handdator

Visa fullständig version : Positivt med Aten


Riitta
2007-01-20, 11:49
Det fanns några saker som man hade lite funderingar kring före första Atenresan:o Först var det trafiken och luften. Luften kan jag inte säga så mycket om annat än i Januari känns den inte dålig.Säkert annat på sommaren.
Trafiken tycker jag flyter smidigt på dom stora vägarna och där vi har bott har man knappt märkt av den. Det var värre i Pireus:( Kändes nästan att nu blundar jag och går:D
Taxi hade man ju hört talas om. Hittills har vi bara mött trevliga taxiförare som har hållit sig till normala priser:) Många trevliga pratstunder har vi haft med taxiförare.Den kvinnliga den här gången var extra trevligt:)
Maten hade jag nog inga tankar om innan,men kan inte påminna mig att jag har ätit osmaklig eller dålig mat där någon gångAng_elx
Människorna vi mött har varit trevliga och hjäpsamma, som på öarna:)

Riittabye_bye

monica
2007-01-20, 16:17
Kul att resan blev så bra, har läst erat resebrev och det låter som ni har haft fullt upp med alla gentlemän och strapader.

Bra att ni inte haft problem med taxi för det har jag varje lördag, när jag åker med barnen från svenska skolan, men jag tror att när man är turist är man lite intressantare än om man bor här. Låter som ni är nöjda med det hela och det lär väl inte vara sista gången, eller hur.......

Monica

Riitta
2007-01-20, 16:38
Det får man ju verkligen hoppas,att det inte var sista Atenresan:) Vill gärna släpa dit familjen också en vacker dag:)

Riittabye_bye