handdator

Visa fullständig version : Snön faller!


Frappe
2007-02-06, 21:23
Över Athen och berget Pendeli är vitt och snön faller. Norra Grekland har upp mot -10 grader ( Trikala bla) Jag som svensk tycker det alltid är lika roande att se nyheterna man slår på stort och ut och varnar folk lite panik artat..och man måste ha kedjor runt däcken för att komma upp där och här etc.... :eek:
Så olika det kan vara!

Camilla

Lissi
2007-02-06, 22:42
Men så spännande!
Det blir att avvakta vädret. Tänk om vi oxå får uppleva grekisk snö..Det har jag aldrig gjort..:D .... Inte gör det så mycket om det är vinter i Aten när vi kommer...

Lissi - 11 dagar kvar

monica
2007-02-07, 08:32
Jag tycker att det är bra att de varnar, greker har inte den erfarenheten av att köra på snöiga och isiga vägar som svenskar har.
Ingen halkträning här inte, innan körkortet tas.
Kommer ihåg vintern när det var snö även nere i centrala Aten, grekerna var ute och spolade bort snön, vilket resulterade i att gatorna frös till is istället. Men är man inte van så vet man ju inte. :confused:

Svärmor skrattade gott när jag var ute och hällde havssalt i våran trappa, nästa dag gjorde hon detsamma, hon fattade galoppen. ;)

Var nere i Aten i förrgår och även om det inte var snö så regnade det utav helsike, såg 2 olyckor under de 2 timmarna jag var där.
Och jag tyckte ambulanserna tjöt i ett.

Snön på Parnitha har minskat eftersom det var sol igår, men lite vitt finns det kvar.
Men det är fortfarande kallt.
Fast allt kan ju ändras på någon dag, så Lissi någon vinter i Aten är kanske inte att vänta.

Monica

Agapi
2007-02-07, 09:28
Det finns inga lagar som s'ger att man m[ste ha vinterd'ck p[ bilen.
V'dret varierar s[ mycket h'r.
Tex vi kan ha 7 grader plus h'r och om jag [ker norrut , ca 1mil kan det vara 0gradigt. Vi h'r i Ipiros tex har ju mycket berg s] temperaturen 'ndras l'tt.
Katerina

Riitta
2007-02-07, 21:28
Det var en kortvarig vinter i Aten:) Dom visade riktigt sköna temperaturer där i dag på väderleksprognosen :rolleyes:

Riittabye_bye

Hellen
2007-02-07, 21:34
Kommer ihåg vintern när det var snö även nere i centrala Aten, grekerna var ute och spolade bort snön, vilket resulterade i att gatorna frös till is istället. Men är man inte van så vet man ju inte. :confused:


Det kommer jag i håg, fy vad svensk tv, eller var det på internet jag såg det? gjorde narr av grekerna då.

// Helén

muffins
2007-03-20, 00:46
Det kommer jag i håg, fy vad svensk tv, eller var det på internet jag såg det? gjorde narr av grekerna då.

// Helén


hehehe...jag upplevde det:cool: ... 18timmar att åka från Aten till Drama som ligger i norra Grekland tog det.:D :D :D och sedan ingen taxi som vågade köra mig till flyplatsen:p :D

åhhhhh härliga minne:p :p :p