handdator

Visa fullständig version : Platanias!!


sussie Q
2007-01-17, 14:52
Vet att det skrivits längre ner på sidan om detta ställe,men vill ha lite svar iaf Ang_elx min man och jag funderar på att åka dit dom 2 sista veckorna i augusti-07 till hotell villa varouxakis med fritidsresor,har bara varit på andra sidan kreta förut.Min undran nu är.....bra väder då,någon som bott på detta hotell?vill helst slippa en massa barnfamiljer(förstå mig rätt :o )vi vill kunna sola bada äta gott och ta det lugnt,men vill vi skall jag kunna shoppa och gå runt på pubar och kaferer!Det får inte vara för lugnt.flabb_flab Hoppas på svar,gärna om något annat resmål på Kreta eller chania som skulle kunna passa oss.bye_bye
Mvh Sussie

Hasse
2007-01-17, 16:11
Varouxakis bodde vi på under två veckor 2005. Det bodde en del barnfamiljer där och jag har lite svårt att tro att något hotell i Platanias inte inkluderar detsamma.

Annars är (var) Varouxakis ett synnerligen trevligt lägenhetshotell med fantastiskt trevligt värdpar (som jag precis i stunden glömt namnen på). Jag skriver "var" eftersom de lär ha byggt ut sedan 2005, vet ej hur omfattande. Jag rekommenderar verkligen en vistelse där.



Hasse :cool:

Lotta E
2007-01-18, 06:26
Om Ni vill vara utan barn kan ni åka på Blue couples med fritidresor. De hotell är ju utan barn. Det är ju till och med reklam på tv.
På de flesta hotell och resemål finns väl barn??

Lotta

sussie Q
2007-01-25, 00:41
Lotta!! nu är det ju inte så att jag hatar barn :o men förstod att det kanske verkade så.......Nu har jag/vi iaf bokat om vår resa från Platanias till Agia Marina,då jag upptäckte att hotellet vi bokad ej hade klimatanläggning:mad: men som sagt jag har hittat ett lite bättre hotell i Agia Marina,så nu reser vi iväg den 19 augusti och 2 veckor_B-anana.Vad kan man/skall man besöka där???Tacksam för råd (obs det gör inget om det är barn där,bara man inte hamnar typ i bamseklubben eller nått :D )
Ha det gott alla och hoppas ni kommer iväg själva på semester i Grekland bye_bye bye_bye

Lotta E
2007-01-25, 06:23
Lotta!! nu är det ju inte så att jag hatar barn :o men förstod att det kanske verkade så.......

Nej, det tror jag inte.
Ville bara ge ett tips.
Trevlig resa! Vi åker i Maj till Kreta

Lotta

Lissi
2007-01-25, 06:46
Nu får ni lite längre till alla nöjen i Platanias , men det är ingen längre sträcka att gå och numer är ju Agia Marina och Platanias nästan sammanbyggt. Jag har bott en gång i Ag.Marina och 2 i Platanias de senaste åren och gillade som vuxen resande utan barn helt klart Platanias bäst..fast många tycker att A.M har bättre stränder

Hur som helst med det, ni kommer att få en jättetrevlig resa..Bussar till Chania går tätt, tätt och dit kommer ni att vilja åka fler gånger!

Lissi

sussie Q
2007-01-26, 11:15
Tack snälla för svaren.....bye_bye Mvh Sussie

KarinL
2007-01-26, 16:26
Hej!
Jag förstår precis att du inte vill att det ska vara barn på hotellet. Har själv 4 barn som nu nästan är vuxna. När de var små stod man ut med att stoj och stim runt pool mm men nu är det outhärdligt med allt barnskrik. Men man kan ju välja mindre hotell där det oftast inte är ungar. Vi ska åka till Platanias förmodligen 25/8 och det blir min 8:e resa dit. Hålligång för den som vill och lugn och ro för de som föredrar det. Krims krams i affärer och allför många turister....men Platanias är semester för mig.

