handdator

Visa fullständig version : Månad


beck5
2007-01-24, 23:01
Hej alla, jag undrar lite smått vilken tid man skall besöka lefkas, tidig, sen eller mitt i sommaren...??? Har själv funderat på september, är det för sent månne?? tacksam för svar..

Kalimera
2007-01-25, 07:38
Jag vet inte exakt hur det är på Lefkas, men generellt kan man säga att september är likvärdigt med juni. Åker du i början av september är det nästan högsäsong.

Lissi
2007-01-25, 12:11
Eftersom de Joniska öarna har mycket nederbörd på våren så kan i alla fall maj vara lite vansklig...Vänner till mig var för ett antal år sen i maj på Lefkas och hade regn hela veckan....snyft_drop
Själv var jag månadsskiftet i juni/juli och vi hade kanonväder hela tiden.

Lissi

Frida
2007-01-25, 19:01
Hej! vi var till lefkas i mitten av augusti i fjol och vi hade jätte varmt och bra väder under hela veckan. Jag brukar vilja resa i augusti eftersom vädret är varmaste då...bye_bye

NewAnn
2007-01-25, 19:15
Hejsan. Jag var på Lefkas i slutet av september förra året, då regnade det två dagar men annars var det fint och man kunde sola och bada.
Jag har bara rest till Grekland i september då jag tycker att det är skönt att förlänga sommaren lite när det i Sverige börjar bli regn och rusk. Men alla månader har säkert sin charm. Lycka till. Mvh Ann

Assar
2007-01-25, 20:20
Jag var på Lefkas i mitten av september, visserligen 2000, och hade perfekt väder hela veckan. Ca 25 gr, sol hela tiden och ingen blåst.
Vattnet höll 24-25 gr. Har aldrig haft så perfekt väder i Grekland någonsin.

kickan
2007-03-03, 12:55
Hej alla, jag undrar lite smått vilken tid man skall besöka lefkas, tidig, sen eller mitt i sommaren...??? Har själv funderat på september, är det för sent månne?? tacksam för svar..

Hej! Vi har varit på Lefka både juli, aug och sept. Jag tycker att slutet av aug och början på sept är bäst. Vi åker 20 aug i år och stannar i tre veckor på hotell Thalero. Kickan.

uggelbo
2007-03-03, 15:09
Hej!
Vi har åkt i mitten av maj några gånger och då har det regnat en hel del.
September är bra för då är det lagom varmt och skönt i vattnet. Slutet av september kan också vara lite vanskligt eftersom det kan regna då också. Mitt i sommaren är det naturligtvis varmt och skönt men troligen många turister.