handdator

Visa fullständig version : Maleme, Louis Crete Princess Hotel


Mabbi
2007-01-23, 10:11
Vi är en barnfamilj som bokat en resa till Louis Crete Princess Hotel i Maleme i slutet av maj. Det jag skulle vilja veta är hur stranden och havet är där. Blir havet djupt med en gång eller kan barnen bada där? Är det sten eller sand på botten? Är det ofta vågor där? Är det någon som haft sina barn i barnklubben där?

/Mabbi

Argyris
2007-02-01, 13:16
Hej Mabbi,

stranden är ingen strand, det är kullersten som blir djup efter 3 m, då menar jag djup!

Creta Louise är helt ok (numera) efter en renovering. Sedan är jag själv inte 100% förtjust i All Inclusive (AI).

Det finns några andra trevliga familie hotell i Maleme som jag kan rekomendera om man inte vill ha AI.

Jag själv gillar mycket detta område.

/Nico

Lassetjus
2008-07-27, 20:47
Tjena ! Vi är en familj som ska åka till detta hotell den 14 Agusti. Skulle vilja veta lite om det. Är det så man får sloss för att få en bit mat och ett glas vin eller är det ett sådant lungt hotell som vi hoppas att det är.Man har hört många skräck historer om massa ryssar som äter och dricker allt som finns och beter sig mindre bra. Vilket är lite trisst.

Vad finns att göra i området några fina tipps är alltid fint att få. Att åka till Santorini är nått vi kommer göra och besöka Chania stad. Är det nått ni rekomderar att köpa med hem ? Vi har aldrig varit i Grekland så vi undrar lite okså om det är billigt ? Är kläder och smycken billigt? Vi ska bra vara borta en vecka så jätte stora utflykter kan vi inte göra.

MEn vi är jätte glada för alla små tipps om allt från resturanger till ställen man kan handla med sig saker hem.

Anita_K
2008-07-27, 22:20
Det är ett ganska stort hotell men hur det funkar med maten vet jag inte (tar aldrig All Incl., älskar att äta på olika tavernor varje dag). De har en tennisbana, jag spelade hos dem några gånger.
Direkt mittemot finns det en busshållplats om ni vill åka buss till Chania.Resan tar c:a 30-45 minuter.Till Platanias c:a 20 min.
Taxi till Chania kostar 20 euro, taxi till Platanias 10 euro (det gjorde det för tre dagar sedan i alla fall;-)
Dit man bara måste, tycker jag, är den tyska kyrkogården. Över 4500 soldater ligger begravda där på kullen. Uppifrån får man en fin utsikt. Man ser även den gamla flygplatsen därifrån. Från hotellet går du bara över gatan och sedan en liten bit till vänster mot Sunny Suites. Vid det lilla hotellet svänger du till höger och sedan är det bara att följa vägen drygt en kilometer. Vill man sedan fika där, så finns det ett café intill kyrkogården.
När det gäller kläder: en t-shirt får du för c:a 7-12 euro, en t.ex "Dolce-Gabbana" topp för c:a 25 euro. Sedan finns det ju också solglasögon i massor för 9-10 euro om man vill ha en kopia av Gucci, Ray Ban, Chanel och liknande. Handdukar i olika färger fr. c:a 4,50 euro.
Smycken-det beror lite på vad du vill köpa. Förra veckan köpte jag en guldring för 52 euro (tyvärr fanns den bara i 14 karat).
Om ni har All Incl. så kommer ni nog att äta på hotellet. Om ni ska till Chania och äta där på kvällen, så leta efter "Tamam" (Zabeliougatan 49). Den ligger på en parallell gata till den stora hamnpromenaden.
En båtutflykt till Gramvousa skulle jag också rekommendera. Man åker till Kissamos och tar båten därifrån.
http://www.gramvousa.com/

Hälsningar-Anita

Lassetjus
2008-07-28, 17:24
Tackar Anita :D Ql att få svar så snabbt´. Mycket bra info tippset om att åka till gramvousa låter mycket intresant. Varför vi tog all inc är tack vare vi fick ett kanon pris vad vi tycker i alla fall. Men vi kommer resa runt lite och krubba på olika mysiga resturanger hoppas vi på. Grekisk mat är ju så god tyvär :D

Var det varmt nere där nu ?

Anita_K
2008-07-28, 18:24
35 C och mer i skuggan på dagarna, 28-31 C mitt i natten i tre veckor som jag var där (kollade vid hotellet varje dag). En enda kväll var det "bara" 25 och då frös jag.
Sista dagen kom det ett moln och solen fösvann i 5 sekunder annars var det molnfritt hela tiden.
I havet i Maleme 26-28 C. I Falasarna (fin sandstrand) t.ex bara 22 C. Men där är det alltid svalare i vattnet.
Det bästa förstås är att hyra bil en hel vecka. Då kan man se mer av ön.