handdator

Visa fullständig version : Medelhavsmat förlänger livet


Arne
2007-01-20, 16:50
Rubriken ovan är hämtad från en relativt nyutkommen bok. Sagda bok finnes att beställa på Adlibris förlag till pris inklusive frakt för 145 SEK.

Sällsamt läsvärd och tankeväckande.

Beskrivning; Den goda, den läckra maten som sedan urminnes tider medverkat till ett hälsosammare liv bland människorna runt det blåa havet.

Stjärnkocken Örjan Klein var en av de första i vårt land som på allvar insåg fördelarna med medelhavsmaten; Olivoljan, grönsakerna, frukterna, fisken, vinet och den starka gemenskap som präglar måltiden. Ingen kan vara bättre skickad än Örjan Klein att författa recepten till den här boken.
Docenten Maj-Lis Hellénius på Huddinge sjukhus i Stockholm skriver om de medicinska fördelarna. Medelhavsmaten har utan tvekan den mest vetenskapliga grunden att stå på när det gäller olika typer av hälsosam mat.
Journalisten Jesper Aspegren delar med sig av sina erfarenheter från otaliga resor kring medelhavet. Alla resorna tillsammans med fotografen Jan Bengtssons bilder inviterar läsaren till till ett bättre och längre liv; Medelhavsmaten som förlänger livet. Boken omfattar 54 matbilder med tillhörande recept.

Medelhavsmat förlänger livet. Isbn 9153426770 Adlibris förlag

Arne (Som strax blir pensionär)

Tom
2007-01-20, 17:48
Arne (Som strax blir pensionär)


Välkommen till "Pensionärslivet" _B-anana !

/ Tom
Lycklig pensionär sen 1&1/2 halvt år sedan .

xenos
2007-01-20, 17:51
Arne (Som strax blir pensionär)


Inte blir jag avundsjuk.

Lefteris

Netwolf
2007-03-11, 19:43
Inte blir jag avundsjuk.

Lefteris

Jag skulle gärna gå imorgon om jag fick! flabb_flab

Tänk va skönt att kunna åka till Grekland när som helst, tan att behöva ta semester, kompledigt o dyl!