handdator

Visa fullständig version : PÅ väg till Malaysia


ciakoohler
2007-02-12, 09:57
Bara tre timmar till jag lämnar hemmet för en månadstripp till Malaysia. 14 dar ska jag tillbringa i regnskogen med att inventera fladdermöss o 14 dar med sightseeing o sol o bad. Ha det så bra här hemma i kylan .Jag kommer nog att få mer än nog av värme, Kanske skickar hem lite till er. Kram till er alla. Cia

Athanasia
2007-02-12, 09:59
Ha en trevlig resa!!!bye_bye bye_bye

Marianne
2007-02-12, 10:27
Jag kommer nog att få mer än nog av värme, Kanske skickar hem lite till er.
Ja tack, du är då för snäll! Brrrr, en riktigt ruggig dag här idag.

Ha det toppen, Cia!bye_bye

Zanét
2007-02-12, 10:42
Vilken fantastisk resa du ska göra Cia :) Fladdermusinventerare? För cirka 2 månader sedan skickade jag in en förfrågan till utvalt studieförbund då länsstyrelsen här i Skåne skulle utbilda ett antal nya fladdermusinventerare. Har fortfarande inte fått något svar tyvärr :(

Trevlig resa, inventera väl och ha en riktigt skön semester :D

//Zanét bye_bye

Gita
2007-02-12, 10:42
Häftigt Cia! Hoppas du får en riktigt minnesvärd resa, ha det riktigt gott!

Gita bye_bye

Lissi
2007-02-12, 11:38
Fladdermöss USCH, men ha en FIN resa!


Lissi

Ivi
2007-02-12, 12:22
Så HÄFTIGT, Cia! Vad mycket du har att berätta om, när vi ses nästa gång :)

Ha det så bra med både fladdermössen och värmen!

Ivi bye_bye

Elisabet
2007-02-12, 12:41
Ja nu har hon åkt, den goa Cia. Snacka om att göra sitt livs resa!! När hon var 8 år läste hon en bok som handlar om en flicka som bor i Malaysia - och hon har önskat åka dit sedan dess!

Och nu gör hon det minsann med besked! Vilken uppplevelse och så meningsfullt att vara volontär åt organisationen EarthWatch www.earthwatch.org och så himla häftigt att vara i den malaysiska djungeln i två veckor! För ett par veckor sedan rapporterades om en pyton som käkat upp 11 vakthundar där. Bara en sån sak :D Den som är intresserad av att läsa mer om projektet att förbättra villkoren för den utrotningshotade fladdermusen hittar det här. (http://www.earthwatch.org/site/pp2.asp?c=dsJSK6PFJnH&b=1147541)

Eva L
2007-02-12, 15:30
Oj vilken häftig resa. Sånt ängnar jag mig gärna åt som pensionär om hälsan står mig bi. Ha det riktigt bra och tänk så mycket spännande du får vara med om. Fladdermössinventerare kan det bli bättre.:)

Eva

Elisabet
2007-02-12, 20:35
Fick sms för en liten stund sen. Resan går bra. Nu sitter hon vid gaten i Amsterdam och väntar på flyget till Kuala Lumpur. När hon landar i morgon är kl 8.30 här och 15.30 där!

Jag lever mig in i detta som vore jag där själv flabb_flab Tur man har mycket att göra så det inte blir så mycket tid över att dagdrömma flabb_flab

Lissi
2007-02-12, 21:18
Jag som är livrädd för fladdermöss och ormar är VÄLDIGT glad att jag bara ska till Aten på söndag ;) och jag beundrar Cia som vågar.....!
Undrar om det finns några trevligare djur att räkna när man blir pensionär???Ang_elx

Lissi

Cecilia
2007-02-13, 01:17
Jag kom hem från Malaysia för drygt två veckor sen. Så gissa om jag är avis på Cia!! Hade 14 helt fantastiska dagar! Vilket land :) Delade upp resan med sol & bad på ön Langkawi och storstadspuls i Kuala Lumpur - som är en urhäftig stad.

