handdator

Visa fullständig version : Lyxhotell

Kimsan
2007-02-07, 10:40
Jag och min fästman vill åka på smekmånad i Grekland när vi väl gift oss :)
Men vi vill inte åka med vanlig charter och hamna på nån svensk turistort utan har mer tänkt ett lugnt romantiskt ställe.
Var vi hamnar spelar just nu inte så stor roll utan det e så att jag letat runt på nätet efter någon sida med lyxiga hotell men hittar verkligen inget. Någon som vet nån bra länk eller så?

Malina
2007-02-07, 10:50
På Santorini tror jag det finns ett antal riktigt lyxiga hotell.

Goggen
2007-02-07, 10:54
...men verre turiststed enn Santorini finner du knapt i Hellas :cool:

inkfish
2007-02-07, 10:59
Sådana länkar är inte tillåtna på forumet, Kimsan. Läs gärna länkreglerna i FAQ.

Däremot är det fritt fram för personliga rekommendationer och tips, dock utan länkar.

inkfish/moderator

Admirala
2007-02-07, 11:42
Hvor luksuriøst skal det være? Nafplia Palace i Nafplio er ren luksus til flere tusen kroner natten. (Men du kan prute! flabb_flab ) Plassert over gamlebyen, innenfor murene til byens eldste borg, Akronafplia. Det er mange typer rom, fra bunglaower med privat svømmebasseng til luksusrom i selve hotellbygningen. Utsikten er fantastisk (bildet er tatt fra baren i Nafplia Palace.)
Og Nafplio er virkelig en romantisk by. Min (nå) ektemake fortalte at da vi kom hit første gangen så tenkte han: Skal jeg noen gang gifte meg, så må det bli her. Og sånn ble det!

(Send pm om du vil vite mer.)

http://i146.photobucket.com/albums/r242/Admirala/IMG_3388.jpg

PO
2007-02-07, 11:44
Men googla gärna på: luxury hotels greece , mycken lyx blir det..

//PO
-ständigt dessa i-landsproblem! :D

Argyris
2007-02-07, 12:23
Hej,

kolla grecotel, mycket trevliga hotell.

Jag har själv bott på flera av dessa.

Min favorit: Grecotel Cap Sunion (flyg Athen) romantisk utsikt över Cap Sunion)

Sedan finns ett mycket trevligt resort i Halkidiki (Sani Resort finns allt från 3-5 ***** på detta resort. (Flyg med Austrian Airlines via Wien till Thessaloniki)

Även Elounda Beach i Ag Nikolaos (Kreta).

För mer info kontakta mig gärna.

/Nico

Eva L
2007-02-07, 12:41
På Sifnos har jag hört att det byggts något eller ett par lyxhotell som kan passa den som vill ha ett bättre boende. Ön är trevlig och turistexploaterad på ett bra sätt. Även Folegandros är en ö som borde passa ett smekmånadspar och det finns några finare hotell med underbar utsikt från den högt belägna choran.

Eva

Stinab
2007-02-08, 09:49
Apollo har lyxhotell i Grekland under rubriken ExclusiveByApollo på deras hemsida...

bye_bye Stinab

Halloj
2007-02-09, 12:59
I pyttelilla, jättemysiga fiskebyn Vathy på härliga, mysiga Sifnos finns ett superlyxigt hotell mitt på stranden. Byggdes för några år sedan och heter Elies Resort. Skulle själv gärna tillbringa min smekmånad där.

Kalimera
2007-02-09, 13:09
I pyttelilla, jättemysiga fiskebyn Vathy på härliga, mysiga Sifnos finns ett superlyxigt hotell mitt på stranden.Det ligger inte så dumt. :)

http://www.bloggamera.se/bilder/forum/06.jpg

När vi var där frågade vi hur mycket det kostade. Svar: från 200 € per natt. Ang_elx En del "rum" har egna pooler.

KristinaE
2007-02-16, 18:59
Hej.
Vi har varit 5 gånger på Samos och varje gång valt ett Topselecten hotel, några kilometer utanför Phytagorion. Det är halvpension , maten går inte att beskriva, skönt att det finns kläder med resor i midjan, när det är dags att åka hem. Det är inte många barnfamiljer på detta hotel. Man bor i bungalows. hotellet har service med egen buss 5 gånger per dag tur och retur Phytagorion. Bra personal. Det är lätt att ta sig runt på denna Ö. Mycket att se. Kvällarna på hamnpromenaden med alla barer och alla fina båtar som ligger i hamn är också en upplevelse.