handdator

Visa fullständig version : Kalimeralinnen


Kalimera
2007-02-13, 10:24
Nu har jag fått en bild på de linnen som finns att beställa. De är dyrare än t-shirts i inköp. Så priset blir högre än vad en t-shirt kostar. Om jag kunde skulle jag beställa många för att få ner priset, men det vågar jag inte chansa på. Jag kan inte heller ta in många olika färger. Inte till en början i alla fall. Jag har bara sett den på bild, hoppas få hem en i veckan så Camilla kan prova och komma med ett omdöme. Tre frågor har jag:

Vilken färg föredrar ni? Ni kan rösta på fler än en färg. Rösta här ovan.

Hur tycker ni att linnet ser ut?

Var ska texten sitta?

http://www.kalimera.se/bilder/forum/54.jpg

Siri A
2007-02-13, 10:29
Hej!

Jätte snygga men färgerna, var är omröstningen??:confused:

// Siri :)

Siri A
2007-02-13, 10:37
aaa, ok omröstningen hittad :D

Rött linne med vitt text blir riktigt snyggt...flabb_flab
Texten tycker jag kan vara som på de kort-ärmade tröjorna...:cool:
Text fram (Kalimera) och hemsidans namn bak...

// Siri :)

Inger
2007-02-13, 10:44
Jag blev glatt överraskad över linnet, jag tycker det är för varmt med t-skirt som går högt upp i halsen, pust. Linnet ser bra ut och texten ser nog bäst ut fram tycker jag. Lycka tillklapp_klap Inger

Kalimera
2007-02-13, 10:47
Linnet ser bra ut och texten ser nog bäst ut fram tycker jag. Lycka tillklapp_klap IngerTexten blir densamma som på våra t-shirts: www.KALIMERA.se (http://www.KALIMERA.se) på baksidan och kalimera med grekisk text på framsidan.

Det jag undrar är om det ser konstigt ut om trycket kommer på brösten. Om ni förstår vad jag menar. :o

Siri A
2007-02-13, 10:51
Det jag undrar är om det ser konstigt ut om trycket kommer på brösten. Om ni förstår vad jag menar. :o

Nejdå, det ser ju lite konstigt ut om texten kommer på magen..:p
Kalimera-tröjorna har ju även de text på brösten så om ingen haft problem med det tidigare så går det väl bra på linnena också, även om det är lite skillnad...:D

Janne: Vet du vad linnena kommer att kosta??

Elisabet
2007-02-13, 10:56
Det jag undrar är om det ser konstigt ut om trycket kommer på brösten. Om ni förstår vad jag menar. :oHuvudsaken är att det inte kommer under :D

Nej, allvarligt, det ser inte konstigt ut bara trycket inte är för långt så det så att säga börjar gå inåt mot ärmhålorna. 20 cm är lagom längd tror jag.

Om jag jämför med min kalisperatröja (small) som jag just nu råkar ha på mig, så bör trycket vara 4 cm kortare och sitta 4 cm lägre.

Lindiz
2007-02-13, 11:12
Jättefina....

Jag vill ha ett svart linne... är svag för svart.. .men även nåt i nån anna färg kan jag mycket väl tänkta mig!:)

Charlotte!
2007-02-13, 11:55
Det jag undrar är om det ser konstigt ut om trycket kommer på brösten. Om ni förstår vad jag menar. :o

Nä, det är väl bästa reklamplatsen... Höga tittarsiffror, menar jag. flabb_flab

Annars tycker jag att det kan vara snyggt med tryck/loggor längst ner på sidan, typ vid höftbenet. Men i det här fallet, med ett avlångt tryck, blir det nog bäst att sätta det på hyllan. Alternativt ha baksidans tryck längst ner på ryggen. Men jag är iofs ganska färgad av sportkläder och deras utformning.

/Charlotte!

Lissi
2007-02-13, 12:02
Håller med att det blir HÄRLIGT med linnen!!
Texten som på tröjorna blir bra! Färger svart, blått !

Lissi

Elisabet
2007-02-13, 12:57
Hur tycker ni att linnet ser ut? Bra, men jag skulle vilja veta hur långt det är.

Och så det där med att trycket ska sitta 4 cm lägre än på t-shirtarna - det är naturligtvis inte från överkanten utan från halsen :) Camilla får ta på sig båda och mäta!

