handdator

Visa fullständig version : Bra strand nära Maleme!


Mabbi
2007-02-07, 21:38
Hej!

Ska till Maleme i maj/juni och fick reda på i ett tidigare inlägg att det är klapperstenstrand och att det blir väldigt djupt fort. Finns det något ställe med sand och långgrunt vatten i närheten som lämpar sig bättre för småbarn (dit man kan ta bussen)?

Mabbi

Argyris
2007-02-08, 08:37
Hej,

det finns flera möjligheter:

Tavronitis, platanias, Pirgos Psilinero alla är 5-10 min med bil.
Stranden i Pirgos kan man gå till, 10 min! på en asfalterat strandväg, MYCKET lite trafik.

Även Kolymbari är fin, men 10 min med bil. Där finns även en mycket trevlig restaurant, men det kan jag återkomma till dig.

Var i Maleme skall ni bo?

/Nico

Mabbi
2007-02-08, 16:06
Hej!

Tack för alla tipsen. Vi ska bo på Louis Creta Princess Hotel. Vet du om det finns bussar som går till de ställen som du räknade upp?

Ciao!_B-anana

Mabbi
2007-02-08, 18:59
Hej igen!

Ligger Pirgos Psilinero österut eller västerut från Maleme? Är det långgrunt där? Hur är det med strömmar på de olika stränderna du räknade upp? Är det mycket strömt i Maleme?

/Mabbi :confused:

june
2007-02-08, 19:30
Hej.
Är jag inte helt fel ute så ligger det österut, d v s mellen platanias och maleme.

Argyris
2007-02-08, 21:11
Hej,

Pirgos ligger mellan Maleme och Platanias.

Alla stränder på denna kusten (mellan Kato Stalos och Kolymbari) har underströmmar. Ofta finns en flagg som skall visa förhållanden.

Bästa barnsäkra stränder finns i nationalparken i Chrissi Akti, nästan i stan Chania

/Nico