handdator

Visa fullständig version : Vilka öar ska vi besöka..??


Ankri
2007-01-09, 12:54
Hej alla greklandsfantaster bye_bye ....den 21 juli flyger vi till Aten för att därifrån flyga vidare till Santorini _B-anana ...vi tänkte utgå där ifrån och luffa oss upp till Aten där vi flyger hem ifrån den 8 augusti.

Vilka öar kan ni rekommendera om man vill ha så lite turister som möjligt och och fina bad, gärna härlig snorkling...vi har varit på Amorgos, Iraklia och Paros.

Vänligen

Anne

Kalimera
2007-01-09, 13:45
Jag skulle valt dessa öar: Folegandros, Milos och Sifnos. Bra bad- och snorkelöar alla tre. Och bra båtförbindelse med varandra. Från Sifnos är det sedan en baggis in till Pireus. Folegandros är något av ett Amorgos light. Milos har kanske de häfttgaste baden av alla grekiska öar. Sifnos är både vackert och lugnt, som att vara i en bubbla där alla stress saknas. Ni skulle också kunna klämma in Kimolos eller Sikinos för att få lite Irakliakänsla. :)

Soldyrkaren
2007-01-09, 15:56
Håller med Janne om Folegandros och Milos (har inte besökt Sifnos). Du blir inte besviken på Anafi och Kimolos heller, om du väljer någon av dem.

Ankri
2007-01-11, 11:54
Tack för svaren...flabb_flab ....det är alltid lite lättare att få tips från någon som varit där än att försöka läsa sig till vilka öar som verkar bra....men smaken kan ju som baken vara delad ändå.....men jag tar till mig detta...._B-anana