handdator

Visa fullständig version : Karpathos, barnvänlig strand i Pigadia?


AnnikaLi
2007-02-13, 14:36
Vi planerar att i mitten av juni än en gång åka till Karpathos, och nu med små barnbarn, 2 och 5 år. Har aldrig tänkt på om Pigadia-stranden var lämplig för mycket små barn. Är det någon som har erfarenhet?? (Valet av boende stod mellan Regina och Romantica - Zephyrus Village var fullbokat - och det blev till slut Regina.)

Gita
2007-02-13, 14:46
Regina har i alla fall en stor pool, det såg jag i somras när vi var och hälsade på Karin och Co.

Men stranden... den kollade jag aldrig, eftersom vi bodde vid Amopi.

Elisabet
2007-02-13, 17:10
Det blir fort för djupt om de inte är simkunniga.

Eva L
2007-02-13, 17:32
Defintivt ingen bra strand för en tvååring.

Eva

Alex89
2007-02-17, 15:53
haha nice att du valde mellan dom 2 hotellen , jag har bott på både Regina och Romantica , i 2 veckor pendlade jag mellan hotellen :D

får se , Romantica var väl hotellet lite utanför centrum om jag inte minns helt fel.går man rakt ner där så hamner man på stradpromenaden , så jäkla kass var inte stranden tyckte jag ,som folk sa.när det gäller små barn så kanske den inte är så bra. om barnen inte är väldigt långa och kan simma :)

Jorgen
2007-02-20, 13:09
Vi planerar att i mitten av juni än en gång åka till Karpathos, och nu med små barnbarn, 2 och 5 år. Har aldrig tänkt på om Pigadia-stranden var lämplig för mycket små barn. Är det någon som har erfarenhet?? (Valet av boende stod mellan Regina och Romantica - Zephyrus Village var fullbokat - och det blev till slut Regina.)

Hej!
Vi bodde på Regina förra året, Det finns en barn pool funkar bra.

Långt och gå till en hyfsad strand för barnen, bättre ta bussen till lilla Amopi.

Jörgen

AnnikaLi
2007-02-20, 22:08
Tack Jörgen och alla andra som svarat. Ni verkar ju överens om att det inte är nån höjdarstrand för barn. Vi får väl testa och se. Den är ju lång så nånstans ska vi väl hitta nåt.
Det får väl bli Amopi också, ve och fasa. Minns bara att det var så mycket folk där. Men det blir säkert bra.
klapp_klap Annika