handdator

Visa fullständig version : Vårlig Kalimeraträff i Lund?


Zanét
2007-01-07, 21:58
Sitter och försöker spåna lite om det kan finnas något intresse av en vårlig träff i Lund?

Vi har ju tack vare Lissi haft två lyckade höstträffar i rad :D och det vore kanske även idé att träffas framåt vårkanten innan greklandsresorna börjar på allvar. Vad sägs, någon intresserad?

//Zanét bye_bye

ciakoohler
2007-01-07, 22:18
Visst bara det blir efter mitten av mars så.

Zanét
2007-01-08, 11:24
Jag skulle tro att andra hälften av mars är OK. I början av april däremot blir det nog problem för undertecknad då vi planerar att fira påsk i Grekland :D

//Zanét bye_bye

Elisabet
2007-01-24, 22:26
I dessa billiga biljetters dagar, hittade jag alldeles nyss de fyra enkelresor som behövs för att ta sig från Norrbotten till Skåne för totalt 4 kr + skatter och avgifter :D

Detta blir den första helgen i maj och hotellet i Bjuv är reserverat!

Det skulle vara jätteroligt att få träffa er alla skåningar och andra närstädes boende! Så vad säger ni om en vår-träff på lämplig restaurang den 5 maj? Nån mer än jag som vill? bye_bye

ciakoohler
2007-01-24, 22:29
Ja mig får du iaf medklapp_klap antar jag, eftersom hotellet står för bilen bye_bye

Zanét
2007-01-27, 10:07
5 maj låter inte helt orimligt :D

//Zanét bye_bye

Elisabet
2007-01-27, 21:27
Det ska ju rinna mycket vatten under ån innan dess, men ett är säkert; jag kommer till Skåne om jag fortfarande lever och eftersom jag statistiskt sett gör det, så hoppas jag en trevlig kväll blir av!

Men vi hinner ju planera när det närmar sig! :)

Lissi
2007-01-27, 22:03
JAAAAAAA!!!

Bara det inte det blir 28/3 - 4/4 då vi är i Grekland!!!
Jägaregatan 146 i Lund är en bra plats om ni absolut inte måste träffas på restaurang.. 4 sängplatser kan erbjudas,,,fler går oxå bra med medhavda liggunderlag!!!

Lissi och cbriss

Lissi
2007-01-27, 22:06
5 maj är en bra dag...Hos oss eller på Eros ..eller bådadera!!

Lissi

Elisabet
2007-01-28, 14:33
Vad roligt att dagen passar! Om du vill ställa till med fest hemma hos er Lissi, så gärna för mig! Knytkalasvarianten är alltid trevlig - och då får man mest mat flabb_flab

Annars blir Eros också jättebra!

snorfus
2007-02-18, 09:27
En vårträff i maj låter trevligt o med folk ända från norrbotten ( ska vi till i augusti), va kul...

Elisabet
2007-02-20, 10:44
norrbotten ska vi till i augustiKul! Det får ni berätta mer om! Jätteroligt att träffas också!

Hellen
2007-02-20, 11:58
Är datumet betämt? Vad jag kan läsa så verkar det vara 5:e maj.
Tänkte ta med mig min man och ta en vår tur till Malmö/Köpenhamn, varför inte ta det den femte då, så kan vi också vara med.

// Helén- som tyckte det var jättekul att träffa Kalimeror IRL på träffen i Göteborg, och säkerligen blir det lika trevligt i skåne_B-anana

Lissi
2007-02-25, 18:41
Vi verkar bli många den helgen och vi har besök från Kalmar så vi är inte hemma på dagen, men festen kommer vi alla 4 på och en fördrink eller så kan alltid fixas här! Vi får inte plats hos oss så många för vi har ett pyttekök med plats för max 8 pers! Men vi får väl se hur många vi blir!! Antalet brukar ju minska ju närmre dagen kommer....
Visst ska det bli kul att ses!!

Lissi

Elisabet
2007-02-25, 18:50
Är datumet betämt? För mig (och Cia som inte har nåt att säga till om hehe) är det bestämt eftersom jag är där då. Vi kommer att äta grekiskt, och förhoppningsvis tillsammans med andra. Kommer ni från Göteborg och Kari m man från Norge så blir det ju riktigt transnationellt flabb_flab

Vi verkar bli många den helgen och vi har besök från Kalmar så vi är inte hemma på dagen, men festen kommer vi alla 4 på och en fördrink eller så kan alltid fixas här! Vi får inte plats hos oss så många för vi har ett pyttekök med plats för max 8 pers! Men vi får väl se hur många vi blir!! Antalet brukar ju minska ju närmre dagen kommer....
Visst ska det bli kul att ses!!Jag tycker att vi bestämmer att det blir på restaurangen där ni brukar träffas (minns inte namnet just nu). Har ni gäster så har ni ju tillräckligt att ordna med ändå! Om vi blir 4, 8 eller 20 spelar ju ingen roll! Jag brukar alltid ha trevligt oavsett flabb_flab

Och japp, det ska bli jättekul! _B-anana

Lissi
2007-02-25, 18:52
JA eftersom det är Kalimeravänner från Kalmar vi har på besök så blir det jättekul om det blir den helgen!! Eros är mysigt och de har god mat..Vi brukar hämta mezederätter därifrån när vi inte orkar laga grekiskt själva! Det ska bli jättekul att ses !
Lissi - som just nu lyssnar på alldeles nyköpt grekisk musik...

