handdator

Visa fullständig version : Kalo Nero


piaw
2007-02-12, 20:52
Hej
Vår första Greklandsresa är bokad.
Har någon varit på Kalo Nero? Hur är det där? Kiparissia som ligger ca 8 kilometer från Kalo Nero ska vara en större ort ? Vi ska bo på Fritidsresors hotell Oasis i Kalo Nero nu i sommar. Har någon tips på sevärdheter i närområdet.... hur är stränderna, maten? :) Tacksam för alla tips!

Agda
2007-02-12, 21:49
Jag har bara passerat Kalo Nero men stränderna på den sidan är långa finkorniga stränder till största delen. Kiparissa är en rätt stor stad där du finner allt. Om jag minns rätt så har du även tåg förbindelse till Kiparissa (tåget Kiparissa-Patras). Från Kiparissa har du även bussförbindelser till Pilos, Kalamata, Pirgos m fl. Sevärdigheter kryllar det av i området Nestors Place, Olympia stadion för att nämna några. Det finns borgar, grottor, hälsobad och andra historiskalämningar överallt. Det bästa du kan göra är att köpa dig en karta det första du gör och sålla vad du vill se och göra.

Agda

MariaS
2007-02-13, 10:47
Spännande vi ska också till Kalo Nero fast i slutet av Maj. Det låter supertrevligt och lagom lungt tycker jag.

piaw
2007-02-13, 19:53
Vad kul, vi ska dit i början på juni. Hoppas ni får trevligt. Jag tyckte också att det verkade vara trevligt och lugnt där. Det är så trist med alla stora turistorter med allt håll i gång. Här kan man ju ta bussen alt hyra bil om man vill till en större stad.

piaw
2007-02-13, 19:56
Tack för alla tipsen och informationen, har ni nåt mer så skriv mer. Det är ju så när man ska till ett nytt ställe , då vill man få veta allt o lite till.

MariaS
2007-02-13, 20:11
Vi ska bo på Messina Resort. Åker ni med barn? Vi har tre barn.

piaw
2007-02-14, 19:21
Vi åker också med barn, fast ganska stora. 12 och 14 år.