handdator

Visa fullständig version : Färja Pireus-Milos-Folegrandos


peranne-lie
2007-01-20, 10:12
Hur tar vi oss smidigast till den här delen av övärlden? :confused: Går färjan direkt till någon av dessa öar eller måste vi ta oss till Santorini tex? Vi har tidigare rest runt i små-kykladerna, men tänker nu prova den här delen av Kykladerna. _B-anana 150 dagar kvar!!! Per&Anne-Lie

CarinaN
2007-01-20, 10:53
Till Milos går det dagliga turer från Piraeus sommartid, om jag inte minns fel. Har för mig att det går snabbåtar på morgonen, vid 8-tiden. Kl 16.00 går det vanlig färja. Den tog ca 7 timmar när vi åkte den 2005. Från Milos går det sedan att ta sig vidare till Folegandros. Hur ofta de båtarna brukar gå sommartid vet jag dock inte.

Carina

Eva L
2007-01-20, 11:16
Santorini är ingen knutpunkt för färjetrafiken utan det är Paros som är den stora hamnen i cykladerna. Om du går in på länken som du hittar här på Kalimera så kan du enkelt se hur båtarna går. Uppdaterade tidabeller för sommaren finns först senare i vår. Knappast före sista mars och antagligen ännu senare.

Eva

peranne-lie
2007-01-27, 12:48
Tack för svaren, vi väntar tills det kommer uppdaterade turlistor....
Per & Anne-Lie bye_bye

Netwolf
2007-01-27, 18:19
Under högsäsong går det dagliga turer från Pireus. Inga problems att ta sig via Milos- Folegandros rutten. En linje går bl a ända till Ios/Santorini innan den vänder åter samma rutt.

/Netwolf

Stellwerk1
2007-01-30, 09:12
Nog är Santorini en knutpunkt för färjor om man ska till öar som just Folegandros, Milos mfl! Paros är inte längre en lika stor knutpunkt, i alla fall inte för bilfärjorna eftersom BlueStar snart har monopol på den den delen av ö-världen!

//Robert