handdator

Visa fullständig version : Tack för en trevlig kväll på Lilla Tavernan!


kos44
2007-01-27, 20:52
Tack alla för en riktigt trevlig kväll med massor av god mat och trevligt sällskap. Sitter nu hemma och fattar att man absolut inte är ensam om att älska Grekland. (som om det hade funnits några tvivel på det innan ) :rolleyes:
Timmarna gick verkligen fort och det är bara att hoppas att vi snart får träffas igen.
TACK Carin för att du höll i trådarna inför träffen. klapp_klap

Skall nu sätta oss tillrätta i soffan och smälta det sista av middagen; Baklava med glass och kaffe. Mmmmm......:p
Kramar från Kos44 & KosAnn_B-anana

Hellen
2007-01-27, 21:03
Det är inte mycket att tillägga.
Gör det bekvämt för mig och säger bara instämmer samt:

Riktigt kul att se alla trevliga medlemmar live, långväga tillresta och andra som i stort sett bor granne med restaurangen.

Vilken tur att jag inte visste var du jobbade förrän ni gick, är ni många i GBG på det företaget? jag har varit i Grekland med en, vet en till, vars son min son spelat hockey med. Skickar inget PMflabb_flab

// Helén

Carin
2007-01-27, 21:50
Hej!!

Tack för en kul kväll... Synd att jag var tvungen att dra iväg.:(
Ligger nu nedbäddad på soffan under mitt duntäcke med en stor kopp te framför en bra film.

Kos44: Inget att tacka för, gjorde inte så mö... :)

Tack igen allihopa!!!

Kram Carin + 1 flabb_flab

Hellen
2007-01-27, 21:53
Carin!
Jag tackade oxå, såg du inte detsnyft_drop

Krya på dig!!
// Helén

Carin
2007-01-27, 21:56
Carin!
Jag tackade oxå, såg du inte detsnyft_drop

Krya på dig!!
// Helén

F'låt........:(

Tack själv!!!:)

bye_bye
//Carin

babsan
2007-01-27, 22:35
Nu så är även Uddevallagänget hemma.

Jag tackar för en mycket trevlig kväll :D .

Synd bara att tiden går så fort och att man inte hinner prata med alla. Men det bli väl fler träffar ;) .

Barbro bye_bye

Riitta
2007-01-27, 22:58
Så snabba ni var då:eek: :D .Jag kollade först lottokupongen innan jag satte på datorn:rolleyes: 32 kr blev det:( :)
Tack allihopa för en trevlig kväll.Hoppas få träffa er som satt i andra änden av långbordet en annan gång så vi kan prata mer:)

Riitta,Mia och Matildabye_bye

kos44
2007-01-27, 23:03
_B-anana _B-anana klapp_klap http://i42.photobucket.com/albums/e349/kos44/Bild008.jpg

Hellen
2007-01-27, 23:33
Jag kollade först lottokupongen innan jag satte på datorn:rolleyes: 32 kr blev det:( :)


Tack för påminnelsen, nu kollade jag min lottorad, vinst 301 kr, kan det fortsätta så varje vecka så inte mig emot_B-anana

// Helén- nu publicerad på nätet (igenAng_elx ):D

Elisabet
2007-01-27, 23:36
Ni som är med på bilden får gärna berätta vem ni är! :)

Hellen
2007-01-27, 23:48
Ni som är med på bilden får gärna berätta vem ni är! :)

Jag är den mörka till vänster

// Helén

Themis
2007-01-28, 00:18
Kan bara beklaga min no-show.
Blev strandad på dags-aktiviteten och tillbaks i sta'n såhär dags..
Det var säkert värst för mig - det ser trevligt ut på bilden. :)

Ser fram emot nästa träff!
/Themis

Lotta E
2007-01-28, 06:26
Många tack från mig med!
Det var verkligen kul. Och så fick jag prova saker jag aldrig ätit förut. Kommer bara ihåg Saganaki. Jo, det är sant, jag har aldrig smakat det förut.:rolleyes: Det var smaskigt.

