handdator

Visa fullständig version : Helt plötsligt.....

Lissi
2007-01-11, 16:21
...längtar jag så VÄLDIGT efter Tilos stränder!!!snyft_drop snyft_drop

Lissi

http://i104.photobucket.com/albums/m170/Lissi_04/Tilos2.jpg

http://i104.photobucket.com/albums/m170/Lissi_04/Tilos1.jpg

Marianne
2007-01-11, 16:33
Det kan man verkligen förstå!
Vilka härliga färger.

Marianne - har aldrig varit på Tilos:o :(

Lissi
2007-01-11, 16:38
Marianne - har aldrig varit på Tilos:o :(

Men dit MÅSTE ni ta er på någon luff! 4 dagar på Tilos och Ni hade fått ytterligare en favoritö!

Lissi

Marianne
2007-01-11, 16:58
Ja, jag tror du har rätt..., men det är liksom resten av luffen som inte lockar lika mycket...

Stinab
2007-01-11, 17:04
ÅÅHHH VILKA BILDER!!

Nu längtar jag också...

Stinab

Annki
2007-01-11, 18:00
Vilka härliga bilder Lissi, och vi som har börjat planera för Tilos i sommar. Oj, vad jag börjar längta när jag ser dina bilder. Var på Tilos är de tagna? Är det samma strand på båda bilderna?

Ann-Kristin

Zanét
2007-01-11, 18:08
Svårt ellinomani-drabbade kalimeraner hänvisas till Lissi :rolleyes: :cool: Ang_elx De lättare fallen kan avhandlas direkt här i forumet.

//Zanét bye_bye

Hellen
2007-01-11, 18:13
Härliga bilder båda två, måste ändå säga att den nedersta är helt underbar. Jag får nästan lite svindelkänsla när jag tittar på den. Är det bilväg ner?
// Helén

Lissi
2007-01-11, 18:49
Härliga bilder båda två, måste ändå säga att den nedersta är helt underbar. Jag får nästan lite svindelkänsla när jag tittar på den. Är det bilväg ner?
// Helén

Den övre är från Eristos Beach och där bodde vi i 2 veckor och hade det helt underbart, fast det är "ensligt". Stranden hade vi helt för oss själva så gott som hela första veckan..Bara på lö-sö var det mer folk.

DEN UNDRE BILDEN VISAR EN STRAND SOM VI, NÄR BILDEN TOGS INTE ENS LYCKADES TA OSS NER TILL! Det var för brant helt enkelt. Vi hade badat på stranden bredvid dit man också fick klättra brant och därifrån kanske man han hade kunnat ta sig emellan men vi provade aldrig... Vi gick till vänster ut över berget från Eristos sett och det var väl ca 30 min att klättra/gå över berget...
Vi har aldrig varit på någon ö varken före eller efter där vi hittat så många ensliga (=egna ) nåbara stränder via kortare eller längre vandringar.... bla Skafi som jag hade i en fotogåta.
Ni som ska till Tilos: TA GYMPADOJOR MED!!!!

Lissi - som längtar ÄNNU mer nu!snyft_drop

kari
2007-01-11, 19:23
Takk for helt fantastisk f l o t t e bilder, Lissi :D - åhhhhhh hvor jeg lengter...............
- i første omgang til en uke på Kreta i april :D
:) Kari

Admirala
2007-01-11, 19:35
Åh, Lissi, nå får du meg til å lengte også, og jeg som ikke er spesielt opptatt av strender engang flabb_flab snyft_drop snyft_drop

Ni som ska till Tilos: TA GYMPADOJOR MED!!!!
Men hva i alle dager er gympadojor :confused:

Hellen
2007-01-11, 19:57

Löpskor, fritidsskor, gummiskor, träningsskor

// Helén

Marianne
2007-01-11, 20:01
Gympa = gymnastik
Dojor = skor
flabb_flab :D :) :cool: :p

Admirala
2007-01-11, 21:26
Takk, Hellen og Marianne!
Så lærte jeg litt svensk i dag også _B-anana

snorfus
2007-01-11, 21:30
Härliga bilder... Vill dit, jättemycke:o ...

inkfish
2007-01-11, 21:53
Marianne - det är nästan inte en ö för er, den enda sandstranden är inte i närheten av det ni brukar gilla:o

Om det inte finns en massa dolda sandstränder som jag inte känner till, förstås.

