handdator

Visa fullständig version : Planeringshjälp


Tom
2007-01-08, 20:07
Hej !
Bokat flyg med SAS från Köpenhamn till Aten i början av Juni , fvb med Aegean airlines till Samos .
Hyfsat pris: 2480:- /pers inkl flyget till Samos.
Luffar i 3 veckor,tänkte åka Samos-Patmos-Ikaria-Syros.

Behöver hjälp om bra boende i Scala på Patmos.
Havsutsikt är ett måste.


Dessutom var på Ikaria (ort/område) man bör bo.
Finns det också förslag på boende , är jag tacksam för förslag.
Mvh: Tom

Birger
2007-01-08, 20:18
Har inget på Patmos men på Ikaria är det Armenistis som gäller. Fantastiska stränder, bra bas för utflykter och måttligt exploaterat. Bor gör man på Atsachas.

inkfish
2007-01-08, 20:39
Jag är rätt säker på att Yvonnis där Janne bodde har havsutsikt. Titta under resmålsbeskrivningen för Patmos, där kanske det framgår.

Tom
2007-01-08, 20:43
Tack Birger !
Kan du skicka länken i min inbox ?
/Tom

kari
2007-01-08, 20:43
Har inget på Patmos men på Ikaria är det Armenistis som gäller. Fantastiska stränder, bra bas för utflykter och måttligt exploaterat. Bor gör man på Atsachas.

Et alternativ til Atsachas i Armenistis er "Pasxalia".
Jeg har ikke bodd der foreløpig, men jeg vet andre her på Kalimera har, billig og helt ok.
Pasxalia ligger i "sentrum", de har også en taverna med kjempegod mat. DEN har jeg smakt :p
:) Kari

Kalimera
2007-01-08, 21:11
Behöver hjälp om bra boende i Scala på Patmos. Havsutsikt är ett måste.Yvonnis som inkfish nämner är ett trevligt pensionat med havsutsikt, inte mot Skala utan mot andra hållet. Man ser dock hamnen och kan kolla kryssningsbåtarna när de kommer in. Även panoramavy mot Chora och klostret.