Detta kommer väl en träff till, hoppas jag.

Lotta

kos44
2007-01-28, 09:49
http://i42.photobucket.com/albums/e349/kos44/Bild005-1.jpg_B-anana klapp_klap bye_bye

kos44
2007-01-28, 09:55
http://i42.photobucket.com/albums/e349/kos44/Bild003.jpg_B-anana klapp_klap

babsan
2007-01-28, 10:12
http://i45.photobucket.com/albums/f91/babsan/Kalimeratrff2007-01-27001.jpg

Admirala
2007-01-28, 12:18
Så kjekt dere har hatt det! Blir nesten misunnelig jeg :o
Får invitere til Kalimeratreff i Nafplio snart...

(Og jeg noterer meg at nesten alle glassene på bildene er tomme :D Ang_elx )

MIAS
2007-01-28, 12:53
Ja, tack från mig och Matilda. Det var jättetrevligt! Synd bara att vi bor en bit bort, annars hade jag gärna stannat kvar en stund till!

Tråkigt Themis och Annki att ni inte kunde komma men det blir säkert fler träffar. Personalen på Lilla Tavernan lyckades igen att få ihop oss trots att det redan var nästan fullt på tavernan när träffen börjadeklapp_klap .

Det var kul att träffa er allihop!!!

Miabye_bye

naxoss
2007-01-28, 17:26
Jag kan bara hålla med alla andra. Det var en jättetrevlig kväll!!! Och tack till tavernan som åter lyckades servera oss alla en fantastisk måltid och samvaro. 1 000 tack till er!!!
Angående bilden är det jag som har vita "girlanger" på blusen.

Lena

Lissi
2007-01-28, 17:37
Så kjekt dere har hatt det! Blir nesten misunnelig jeg :o
Får invitere til Kalimeratreff i Nafplio snart...

(Og jeg noterer meg at nesten alle glassene på bildene er tomme :D Ang_elx )

Men en liten MINIKALIMERATRÄFF blir det ju 28 mars i Nafplio...Då är vi i alla fall FYRA!!;) :D

Lissi

Frappe
2007-01-28, 21:48
Och jag ser fram emot ett besök på Lilla Tavernan i morgon kväll ! klapp_klap

Camilla

Riitta
2007-01-28, 21:49
Då får du hälsa från Kalimeragänget:D
Riittabye_bye

Frappe
2007-01-28, 21:53
Då får du hälsa från Kalimeragänget:D
Riittabye_bye

Det ska jag göra! Något Ni rekomenderar att man BÖR äta när man är där???

Camilla

Riitta
2007-01-28, 21:55
Tror att alla var nöjda med sin mat. Jag åt paputsakia och den var jättegod:p
Riittabye_bye

KosAnn
2007-01-29, 09:29
Ni som är med på bilden får gärna berätta vem ni är! :)

Angående vem som är på bilderna så kan jag tala om att på den sista bilden så är det KosAnn som fullt koncentrerad äter baklava och glass. Alla är uppe i samtalet utom jag. Så typiskt mig. flabb_flab Klädd i helsvart för den som inte ser vem som ÄTER!!! :p
Många kramar från Annika, som hoppas på en snar träff igen. Kanske någon gång i maj när det ljusnar? klapp_klap

Riitta
2007-01-29, 11:55
Nu har den där halsflussen kommit:o Hade säkert bacillerna säkert när vi var i Lilla Tavernan:o Så om ni börjar känna något i halsen så vet ni vem ni kan skylla på;)
Känner mig inte sådär jättedålig,så det blir gott och ta det lugnt ett par dagar här hemma:)

Riittabye_bye

Lotta E
2007-01-29, 14:48
Om det blir i Maj, får vi inte ta den 17-24. För då är jag och Malin på Kreta!
För jag vill iallafall vara med och ta ett glas vin denna gång. Eller två!:rolleyes:

Vi var 4 st som delade på små förrätter, det var gött.

