handdator

Visa fullständig version : Skopelos i början av juni, vädret?


tilde
2007-01-22, 18:16
Jag har funderingar på att åka till Skopelos i början/ mitten av juni månad. Ni som vet och har varit där tidigare hur är klimatet då? Det funkar väl att bada och hur varmt kan det vara?
För om åren har det blivit Grekland i slutet av juli eller augusti och då är det riktigt varmt och härligt. Nu som sakt blir det tidigare och förmodligen även grönare växtlighet.
Tack på förhand /hälsningar Tilde!

Mette
2007-01-22, 19:58
Vejret på Skopelos først i juni kan blive både regn og dejlig sol med 25-27 grader. Jeg synes, at det er den bedste tid. Vandet er 20-21 grader varmt. Det er for koldt for mig. Men til vikingerne er det dejligt. Tag bare afsted.

Kalimera
2007-01-22, 20:17
Ni som vet och har varit där tidigare hur är klimatet då? Det funkar väl att bada och hur varmt kan det vara?Jag har varit på Skopelos från mitten av juni. Har aldrig badat så mycket under en och samma resa. Och jag är en stolt badkruka. :) Vi hade regn en dag av tolv, och storm en dag. I övrigt kanonväder.

Någon garanti för att det är varmt i vattnet när ni åker ner är det tyvärr inte. Vädret är inte att lita på ens i Grekland.