handdator

Visa fullständig version : Pris på färjebiljett??


Siri A
2007-01-22, 15:44
Hej!!

Är det någon som vet vad följade sträckor med färja (båt) kostade förra året?? :rolleyes:

Santorini-Paros
Paros-Antiparos
Paros-Naxos
Naxos-Amorgos
Naxos-Santorini

Ett Svar skulle hjälpa mer änn mycket...flabb_flab

/// Siri :)

Kalimera
2007-01-22, 16:01
Dessa priser har jag från förra året.

Santorini-Naxos: 14 €
Paros-Antiparos: 0.69 €
Naxos-Amorgos: 10.50 €

Siri A
2007-01-22, 16:35
Tack så jätte mycke, älskar denna sida :)

Kjetil
2007-01-22, 20:39
Hei
Er det noen som vet hva prisene for barn er? Vi har to barn, 2 og 5 år.
Vil også takke for ett flott forum.

Kalimera
2007-01-22, 20:45
Er det noen som vet hva prisene for barn er? Vi har to barn, 2 og 5 år.Barn under 4 år reser gratis, men måste ändå ha en biljett. Barn mellan 4-10 år betalar halva priset. Jag vet inte om det är så hos alla rederier. Blue Star ferries bland annat har dessa rabatter.

Vil også takke for ett flott forum.Tack! klapp_klap

Janérik
2007-01-23, 00:03
Barn under 4 år reser gratis, men måste ändå ha en biljett.

Det är olika på rederierna, ibland får barnet egen biljett och ibland är det inskrivet på en av föräldrarnas biljett.

Mvh Janérik

Kjetil
2007-01-23, 23:59
Tack så mycket for snabba svar bye_bye

Elisabet
2007-01-24, 10:07
När vi båtluffade med barnen varierade det väldigt mellan hur de gjorde med biljettpriset för barn. Vi var två familjer och gjorde fem båtresor, det var fem barn mellan 7 och 13 år - och varje gång betalade vi för barnen efter olika mönster!

Ibland betalade de äldre fullt pris, ibland halvt. Ibland betalade de yngre halvt pris, ibland inget. Ofta blev det totalt billigare för familjen med tre barn än för den med två - eftersom fler barn ofta ger mer rabatt i Grekland!

Även i höstas när jag och den yngste sonen som nu är 14, åkte mellan Skopelos och Skiathos så betalade jag halva priset för honom ena vägen och fullt pris på tillbakavägen.

Man får ta det som det kommer, med andra ord :)