Lotta
som inte är med på någon bild

kari
2007-01-29, 15:17
Etter å ha sett bildene er jeg ikke i tvil om at dette måtte være en trivelig kveld :D
- jeg er misunnelig/avundsjuk på dere som har mulighet til å komme sammen i gresk "ånd" på denne måten snyft_drop

Det er forresten ikke såååå langte herfra til Gøteborg , kun ca 45 mil :rolleyes:
OM dere skal ha nytt treff i MAI, fikk min (på d e t t e området) ganske kreative hjerne en glimrende ide ;)
HVIS dere har treffet på fredag i Gøteborg og lørdag i Lund, så kunne det

blitt en fantastisk weekend om vi kjørte videre dit :D og reiste med DFDS Helsingborg - Oslo tilbake _B-anana
Mai er en deilig måned for utflukter :rolleyes:, og dessuten er det l o v å drømme vel .....bye_bye Kari

Hellen
2007-01-29, 15:27
Lotta
som inte är med på någon bild

Nä, du fastnade väl inte:eek: flabb_flab
Sa inte du något om en nedräknare med bild på dig och dottern?

// Helén

Elisabet
2007-01-29, 16:00
HVIS dere har treffet på fredag i Gøteborg og lørdag i Lund, så kunne det blitt en fantastisk weekend om vi kjørte videre dit :D og reiste med DFDS Helsingborg - Oslo tilbake _B-anana Snyggt grubblat Kari klapp_klap klapp_klap

Då måste det bli den 4 maj i Götet - så kommer Cia o jag dit och sedan åker vi alla till Lund den 5 maj!!! :D Se tråden Vårlig Kalimeraträff i Lund? (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=7428)

Lotta E
2007-01-29, 16:12
Nä, du fastnade väl inte:eek: flabb_flab
Sa inte du något om en nedräknare med bild på dig och dottern?

// Helén


Nej, jag gjorde inte det. Det var väl synd. Nu måste du kolla min nedräknare när du längtar efter att se mig!:D

Lotta

kari
2007-01-29, 16:54
Snyggt grubblat Kari klapp_klap klapp_klap
Då måste det bli den 4 maj i Götet - så kommer Cia o jag dit och sedan åker vi alla till Lund den 5 maj!!! :D Se tråden Vårlig Kalimeraträff i Lund? (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=7428)
:D bedre og bedre - og drømmer KAN bli virkelige, ......ikke sant... Ang_elx Kari

kos44
2007-01-29, 19:48
Lotta E!
Tyvärr blev det bara en bit kalufs som kom med på bild. Svårfångad? flabb_flab
Näst gång! Vänta du bara... :p
Ulf/GBG
_B-anana http://i42.photobucket.com/albums/e349/kos44/Bild006-1.jpg

nilam
2007-01-29, 21:29
Angående vem som är på bilderna så kan jag tala om att på den sista bilden så är det KosAnn som fullt koncentrerad äter baklava och glass. Alla är uppe i samtalet utom jag.

...och jag sitter bredvid KosAnn också klädd i svart. Bredvid mig sitter min dotter Paulina:) På en annan bild där jag sitter bredvid Carin ser jag väldigt uttråkad ut...men det var jag inte kan jag lova_B-anana Jag vill också tacka alla för en trevlig kväll, synd bara att man inte hinner prata med dem som sitter långt ifrån.

Lotta! Om det blir en ny träff när vi är på Kreta så gör det väl inget...vi kan ju ha "kalimerafest" varje dag i en veckaflabb_flab

Hälsningar Malin

Carin
2007-01-29, 23:45
Och den i randig tröja som ser rent ut sagt förjäklig ut... :eek:
Det är jag....Ang_elx
HATAR att vara med på kort...

// Carin

Lotta E
2007-01-30, 06:02
Där är jag ju. Vad kul att jag fastnade!:D
Malin, du har så rätt. Det skall vi verkligen ha!_B-anana
Och där ser vi dig också Ulf, i hörnet. Jamas!

Lotta