handdator

Visa fullständig version : Tips på boende på Lefkas?


Fredrika
2005-05-24, 13:15
Hej!

Jag skulle vilja ha bra tips på prisvärda och bra boenden på Lefkas! Vilken ort passar barnfamiljen bäst?

Funderar på Vassiliki, hurdant är det där? Hurdan är stranden? Är det en mysig liten by eller mer hotellkomplex på rad?

Tacksam för alla tips och idéer!

hälsningar
/Fredrika

epiros
2005-05-25, 09:55
Hej!

Jag skulle vilja ha bra tips på prisvärda och bra boenden på Lefkas! Vilken ort passar barnfamiljen bäst?

Funderar på Vassiliki, hurdant är det där? Hurdan är stranden? Är det en mysig liten by eller mer hotellkomplex på rad?

Tacksam för alla tips och idéer!

hälsningar
/Fredrika


Hej
Du kan kolla in de andra ämnena och tidigare inlägg här på "lefkas"-forumet så hittar du en del tips och åsikter i ämnet. Vassiliki har inte "stora hotellkomplex". Stranden är stor och helt okey,lite blåsigt kanske (något av ett mekka för vind-surfare), men funkar säkert bra för en barn-familj, men annars är nog någon av orterna på ost-kusten lämpligare.
Agios Nikitas är oxå en jätte-mysig by på väst-kusten, en riktig grekisk semester-idyll, lugnt och fint.

Ha det gott
bye_bye epiros

Kerstin EMM
2005-06-14, 21:49
Hej!

Undrar just om Du hittade ett boende på Lefkas som verkar bra. Har nu något tips i Nidri?
Undrar Kerstin

Yak
2005-08-09, 20:38
Tillbringade 1 vecka i Vassiliki för två somrar sen,och älskade byn. Ganska mycket vindsurfare (seglar själv) men inga stora hotellkomplex, de flesta bor i mindre rum och på mindre hotell längs stranden.
Det är just den perfekta vinden i Vassiliki som drar folket, det blåser alltid "crosshore" (tvärs stranden och på förmiddagen brukar det vara lugnt för att blåsa upp runt 9-10 tiden. På eftermiddagen tilltar vinden och kan nå 8-10 m/s. Det är då de riktigt vassa surfarna ger sej ut :D
Kul att se på men det är ingen badstrand direkt, det är mest grus.
Dock fungerar den nog bra som bas, det finns ju riktigt fina stränder på Lefkas västsida som säkert redan tipsats om här...

Grek_ságapo
2006-01-08, 13:48
Jag Skulle Tipsa NIDRI ...bra strand fin hamn , bra resturanger , hotell bra!!!!

miamarie
2006-02-02, 11:55
Hej!

Jag skulle vilja ha bra tips på prisvärda och bra boenden på Lefkas! Vilken ort passar barnfamiljen bäst?

Funderar på Vassiliki, hurdant är det där? Hurdan är stranden? Är det en mysig liten by eller mer hotellkomplex på rad?

Tacksam för alla tips och idéer!

hälsningar
/Fredrika
hej, jag var på Lefkas för 3-4 år sedan och bodde på alkyon i ligia. Det var en otroligt familjär och trevlig på hotellet och ägarinnan var väldigt trevlig.De flesta lägenheter var med poolutsikt, så man hade bra koll på barnen. Det är nära till stranden, dock en lite stenig strand. Ibland tog vi bussen till nikiana som låg en liten bit ifrån, där var en lagom stor sandstrand. Kan varmt rekommendera lefkas och detta hotell.

inkfish
2006-02-02, 13:43
Tråden/frågeställningenär gammal, därför låser jag den. Den som vill fråga vidare om boende på Lefkas får gärna starta en ny tråd.

inkfish/moderator