handdator

Visa fullständig version : Helg i Metsovo


Agapi
2007-01-14, 21:22
Förra helgen var vi i Metsovo. En helgutflykt.
Sov över en natt på hotell Victoria.
Det fanns tillgång till jacuzzi(vet ej om det stavas så) och bastu där. Rummet hade ett stort fönster så man kunde bada och njuta av de snötäckta bergen. Men vi hade som synd var glömt badkläderna hemma:mad:.

Hade jättekul i snön. Härligt med snö!
Barnen åkte pulka hela dagen. Och så hyrde vi scooter! Det har jag aldrig gjort så det blev en upplevelse.
Efteråt bjöd de(uthyrarna) på hemmagjord tsipouro. Det brände i magen kan jag säga. (Istället för glikozi hade han haft i honung.)
Det var första helgen de hade mycket snö. Så skid-, scooter- och pulkuthyrarna var jätteglada för det.
Innan vi åkte hem så köpte vi så klart med oss Metsovone= rökt ost.

Vägen dit från Paramythia är verkligen underbar i jämförelse med förut i och med att många delar av egnatia(motorvägen)är klar. Det tog ca 1h och 40 min. Rekordsnabbt och ännu är inte hela motorvägen klar.Sammanlagt 9 tunnlar, tror jag det var vi åkte igenom.
Med den gamla vägen tog det 3 timmar att ta sig dit. Många berg och spypåsar blev det:o .

Undrar igentligen hur denna helg såg ut i Metsovo.
Kan inte tänka mig att så mycket snö finns kvar.
Vi hade 17grader varmt idag!

Katerina-som ser fram emot nästa gång det kommer snöa så man kan ta en dagsutflykt igen till metsovo eller papingo:)
http://i117.photobucket.com/albums/o56/kat7404/DSC00160.jpg

Agapi
2007-01-14, 21:24
här kommer ännu en bildhttp://i117.photobucket.com/albums/o56/kat7404/DSC00159.jpg

inkfish
2007-01-14, 21:32
Vilka häftiga bilder!klapp_klap

Kalimera
2007-01-17, 14:33
Innan vi åkte hem så köpte vi så klart med oss MetsovoneJag dreglar bara jag hör ordet. Måste vara världens godaste ost! :p

Härliga bilder!

Agapi
2007-01-17, 18:30
Ja, eller hur. Vi har fått ostmani. Går omkring och äter ost hela dagarna. Bara ost utan bröd:)

Katerina

Kalimera
2007-01-18, 11:24
Ja, eller hur. Vi har fått ostmani. Går omkring och äter ost hela dagarna. Bara ost utan brödDen är väldigt god att göra paj av. Prova det! :p

Agapi
2007-01-18, 21:00
Ska provas. Menar du med smördeg eller pajdeg?