Hoppas du får en jättebra resa till Agia Marinaklapp_klap

Ivi
2007-01-26, 16:44
Och så kan ni alltid ta bussen till Chania...framför allt så tycker jag att ni ska besöka Chania gamla stad. Där hittar ni underbart mysiga gränder (undvik strandpromenaden med ivriga inkastare bara). Våra favoriter bland tavernor är bl.a. Tamam (Zambeliou 77) och Kalderimi (Theotokopoulou, gatunummer glömt just nu), och caféer finns det ju hur många som helst! Shopping i Chania? Jajamen! Allt finns! Självklart ska ni också besöka saluhallen, även om ni inte vill handla något (vi köper alltid olivolja, tvålar, honung och nötter där). Att äta en härlig lunchmeze där och insupa miljön är bara ett måste!

Ivi
-Chania-entusiast :)

Wardakis
2007-01-26, 19:22
Sen finns ju marknaderna! Den lättaste att hitta är lördagsmarknaden som är strax öster om saluhallen, ner emot havet!
Gunilla

Ivi
2007-01-26, 20:46
Sen finns ju marknaderna! Den lättaste att hitta är lördagsmarknaden som är strax öster om saluhallen, ner emot havet!
Gunilla

Just det! Glömde bort detta. En upplevelse till utan köptvång ;)

Ivi

sussie Q
2007-01-27, 17:36
Tack alla snälla för dessa svar :) som sagt Karin vi har ochså barn men vuxna 2 st grabbar 21 & 26,så skönt att du förstår vad jag menar :D .
Vi kanske ses då vi åker den 19/8 och stannat tills 2 september.....vem vet!!Tack iaf alla för alla tips _B-anana
Mvh Sussie

Jessikaw
2007-02-04, 12:01
hejsan! undrar lite kring lägenhetshotellet Varouxakis i Platanias. Vi är fyra stycken som ska åka ditt i Augusti-september och bo i två veckor! JAg undrar hur hotellet är? har hört att det är bra och mysigt!, något som stämmer? Såg i efter hand att det inte fanns någon Luftkonditionering och undar om man klarar sig bra endå utan det? Vi funderar på att försöka ta med oss en fläkt eller något liknande! Skulle bli jätte glad för svar! :)

/// Jessika

sussie Q
2007-02-04, 12:17
Vi funderade ochså på att ta med eller köpa en fläkt :) men tyvärr tror jag inte att detta räcker då det kan bli uppåt 40 grader varmt.Vi var på Aghios Nikolaos i september och skulle aldrig klarat oss utan klimatanläggningen,därför bytte vi hotell nu....det kändes säkrare.
Hoppas allt ordnar sig för er ochså _B-anana
Ha det gott/Sussie bye_bye

Jessikaw
2007-02-08, 12:44
tack för svaren! =)

har frågat runt lite och kommit fram till att vi inte ska byta hotell för det verkar vara så bra annars! lite värme överlever man ju, vi ska ju faktiskt ditt för värmen skull! själv klart är det skönare att ha luftkonditionering, men det verkar som att vi kommer klara oss bra endå =)

// Jessika

LN
2007-02-08, 12:48
Anlände 14 aug för några år sedan och det hade varit 46 gr på dagen. AC i bussen var paj, när vi kom till hotellet vid midnatt så var vi som disktrasor. Första veckan låg tempen en bra bit över 30 för att andra veckan gå ner till runt 30.
Tack och lov hade vi AC i lägenheten.
Lena

Jessikaw
2007-05-23, 12:39
Hejsan alla! måste bara skriva och berätta för ersomläst om min fråga förrut! "om man klarar sig utan ac i lägenheten i agusti?" har äntligen blivigt lättad över det, blev jätte glad då jag i veckan såg att hotellet vi ska bo på, har installerat in luftkonditionering nu! så nu behöver vi inte våndas om det något mera!=) för det är jubra med ac och även jag forstod att det skulle bli varmt utan det! visste att vi skulle överleva utan det,men detär ju så mycket behagligare och skönare med ac! nu kan vi nog sova på nätterna =)

// Jessika