handdator

Visa fullständig version : Caldera Bay eller Jasmine Village


nanne84
2007-02-11, 23:10
Är det någon som har varit på något av dessa hotell? Vi åker i maj med en dotter på 4 år och har jättesvårt att bestämma oss för vilket av dem vi vill bo på. Hur är barnpoolen på dessa hotell, maten, servicen mm. Kan ni rekomendera något av dem, priset är ungefär de samma. ( förutom att frukost ingår på Jasmine). Tips och erfarenheter mottages tacksamt :D

plingen
2007-02-14, 20:01
Hej!
Vi bodde (2v o 2 barn 7 o 10år) på Caldera Bay i höstas. Vi tyckte det var toppen. Nära till havet så att man kunde välja om man ville bada där eller i poolen. Caldera Bay har två poolområde ett precis vid havet (det man ser i katalogen) och sedan finns det ett till, där vi såg att det var en hel del barnfamiljer så jag tror att det var bättre för mindre barn. Vid den poolen så låg även en lite lekpark. Jasmine ligger längre från havet men har nog ett större poolområde (enligt katalogen iallafall). Vi åt inte lunch vid poolbaren utan gick över gatan till Nisos som hade mycket bra mat till bra pris.
Förstår att det är svårt att välja men vill man vara nära havet så ska ni välja Caldera Bay. Vi trivdes kanon.
Lycka till med valet! Hälsningar Tina

Lodenskan
2007-02-24, 19:08
Vi var på Jasmine village förra året med stora barn. Trivdes ypperligt, det är ett lite äldre, ngt slitet hotell, men mkt välskött, rent o trevligt.
Behaglig vänlig stämning, god service.
Har bara sett Caldera Bay utifrån... men tror att det kanske passar er bättre med litet barn.
På Jasmine village så är det bara en liten snutt av den stora polen avdelad med grunt vatten.
Hua vad avundsjuk jag blir nu... Grekland får för vår del stå tillbaka i sommar till förmån för huset som behöver fixas med... säger den förnuftiga maken:rolleyes:
Hur som haver, o vad ni än väljer tror jag ni blir nöjda._B-anana
Trevlig semester.
Anneli

nanne84
2007-02-25, 09:42
Tack för svaren. Vi har bestämt oss för att bo på Caldera Bay _B-anana . Men en annan fråga.....markbalkong eller balkong, hur kan det skilja 1000:- (balkong är dyrare) óch vilket är trevligast att ha??:confused:

Athanasia
2007-02-25, 09:55
Är nog trevligare med balkong,man kan ju tex ha öppet på natten om man vill,men 1000 kr är ju mycket pengar.

coanma
2007-02-25, 12:46
Det er stor forskjell på markterasse og markbalkong. Liker ikke markterasse, men om det er markbalkong er det veldig greit med mindre barn. Ville ikke betalt for å komme opp i etasje. :)

plingen
2007-02-25, 18:38
Hej! Vi hade lgh med balkong, kommer inte ihåg att det skilde så mycket i pris...(eller så har jag förträngt det). Valet är väl en smaksak om man vill komma upp lite och slippa insyn samt alla som går förbi när de ska till poolen tex. Sen beror det nog oxå på var i området du hamnar...
Ha en härlig resa! Tipsar igen om att gå till Nisos o äta lunch...//Tina