiiiidigt på morgonen från Landvetter ... snark.. Hoppas på att sova hela vägen för jag gillar inte att flyga. Blir åksjuk m.m.
Tråkigt att du blir åksjuk.Har du provat tablett Postafen någongång?
Tas 1-2 tim.före resan.Ger dåsighet som biverkning.Då blir du trött och kan somna ,samtidigt som du slipper bli sjuk.Har själv problem med åksjuka :eek: Trist...
Vi flyger med Apollo till Agia Marina, Kreta.Vi är två vuxna och betalar
grundpris = 22.496:- Dubbelrum med havsutsikt och halvpension i två veckor.
Ja,jag längtar också att få resa.Speciellt den här gången.Vi ska åka själva.
Vi har rest tillsammans med två andra par flera resor nu och det kan räcka.
Jag skickade med en länk till Thalassa Beach Resort till dig för att du kunde kolla om det var samma hotell som vi ska bo på.Det fick jag inte,den togs bort.Varför vet jag inte.:o
Ha det så bra/PIA :)

inkfish
2007-04-22, 15:08
pia-marianne: längst ner i inlägget med länken står att en otillåten länk raderats av Kalimera.

Länkreglerna - och övriga forumregler - hittar du i FAQ.

inkfish/moderator

pia-marianne
2007-04-22, 19:34
Sorry,har inte läst på.Ska bättra mig.:o

MVH pia-marianne

Drakulla
2007-04-23, 18:48
Ska ni åka 2 veckor! Vad fuskigt! Det måste vara samma hotell som vi ska till. Hittar inget annat som heter så.

Tack för tipsen ang. flygrädsla/åksjuka, men jag har bokat tid hos läkare för att få milt lugnande tablett istället som även ska ta bort åksjuka/illamåendet. Jag får panikångest när jag blir stressad och rädd. Det bästa är att få en så bra flygresa som möjligt så man vågar åka igen. Jag tänker se till att boka säten så långt fram det går i planet. Sist in, först ut och nära till toan och flygvärdinnorna. Bra uträknat va!

/Drakulla
Tråkigt att du blir åksjuk.Har du provat tablett Postafen någongång?

pia-marianne
2007-04-23, 22:15
Hej Drakulla!

Jajamänsan,vi åker 2 veckor _B-anana.Skulle vilja stanna längre men det blir svårt med tanke på jobben.Får vänta med det då jag har fyllt
"pensionär" ;) (inte har arbetstider att passa).
Tråkigt att du mår dåligt av att flyga.Men jag förstår dig.Jag beställer alltid plats på planet o betalar för det.Går det inte att få beställa o betala så kontaktar jag flygbolaget en vecka före avresan då de har fått passagerarlistan.Då kan de placera oss efter önskemål.Funkar alltid.
Jag vägrar att sitta långt bak inklämd vid ett fönster snyft_drop får panik.....

Jag brukar maila till hotellet också ang.boendet.Betalar jag en dyr resa så bor jag inte hur som helst.Resan ska ju vara lite "lyx" :cool: tycker jag.
Flygresan och boendet är halva resan.Ska du och din familj flyga med Novair?
Det är skönt att komma bort från vardagen.
Jag vill inte flänga runt,det gör jag hemma så det räcker.
Det är skönt att ta det lugnt o bara finnas.Visst hyr vi bil och tar en tur.
Vi träffar andra turister som vi umgås med och träffar också ortsbefolkningen.
Jag undrar om Antonio har kvar restaurangen i Makrigialos.Kul kille.
Jag hamnade i köket tillsammans med hans föräldrar ,där vi diskade och drack ouzo.Vi har pratat på att åka och hälsa på dem.

Ha det så bra/PIA:D

Drakulla
2007-04-25, 20:05
Hej Pia!
Vi ska flyga med TUIfly Nordic, Boeing 757, tror jag.

Har du mejlat hotellet och kollat läget? Låt mig veta om det finns något intressant..

Tjingeling!

/Drakulla

pia-marianne
2007-04-25, 22:21
Hejsan!
Lovar att informera dig.Ska maila i morgon om mina önskemål.Surfa runt lite o kolla hur hotellet är byggt och omgivningar mm.Då kan du också maila o önska dig ett speciellt läge,eller fråga något du funderar på.

Hej så länge/PIA :D

Drakulla
2007-05-26, 19:59
Har du hittat något mer om hotellet och omgivningarna? Jag skulle vilja se fler foton på hotellet och omgivningarna..
Har ni mejlat hotellet också?

bye_bye Drakulla

pia-marianne
2007-05-27, 00:04
Har du hittat något mer om hotellet och omgivningarna? Jag skulle vilja se fler foton på hotellet och omgivningarna..
Har ni mejlat hotellet också?

bye_bye Drakulla

Hej !

Ja,jag har hittat foton på hotellet och omgivningarna.Men jag får ju inte informera dig om detta här på forumet så jag får maila dig istället.
Jag har kontaktat hotellet och har fått svar.Våra önskemål kommer att tillgodoses.

Hälsningar pia-marianne :)