Marianne
2007-02-13, 13:52
Så fina de ser ut!
Men eftersom ett linne är mycket mindre än en T-shirt så hoppas jag att texten också kommer att vara mycket mindre. Gärna lite "exklusivt" smått i vänster sida, bara 5-6 cm långt.:)

Athanasia
2007-02-13, 14:44
Waow...kul med linnen!!!klapp_klap klapp_klap

KosAnn
2007-02-13, 14:47
Äntligen linnen!! Tack Janne för att du försöker att fixa och trixa till det för oss flickor. :D Linnena är jättefina. Men, saknar rosa!! snyft_drop snyft_drop snyft_drop
Jag förstår att man inte kan få alla färger, men jag är ju en
rosa människa. snyft_drop

Kommer att beställa så fårt det bara går. klapp_klap

Kramar från gnälliga och glada Annika/GBG flabb_flab :rolleyes: :p

Smithan
2007-02-13, 15:23
Håller med att det blir HÄRLIGT med linnen!!
Texten som på tröjorna blir bra! Färger svart, blått !

Lissi
Instämmer till fullo. Härligt med svala kalimeralinnenklapp_klap
Smithan

coanma
2007-02-13, 16:04
Skulle gjerne kunne _B-anana kjøpe fra Norge. Hva er årsaken til at ikke bestillinger kan sendes hit???:confused:

aris4
2007-02-13, 16:10
;) Jag instämmer med de andra , härligt med linnen.
Så nu kan jag oxå bli ägare av en eller flera kalimera-linnen. Jag föredrar svart och rött linne men röstade även grönt. _B-anana bye_bye

Eva L
2007-02-13, 17:08
Modellen ser ok ut. Camilla blir säkert en perfekt modell så vi får vänta på hennes omdöme. Handlar ett oavsett färg och flera om det blir några andra färger än svart. Vet att svart är väldigt modernt just nu men gillar det inte ändå.

Eva

anoula
2007-02-13, 17:13
Klassiskt svart och vitt röstade jag, även om det vore kul med ett korallrosa ("min" sommarfärg). Klart att texten ska sitta på bysten, annars ser det konstigt ut. Annars tror jag det blir snyggast med text som går över hela linnet, som på T-shirten - det är ju viktigt att "varumärket" exponeras ordentligt, eller hur? ;)

ENIAC
2007-02-13, 17:16
Det jag undrar är om det ser konstigt ut om trycket kommer på brösten. Om ni förstår vad jag menar. :o

Det beror ju lite på hur trycket är i kvalitén. Eftersom linnen i de flesta fall är lite tajtare i modellen (mer figursydda) än en t-shirt så kan det tyvärr bli så att texten "spricker". Alltså att linnet stretchas över bysten så att trycket blir krackelerat. Det vore ju synd om det hände med detta linne. Och någon annanstans kan man ju inte ha trycket. På magen skulle ju se väldigt märkligt ut!

Annars så tycker jag att textplaceringen på den bilden jag la in i den tidigare linnediskussionen är bra: http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=7896

Hoppas på att kunna beställa snart! klapp_klap

Lotta E
2007-02-13, 18:07
Linnet ser bra ut.
Texten skall väl sitta där det blir bäst. På bröstet.
Texten kanske dock kan vara lite mindre fram.

Lotta

Abi
2007-02-15, 11:34
Detta blir kanon-bra!Ang_elx Jag röstade på turkos o gul. Föreslår att ni kollar blå text på turkost linne, det är inte alls dumt:cool:.

bye_bye Abi

ramses
2007-02-16, 20:59
En variant på tryck skulle vara att ha den längs med i midjehöjd, alltså uppifrån och nedåt, lite fräckt. Gärna på vänster sida. Är då inte känsligt för rörelser och sprickor längst med, utan det följer textilen. Inte ovanligt när det gäller "reklam" att sätta det längst med ett plagg. Skulle kunna bli jättesnyggt. Grönt.....klapp_klap

Hellen
2007-02-17, 11:46
Skulle gärna ha ett eller flera Kalimera linnen om trycket inte sitter på bröstet, det är inte fel att ha det längst ned på ryggen.
// Helén

Eva L
2007-02-17, 12:30
För mig får trycket sitta var som helst bara jag kan handla linnet i en annan färg än svart.;) Just nu leder den svarta färgen så det ser dystert ut. Många har nog svart som sin favoritfärg och klär sig trendriktigt. Jag är mer omodern
och gillar lite mer glada färger som rött och turkos.

Eva

Hellen
2007-02-17, 12:35
Just nu leder den svarta färgen så det ser dystert ut. Eva

Svart är inte min favoritfärg, men det är praktiskt att resa i. Smutsen syns ju mindre än på tex. ett vitt linne
// Lort Helén:eek:

Lissi
2007-02-17, 13:13
Jag tror helt säkert att linnena kommer att finnas i fler färger än svart!

