handdator

Visa fullständig version : lastminute.com


semlan
2007-02-06, 12:50
Hej Hopp Alla Glada!

Är det någon som vet något om
lastminute.com? Om det är ett seriös bolag?
Tänkte boka en billig resa med dom.

Jennie
2007-02-07, 09:53
Hej Semlan!!

Jag åkte med lastminute.com i januari från Köpenhamn till Aten med mellanlandning i Zurich.(SAS mellan CPH - Zurich, Zurich - ATH Swiss air) Jag hade inga problem med dem. Resan kostade 1782 kr (tur o retur) Det tog ju lite längre tid, men det var det värt. Var ute efter en enkel resa, det kostade det dubbla med SAS.

Lycka till!!

semlan
2007-02-08, 12:39
Hej!
Den resan vi har sett ut går också via Zurich, men från Stockholm. Det jag är lite orolig för är att är så kort tid mellan planen. På nervägen är det 45 min, och på hemvägen 40 min. Hinner man verkligen på den lilla tiden. Förra året när vi åkte hade vi över 1 och en halv timma på oss i Frankfurt, det gick jättebra. Ingick det någon mat på eran resa?

Jennie
2007-02-08, 13:04
Hej!!
Jag hade ca 1 timmes väntan i Zurich och det gick bra. Nu var detta på kvällen vet ej om det kan ha betydelse. Mat ingår ju inte på SAS billiga resor längre, tror jag. Men jag fick mat på Swiss. Finns ju alltid att köpa på planet eller kan man göra en förbeställning med flygbolaget.
Blev dock förvirrad när jag kom till Athen och inte kände igen mig... Men jag kom ju utifrån EU :-)
Allt funkade bra för min del.

SteffTee
2007-02-08, 15:29
lastminute är bara en bokningsportal och söker efter alternativ på det reguljära flygnätet.
Har Du väl din biljett i handen så ska det inte behöva hända något om inte just det flygbolaget Du är bokad på går i KK.

40 min i ZRH är helt legal anslutningstid och ska normalt inte ställa till några problem. Om det ändå blir förseningar är skyldigt bolag ansvarig för ombokning och även ev hotellövernattning.
Se bara till att Du gör en bokningen i ett sträck och inte delar upp den, genom att plocka ihop en resa från olika sajter. S.k. separata biljetter ger inte rätt till ombokning etc om man skulle missa ett flyg pga förseningar.

semlan
2007-02-09, 12:29
Tack snälla för svaren!!!