handdator

Visa fullständig version : Färja till Santorini-- varifrån?


Smithan
2007-01-12, 15:31
Tar man sig till Santorini från Lavrio och Rafina el är det bara Piraeus som gäller? Det känns lite bökigt att ta sig dit med hela "konkarongen" (9v + 5 barn) med packning o barnvagnar o s v. Möjligen metro från flygplatsen via Aten till Piraeus. MEN vi landar 2 juni vid 14-tiden och den enda avg (enl gtp)fr Piraeus den dagen är 07.25. Stämmer detta, hur brukar det se ut med avg i juni till Santorini, ni som vet?

Ursprungligen tänkte vi flyga med Aegean Airl som hade biljetter för 19 Euro, men nu när jag skulle boka, fanns inga sådana, bara mer än dubbelt så dyra. Men vi kanske inte har ngt val eller så blir det till att simma..

Smithan

Peter
2007-01-12, 18:38
Tja, det blir ju en bit att simma med packning och allt. Speciellt för de små...

Men allvarligt. Du måste nog vänta fram till slutet av April, början på Maj för att se årets tidtabeller på GTP. De fylls på vartefter rederierna meddelar sina linjer och tider. Men det brukar gå en stor Catamaran på em från Pireus till Santorini. Snabb men rätt dyr. Om den går alla dagar i veckan vet jag dock inte. Om det går något från Rafina eller Lavrio vet jag inte. Men kolla som sagt på GTP längre fram.

Jag skulle tro att det lättaste sättet för er att ta er från flygplatsen till Pireus är med Buss. Visst är Metron bra, bekväm och snabb, men då måste ni byta i Athen. Med bagage, barnvagnar och barn... (Jag blir stressad bara jag tänker på det...) Bussen tar lite längre tid och är lite obekväm, om det är mycket folk, men den går precis utanför ankomsthallen och stannar nere i hamnen i Pireus, 50 meter från ett bra biljettkontor och en Taverna. Lite mindre strul så. Men är ungarna resvana och har koll på läget så fungerar det säkert bra med Metron också.

Peter