Lissi - som älskar svart OCH klarblått!

bob-kåre
2007-02-18, 20:15
Min sambo kom in och tvingade mig att rösta på svart och rött. Sen undrade hon om det kommer kalimeratoppar... en del blir aldrig nöjda ;)
Själv skulle jag vilja ha en kalimeraslips :)

Zanét
2007-02-18, 21:23
Hoppas verkligen att k-linnen utökar sortimentet, men nu måste jag bara krångla till det lite :o

Jag skulle gärna vilja ha ett linne med lite bredare axelband eller man borde kanske mer kalla det för en ärmlös top. Vidare önskar jag bomullstrikå med några procent elastan inblandat. Färgen svart är helt ok för min del :)

//Zanét bye_bye

Ivi
2007-02-19, 15:51
En till här som önskar ärmlösa toppar enligt Zanéts beskrivning, allra helst med V-ringning! Nu börjar vi bli riktigt besvärliga, Janne :D

Ivi

Siri A
2007-02-19, 16:01
En till här som önskar ärmlösa toppar enligt Zanéts beskrivning, allra helst med V-ringning! Nu börjar vi bli riktigt besvärliga, Janne :D

Låter som en JÄTTE BRA id'e....flabb_flab

Titti
2007-02-19, 16:15
Även jag skulle föredra en "ärmlös top", hellre än en med smala axelband. Men jag är inte kinkig, bara det blir ett kvinnligare och mer urringat alternativ till t-shirten.:)

KosAnn
2007-02-19, 16:21
Även jag skulle föredra en "ärmlös top", hellre än en med smala axelband. Men jag är inte kinkig, bara det blir ett kvinnligare och mer urringat alternativ till t-shirten.:)


Rosa, rosa, rosa, rosa!!!!! :D :rolleyes: :p ;) flabb_flab Sorry! Kunde inte låta bli. :o
Annika/GBB

Kalimera
2007-02-19, 16:39
När jag läser vad ni skriver är det bara att konstatera att det är inte lätt att vara linneansvarig. :)

Camilla har provat linnet och tycker att det är jättefint och det sitter bra. Jag ska ta en bild på henne så ni får se hur det ser ut. Sedan är det bara att bestämma färg och var trycket ska sitta. Alla färger som är med i omröstningen finns tyvärr inte, men det blir ju lättare att välja då.

Återkommer när jag har en bra bild (om Camilla godkänner att den publiceras :rolleyes: ).

Ingerp
2007-02-19, 16:56
Även jag tycker att ärmlösa toppar är ett bra alternativ! Det är alltid snyggare när BH-bandet är det smalaste inte tvärt om som med spagetti-linnen och mina dito band. :eek:

yeasou
2007-02-20, 22:18
Janne hälsa Camilla att jag gärna vill se henne i det nya linnet. Så grann figur som hon har kan det bara bli en framgång med linne´na.
MVH
Yeasou_B-anana

Admirala
2007-02-21, 00:08
Stakkars Janne, som får alle disse kravene... Siden kravet om singleter (linnen) er det som har vært mest høylytt det siste året, er det vel mange som vil ha det...?

Även jag tycker att ärmlösa toppar är ett bra alternativ! Det är alltid snyggare när BH-bandet är det smalaste inte tvärt om som med spagetti-linnen och mina dito band. :eek:

Det er sant, men har du BH med utskiftbare stropper, kan du kjøpe stropper i gjennomsiktig plast. De synes omtrent ikke. Ikke noe du går på ball med, men helt greit i det daglige.

ENIAC
2007-02-21, 00:21
Jag håller fortfarande fast vid smala axelband på linnet. Solbrännan blir så mycket snyggare när det inte är en massa tyg i vägen :)

Eva L
2007-02-21, 07:23
Klart vi räknar med att det bara blir en variant med linnen. Du bör väl se ur marknaden ser ut för dessa först. Hoppas fortfarande på åtminstone en färg utöver svart och vitt.

Eva

BOKA
2007-02-21, 17:05
Det är väl kul med lite nyheter på linnefronten. Kanske medverkar till att man "springer" på fler Kalimeror ute i den grekiska övärlden.
_B-anana

Athanasia
2007-03-05, 15:20
Hej svejs!! Hur det med linnena,skulle så gärna vilja hinna beställa ett,eller två till vårens resa..:)

magnus u
2007-03-05, 16:43
Ge ett linne till den som kommer in som 3000:e Kalimeramedlem !:)

Kalimera
2007-03-06, 10:49
Hej svejs!! Hur det med linnena,skulle så gärna vilja hinna beställa ett,eller två till vårens resa..:)Det går sakta framåt. Camilla har haft modevisning på jobbet. :) Pratade precis med tryckeriet, de ska skicka en skiss idag så jag kan se hur trycken sitter. Återkommer.