handdator

Visa fullständig version : Almirida


carjoh
2007-01-18, 15:19
Har letat efter lite olika boende där, men inte hittat så mycket. Finns det bara Almirida bay/ beach som är bra? Ingen som har något annat bra boendetips? Ett litet ställe ( med pool för barnens skull). Vi stannar bara 3-4 nätter för att sedan köra vidare söderöver.

Carina

Gita
2007-01-18, 16:32
Jag har också letat efter boende på Kreta, i Almirida har jag hittat Pegasos Maisonettes, Dunes Apartments och Blazis House. Det ser dock ut som att vi väljer Chryssi Akti/Agii Apostoli istället, har hittat bra boende där.

Jag vet inte om det är så många som har bott i Almirida, den som jag vet har gjort det är PO. Kanske därför du inte får fler svar...

Lindiz
2007-01-18, 20:11
Vi har bott två veckor i Almirida. Men hotellet vi bodde på hade ingen pool. Dock fick man använda ett närliggandes hotells pool,om man ville.

Vi åkte färdig "paketresa" det året och bodde på Elena.. ett lägenhetshotell i helt OK standard.

PO
2007-01-18, 22:45
Varken frugan eller jag har något minne av något litet hotell med pool i
Almirida, det är Apollos & Langleys två stora hotell och en del små lägenhets-byggen. Men byn är inte större än att ni kollar detta på 20 minuter till fots.. kortare med bil. Det finns gott om byar hela vägen
mellan Chania och Rethymnon så jag tror ni lätt hittar bra boende.

Lite bilder från Almirida (http://www.kallekung.nu/po/copper/thumbnails.php?album=24) med omnejd.

//PO

torill
2007-01-19, 23:07
Almyrida beach kan varmt anbefales. Vi bodde der to uker i fjor.Har allerede bestillt to nye uker i år....