handdator

Visa fullständig version : Tack för en trevlig kväll på Faros!


Gita
2007-01-21, 11:56
När jag vaknade imorse, så var världen som en barndomens juledröm, men ändå kändes Grekland och den kommande sommarens resa till Kreta plötsligt mycket närmare!

Så skönt att träffa likasinnade som älskar Grekland och prata om resor, mat, musik. Och så får man äta Pikilia, folk dricker Alfa, man får "prata Grekland" utan att någon säger:"Skall ni åka DIT igen?" och man slipper förklara varför man är så "insnöad".

Tiden gick fort och man hann inte prata så mycket med alla, hade gärna hört mer om tex djurräddningsarbetet på Kreta!

Tack för en trevlig kväll, Grekland kändes lite, lite närmare...:p

Gita bye_bye

Hasse
2007-01-21, 13:44
Tackar tackar från oss i Uppsala för denna alltför korta kväll på Faros i går !!

En kväll som den går alltför fort, det blir lite stelt i början men jag tyckte vi kom i gång med prat riktigt bra. Tyvärr kan man säga, så gjorde vi rätt som bröt upp redan 21.30 för att känna oss säkra på att komma hem som vi hoppades i DET vädret. Men allt gick precis som på räls ( ha ! ) eftersom tåget var exakt på tid. Sen fick vi i och för sig pulsa i de av SMHI utlovade 2 dm. snö (en korrekt prognos från dem !!) men det gick ju det med.

Det är ju svårt att önska sig alltför mycket men långbord kändes inte helt bra, det gick ju bra att prata med dem precis intill och mitt emot men man vill ju prata med flera.......

PLUS FÖR MATEN. Vi 2 som inte valde någon av menyerna var lyriska hela vägen hem över det vi åt. Mina lammkotletter var absolut världsklass, hela 5 st. välmatade, möra och härligt stenkols-smakande !! Alfa är kul att få igen, det röda vinet Saint George (1999) var mycket bra så det var verkligen toppen !


Ser fram emot fler initiativ, "helst" när det inte är snöstorm :rolleyes: så det går att dröja sig kvar lite längre.....

Tack ALLA, speciellt Katharina förstås som ordnade !!



Hasse & Bettan bye_bye :cool:

Katharina
2007-01-21, 14:42
Hej och tack från mig med.

Vårt pendeltåg var också i tid, fantastiskt!

Ja, maten var verkligen bra, men man fick vänta för länge tycker jag. Fick hur som helst en jätteportion, så jag orkade inte äta efterrätt som jag tänkt mig. Men det gör inget, det får bli nästa gång.

Wardakis
2007-01-21, 22:31
För oss var det första gången vi var på Kalimeraträff men det var inte sista! Det var fantastiskt trevligt att träffa er andra. Vi är också supernöjda med maten. Tack Katharina som fixade detta!
Gunilla o Lasse

Iréne
2007-01-22, 00:53
Tack för senast! Och särskilt tack till Katarina som ordnade allt!
Vilken ljuvlig mat! Och vilket trevligt sällskap. Tyvärr kunde vi ju bara prata emd de som satt närmast, och så bleb det lite "susigt" med alla"radikalerna" i salen. Vi grävde fram blien och kunde halka hem till landet utan missöden.
Hoppas vi ses igen inom en snar framtid.
Iréne o Lasse

yvonne
2007-01-22, 12:07
Var till Faros igår kväll på en fika, fick höra av personalen att de tyckte ni var ett mycket trevligt gäng.:) Fast jag var tvungen att lova komma med på nästa kalimeraträff.;)
(precis som om jag inte är där tillräckligt ofta?)

Yvonne

Hasse
2007-01-22, 13:34
Var till Faros igår kväll på en fika, fick höra av personalen att de tyckte ni var ett mycket trevligt gäng.
Yvonne



Men Kostas som serverade visste inte vem du är. Han jobbade extra där.

Och han kunde sitt jobb, det vill jag säga !



Hasse :cool:

yvonne
2007-01-22, 14:17
Men Kostas som serverade visste inte vem du är. Han jobbade extra där.

Och han kunde sitt jobb, det vill jag säga !



Hasse :cool:

Men, både Elias och Haris hade varit ner till er, och kollat läget. (sa de i alla fall) Kanske Kostas hade sagt att ni var ett trevligt gäng........?:confused:

Yvonne

Gita
2007-01-23, 09:27
Ja, jag tror Kostas hade trevligt med oss, vi hade i alla fall trevligt och skojade med honom. Han konstaterade att finnar och greker är brödrafolk, så vi var nästan landsmän... ;) Ang_elx