handdator

Visa fullständig version : Rhodos stad i sommar


MajaLotta
2007-02-01, 11:27
Hej!! bye_bye


Jag skall åka med familjen (man och 2 barn 12+14 år) 1 vecka till Rhodos stad nu i sommar. Vi är annars inbitna Kretaresenärer men skall nu ta premiärtrippen till Rhodos och känner därför inte till staden alls.
Vi har bokat rum på "Best Western Plaza Hotell", känner någon till detta hotell....standard, läge mm??
Var badar man bäst (för barnens skull), har förstått att det finns flera stränder att välja på??
Finns det någon sida på nätet som har bra karta (med gatunamnen utsatta)över staden, de jag har hittat är antingen för små eller för odetaljerade??

//MajaLotta :)

anoula
2007-02-01, 11:50
Vi har bokat rum på "Best Western Plaza Hotell", känner någon till detta hotell....standard, läge mm??

Ni kommer att bo mitt i smeten och väldigt nära stranden, så läget är bra. Hotellets standard känner jag dock inte till, men fyrstjärnigt låter väl lovande?


Var badar man bäst (för barnens skull), har förstått att det finns flera stränder att välja på??

Dina barn kommer nog att gilla windy beach! Den ligger på den blåsiga sidan i Rhodos stad och där finns många vågor att leka i. Annars kan de alltid snorkla på Elli beach, där vattnet är stilla. Stränderna ligger ett stenkast ifrån varandra, så det är bara att byta när man tröttnat på den ena. Vill ni åka på utflykt någon dag kan jag rekommendera Kallithea, ca 4 km söder om stan på den östra sidan.


Finns det någon sida på nätet som har bra karta (med gatunamnen utsatta)över staden, de jag har hittat är antingen för små eller för odetaljerade??

Bra fråga, jag har heller inte hittat någon bra.

ciakoohler
2007-02-01, 11:51
Vet inte exakt var ert hotell ligger ,men som jag kan läsa mig till ligger det mycket centralt o nära till vilken som av stränderna i stan o till allt annat i stan.Ha det så jättehärligt !!

Annwi
2007-02-01, 13:47
Best Western Plaza Hotel är ett mycket fint 4-stjärnigt hotell med toppenläge i Rhodos stad, nästan längst ut på udden och kort avstånd till shopping och Mandrakihamnen. Hotellet har alla faciliteter man kan önska sig.
Elli beach ligger bara ett stenkast bort, men även västra stranden ligger nära. Från Mandrakihamnen går det båtar till de fina stränderna söder om stan. Det absolut bästa med Rhodos är den gamla staden och dit är det gångavstånd, cirka 700 m.

Trevlig resa önskar Annwi (som börjar ö-luffen i juni med några dagar på Rhodos)bye_bye

ouzomini
2007-02-01, 14:02
Hej
Jag var idag in på Expressens hemsida och där kunde man ladda ner en guide om Rhodos. Den har karta över stan och en sida med gatunamn. Den var bra tycker jag. Alla gatunamn står i bokstavsordning.
Trevlig resa.
Åker själv med gubben min den 26 augusti för 23 gången.
Hälsningar Inger

MajaLotta
2007-02-06, 00:52
TACK!!!

Tack för de svar och tips jag har fått.
Har lite läsning om Rhodos nu som jag kan ägna mig åt i väntan på sommaren och avresan, som i nuläget känns alldeles för långt borta.

Hälsningar
MajaLotta