handdator

Visa fullständig version : Saker att se/göra i Platanias,även hela Kreta/Chaniakusten


Jessikaw
2007-02-13, 19:20
Hejsan!

är fyra stycken som ska åka ner till platanias i slutet av Agusti -07
undrar nu om lite tips på vad man borde se/göra?
Saker man inte får missa! All möjlig fakta!
Tips på platanias men även chaniakusten och hela kreta!

Alla tips är bra tips =)

tack på förhand!

// Jessika:)

första gången på Kreta

Lodenskan
2007-02-24, 19:11
Köp den ypperliga guiden över Chania här på Kalimera... värd varenda spänn.
Själv blev jag mest förälskad i Chania... vilken underbart charmig stad, små gränder, shopping o hamn!

xenos
2007-02-24, 19:54
Instämmer; köp Jannes guide och stick till Kreta!

Lefteris

Jessikaw
2007-02-26, 12:40
tack för svaren =) det ska jag göra !

mvh jessika

rita
2007-02-26, 17:58
Hej!
Vi har varit på Kreta flera gånger och älskar den ön.Samariaravinen och Elafonissi är två saker som jag tycker att ni inte får missa.Samariaravinen är ganska jobbig att gå men värt allt svett. En otrolig upplevelse som jag aldrig kommer att glömma. Glöm inte vattenflaskan! Och ha badkläder med er.
Mvh Rita

Poppy W
2007-02-26, 20:55
Hej hej.
Här kommer flera tips! Ni får inte missa Stavros Beach som ligger på Akrotirihalvön, där är så vackert så man kan gråta. Pytteliten strand och inte så mycket folk.
När ni är i Platanias, försök ta er en bit upp i bergen, där finns mysiga restauranger med fin utsikt över havet.
Tidiga morgonpromenader (ca 06.30, för att det inte ska bli för varmt) är fantastiska, både uppe i bergen och längs stranden.
Byarna som ligger närmare Chania, Agia Marina och Kato Stalos är också trevliga att besöka, där är inte lika trångt på stranden och det finns gott om bra restauranger.

Ha en fantastisk resa!
Pop

bob-kåre
2007-02-27, 01:38
Håller med om att du ska köpa kalimeras guide till chania, har själv köpt den och läst den idag. Den slår aftonbladets och expressens och alla andra med hästlängder, mycket bra gjort Janne!

Jessikaw
2007-03-11, 15:54
tack så mycket alla för dem bra svaren =)

// Jessika