Soldyrkaren
2007-01-11, 23:45
Tilos är helt klart bland top-3 för oss... tack Lissi för fina bilder som gör att man återupplever minnena från Tilos!

Marie_W
2007-01-12, 08:17
Jag vill åka NU!!!! Tilos är verkligen helmysig!!
:) Marie

Ivi
2007-01-12, 15:07
Alltså! Jag har inte gett upp hoppet om en höstresa, helst i oktober. Men då ska det dyka upp en "sista minuten" till Rhodos från Arlanda eller helst direktflyg från Luleå till Marmaris i Turkiet+vidaretransport till Rhodos (ej endast dagsutflykt). Det sistnämnda SKA tydligen gå bra enligt grannen, som har kontaktat det grekiska konsulatet i Stockhom. Billiga biljetter bör det hur som helst vara, eftersom jag måste ta tjänstledigt. OM nu detta lyckas, kommer Tilos helt klart att besökas. Lissis bilder bidrar till nyfikenhet på denna lilla ö, som jag tror skulle passa oss helt perfekt att kombinera Rhodos med.

Ivi

Lissi
2007-01-12, 15:12
..och VI ska försöka avhålla oss från att boka flygbiljetter till sommaren redan nu för att också chansa på sista-minuten och hoppas då också på Rhodos som ska få en chans i så fall! (ANOULA: Du läser väl;) :D )
DÅ får även Tilos några dagar!
Hoppas ni/vi lyckas!!

Lissi

Marie_W
2007-01-12, 18:29
I så fall Ivi, här är Tilos i Oktober!! Vägen upp till klostret på västra sidan. En skön vandring i kvälls solen!!

http://picasaweb.google.com/erik.wellander/Grekland/photo#5019212758445988754

Elisabet
2007-01-13, 11:38
I så fall Ivi, här är Tilos i Oktober!! Vägen upp till klostret på västra sidan. En skön vandring i kvälls solen!!

http://picasaweb.google.com/erik.wellander/Grekland/photo#5019212758445988754

Jag kan inte se din bild Marie_W. Jag kollade länken och kunde se bilden direkt på picasa så den är rätt. Jag testade också att lägga in länken utan img-koder och då blir den klickbar och fungerar. Kanske har picasa lagt in någon spärr som gör att bilderna inte fungerar när man lägger in dem så där i forumet? En del bilddelningssajter har sådana spärrar för att man ska måsta besöka deras hemsida för att kunna se bilderna.

Lissi; vilka härliga ständer!! Jag var på Tilos i bara tre dagar och det är en ö som jag då tänkte att jag måste åka tillbaka till, just för att jag inte hann se den, och det kändes som att jag hade missat upppleveleser som jag egentligen inte ville vara utan. Dina bilder påminner mig om den känslan!

Marie_W
2007-01-13, 14:46

Tack Elisabeth! Nytt försök på annan server.
http://www.wellander.com/erik/Tilos093-skalad.jpg

Ivi
2007-01-13, 16:07

http://picasaweb.google.com/erik.wellander/Grekland/photo#5019212758445988754'

Tack för den! Har i dag läst en hel del om denna ö (från Kalimera och Vagabonds guide bl.a.) och blivit mer och mer övertygad om öns föträfflighet! :) Har för närvarande besvär med ryggen, tror själv att det är diskbråck :( Kommer att besöka doktor till veckan för besked.

Men under långpromenaderna har jag faktiskt mått bäst (gör minst ont då), så vandringar borde ju vara bra!

Ivi