Rekommenderar landet varmt. Thailand är också underbart, men Malaysia är speciellt det också, framför allt som turismen fortfarande ligger i sin linda :D Billig och god mat, bra shopping, underbara stränder, ja allt finns!

Elisabet
2007-02-17, 18:19
Om någon är intresserad så kan jag berätta att senaste rapporten från Cia säger "det går bra med batsen men blodiglarna HUU"


:eek:

kari
2007-02-17, 18:24
Om någon är intresserad så kan jag berätta att senaste rapporten från Cia säger "det går bra med batsen men blodiglarna HUU" :eek:
VISST er jeg interessert :) - har visst om Cia's tur til Malaysia en tid, og må si jeg synes hun er modig og tøff klapp_klap - b l o d i g l e r :eek: *grøss"
bye_bye Kari

Elisabet
2007-02-20, 10:38
Skönt att höra att Cia har det bra. Blodiglar? På land eller i vatten? Har inte frågat, men nog måste det väl vara i vatten? Finns det landblodiglar?

"Bra" är bara förnamnet på hur hon har det. Hör här: "Här är alla dagar häftiga! Förutom fladdermöss hinner vi med utflykter, det trodde jag inte. Bröllopslunch, buffelpark, picnic vid floden, båttur och idag besök i nationalpark. Otroligt så mycket jag upplevt på en vecka!"

kari
2007-03-05, 23:34
"Bra" är bara förnamnet på hur hon har det. Hör här: "Här är alla dagar häftiga! Förutom fladdermöss hinner vi med utflykter, det trodde jag inte. Bröllopslunch, buffelpark, picnic vid floden, båttur och idag besök i nationalpark. Otroligt så mycket jag upplevt på en vecka!"
HVILKE Fantastiske opplevelser det må ha vært klapp_klap
Håper Cia nå nyter livet og f e r i e n i Malaysia :D
Hørt noe i det siste, Elisabet?
bye_bye Kari

Elisabet
2007-03-06, 07:17
De två vecorna i djungeln avslutades för en vecka sedan och hon har berättat att de översteg hennes förväntningar i stora mått.
Sedan åkte hon till norra delen av landet och är på en ö med paradisstränder. Det sista hon skrev var att det är vackert och härligt men kändes lite avslaget med sol och bad efter upplevelserna i djungeln.
Enligt planerna skulle hon åka vidare till en annan plats idag, men mer vet jag inte ännu.

ciakoohler
2007-03-08, 09:19
SVAR DIREKT fran Kota Bahru.Hett o stokigt sa jag tar bussen t Kuala Lumpur i kvall.Det var verkligen en paradiso jag var pa o fladdermossen gillade jag till tusen,det var varmt slitigt i djungeln men o sa fantastiskt.Flera utflykter gjorde vi oxo daifran sa vi fick se hur folk levde darute i skogen o lite i nan mindre stad.Pa on var det mest sol o bad precis som jag planerat.Sa jag ar nojd t 200 procent .Kram pa er alla Cia
Ps for den som ar intresserad sa var blodiglarna i djungeln,i floderna daremot kunde man bada dock,med kladerna pa.Pga att muslimerna inte tillat annat Ds

kari
2007-03-09, 08:56
Det var verkligen en paradiso jag var pa o fladdermossen gillade jag till tusen,det var varmt slitigt i djungeln men o sa fantastiskt.precis som jag planerat.Sa jag ar nojd t 200 procent Cia
Tenk at din STORE drøm nå er oppfyllt klapp_klap klapp_klap klapp_klap
- og at du er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ fornøyd :D :D :D KJEMPEBRA!
Ønsker deg en riktig god avslutning på drømme"ferien" :)
God Tur tilbake til Sverige, Cia bye_bye Kari

Soldyrkaren
2007-04-19, 18:02
Har just kommit hem från knappt två veckors vistelse i Malaysia. Inte var vi så ambitiösa att vi räknade fladdermöss - möjligen clownfiskar :)

Hursomhelst, Malaysia är fantastiskt trevligt och behagligt, och en tur i övärlden där rekommenderas verkligen!

Grekland är ju lite för kallt vissa delar av året...;)