handdator

Visa fullständig version : Parga i september


Lotta N.
2007-02-07, 06:52
Kalimera!

Det är så svårt att bestämma sig vart man ska åka i Grekland , det finns ju så mycket vackert.
Nu har vi enats om Parga.och åker den 3/9. Det är väl en bra tid ?

Vi tycker det ser fint ut och är sugna på att ta en utflykt till Meteora.
Ser spännande ut. Såg nyss James Bond filmen med några år på nacken där slutscenerna utspelar sig just där.
Någon som varit där och vill dela med sig?
Är det värt utflykten som jag förstått tar två dagar om man åker med buss och guide?

Kan man åka till Korfu ochså från Parga?

bye_bye Hälsningar Lotta som redan börjar längta...

Agapi
2007-02-07, 09:49
Parga 'r ett bra val.
I september 'r det lugnare och oftast inte lika hett v'der som juli,aug.
Inte lika mycket folk heller.

Meteor 'r en underbar utflykt att g;ra.:)


Katerin

Frappe
2007-02-07, 10:28
Meteora är klart värt ett besök, har varit där några gånger och blir lika stum varje gång! :) Alternativt till ordnad utflykt om man vill hyra bil själv och åka, då kan man ju göra avstickare och se en hel del mer :) kolla här i forumet har skrivits en del om Meteora för fler tips!

Camilla

PO
2007-02-07, 10:33
Ja det går utflyktsbåtar till Korfu samt Paxos & Antipaxos (rekommenderas!)

//PO

coanma
2007-02-07, 17:31
Vi var på Parga for noen år siden først i september. Fin plass, men vi hadde mye dårlig vær i de to ukene vi var der. (og så var det litt for mange turister etter vår smak):( :(

Kalimera
2007-02-09, 11:05
Är det värt utflykten som jag förstått tar två dagar om man åker med buss och guide? Vi var i Parga i en vecka och gjorde utflykten till Meteora, trots att hela två dagar gick bort så att säga. Det var fantastiskt! Värt hela resan! Missa inte den turen. Åk så snart ni kan, det händer att de ställs in om det inte är tillräckligt många som åker.

piam
2007-02-09, 22:06
Jag säger som dom andra...Missa inte Meteora,det är ofattbart vackert.
Vi åkte färja från Igomenitsa till Korfu stad,den gick ganska tidigt på morron vill jag minnas.Vi for tillbaka samma dag,sent på eftermiddagen

Pia

Dezzo
2007-02-09, 22:16
Du har valt rätt ställe =) Parga är ett väldigt fint ställe =) Jätte fina resturanger o maten e hur goooood som helst =)

Filakia

Lotta N.
2007-02-10, 17:15
Hej igen,

Tackalla för tipsen och nu är vi övertygade att Meteora måste det bara bli. Ska bli spännande. Får väl se James Bond filmen igen som spelades in där så länge.

Hälsningar
Lotta

lejdy_di
2007-03-05, 17:51
Kalimera!

Det är så svårt att bestämma sig vart man ska åka i Grekland , det finns ju så mycket vackert.
Nu har vi enats om Parga.och åker den 3/9. Det är väl en bra tid ?
Kan man åka till Korfu ochså från Parga?

Hej Lotta!
September är en alldeles perfekt tid att åka. Juli augusti är så varmt så det bränner! September är inte lika mycket turister, men det är mer än maj-juni iaf. Jag jobbade hela sommaren där nere, och jag älskade när september kom, för då har man mer tid och energi att prata med alla turister, till skillnad från i augusti, som då är högsäsongmånaden. Det är också dyrare juli-augusti, då alla restauranger och barer höjer priserna.
Början på september är bäst att åka helt enkelt!
Du kan fortfarande göra utflykter till Paxos, Anti-oaxos eller Korfu, och åker du ner till preveza kan du ta en bil över till Lefkas också.
Meteora får du som sagt inte missa, som jag gjorde i somras, eftersom jag jobbade hela tiden. Men nu ska jag åka ner i april igen, och då ska jag dra med mig karln dit! Det är ett måste!!!
Lycka till, och kom gärna in på Blue Bar i Parga och säg hej, där jobbar jag! flabb_flab
Hälsningar från Diana