CarinaN
2007-02-25, 20:06
JA eftersom det är Kalimeravänner från Kalmar vi har på besök så blir det jättekul om det blir den helgen!!

Jasså minsann.... är det Kalimerafest på gång just den helgen som vi ska hälsa på :D.
Så trevligt, det ser vi fram emot!

Carina - hemkommen från våren i Rom bye_bye

Nefeli
2007-03-07, 16:10
Blev det verkligen en träff eller fortfarande gäller 5e maj jag har inte förstått så bra vad händer
maj månad låter perfekt för mig och hoppas många andra...:)

Lissi
2007-03-07, 17:35
Jo vi Lundabor räknar nog allt med 5:e maj!! Jag tror vi blir ett behändigt antal....så boka i almanackan...

Lissi

Elisabet
2007-03-07, 17:40
Jag tror vi blir ett behändigt antalflabb_flab Hur många är det?? Allt över 1 ;)

Jag kommer! Har visserligen ingen biljett, men det finns många platser kvar, det har jag kollat och jag är inte beroende av att åka någon viss dag, så jag avvaktar för att få se vad som händer med konkursen. Vem vet, om några dagar kanske man FÅR en ny biljett om man har is i magen.

Elisabet - Ständigt optimist

Lissi
2007-03-07, 17:46
flabb_flab Hur många är det?? Allt över 1 ;)



Alla som skrivit här ovan att de kommer är väl inställda på träff hoppas jag , men 7 SÄKRA blir vi i alla fall...om Du ska bo i Landskrona så kommer väl Din värdinna med antar jag ;) så då blir vi 8 SÄKRA...
Efter påsk så får väl folk bestämma sig definitivt!!

Lissi

Celbe
2007-03-07, 18:09
..om Du ska bo i Landskrona så kommer väl Din värdinna med antar jag ;)

Lissi

Men hotellvärdinnan Cia bor väl i Bjuv... eller är jag ute och cyklar nu:confused:. Nåväl, jag inser att jag inte har skrivit något inlägg som jag trodde - en lätt attack av Alzheimers light med andra ord:o.

Den föreslagna lördagen passar perfekt som det ser ut i nuläget. Om sambon kommer med kan jag dock inte svara på nu. Jag tror jag kan locka honom med Eros' lammkotletter i alla fall:p, för han ångrade djupt att han inte åt sådana på förra träffen (även om nu maten var väldigt god ändå).

Celbe

Lissi
2007-03-07, 18:15
Men hotellvärdinnan Cia bor väl i Bjuv... eller är jag ute och cyklar nu:confused:.Den föreslagna lördagen passar perfekt som det ser ut i nuläget. Om sambon kommer med kan jag dock inte svara på nu. Jag tror jag kan locka honom med Eros' lammkotletter i alla fall:p, för han ångrade djupt att han inte åt sådana på förra träffen (även om nu maten var väldigt god ändå).
Celbe

Det är JAG som är ute och cyklar!!! Då är vi kanske 10 säkra då??;)
Visst bor Cia i Bjuv!!!

Lissi

Elisabet
2007-03-07, 18:43
Visst bor Cia i Bjuv!!!Jadå hon bor kvar och jag tror att kanske även Kenneth kommer med så då blir det 11.

Lissi
2007-03-07, 21:37
Men några till ska vi nog få ihop....Sådär 15 -20 st vore kul !! Lund i maj är OOOTROOOOLIGT vackert;)

Lissi

Abi
2007-03-07, 21:58
Men några till ska vi nog få ihop....Sådär 15 -20 st vore kul !! Lund i maj är OOOTROOOOLIGT vackert;)

Lissi

Det kan jag nog tänka mig att det är:cool:, men givetvis är det min jobb-helg:(.

bye_bye Abi

Hellen
2007-03-18, 19:45
Nu skall jag blotta mina dåliga geografikunskaper, alternativet hade varit att söka själv...;)
Hur långt är det mellan Göteborg och Lund? Tips på bra boende= billigt, men inte Formel 1 mottages också.
// Helén

ciakoohler
2007-03-18, 19:58
Det finns väl massor ,nu när jag inte har nån hund längre så kanske nån vill sova i mitt uterum ,annars finns det ju pensionat tom i Bjuv.Hoppas bara Elisabet får nån biljett nu ,när Flyme kursade

CarinaN
2007-03-18, 20:14
Tips på bra boende= billigt, men inte Formel 1 mottages också.
// Helén

Förra gången vi var på Kalimeraträff i Lund bodde vi på Hotel Ahlström. Mysigt gammalt hotell inne i centrala Lund med gångavstånd till Eros. 650 kr för ett dubbelrum med frukost på sängen!!!! De knackar på med en frukostbricka enligt överenskommen tid. Handfat finns på rummet, gemensamma toaletter och duschar i korridoren. Vi trivdes jättebra där!

Carina

Lissi
2007-03-18, 20:21
Hur långt är det mellan Göteborg och Lund? Tips på bra boende= billigt, men inte Formel 1 mottages också.
// Helén

Mellan GBG och Lund är det väl ca 30 mil skulle jag tro..
Ett annat tips på boende är Ibis hotel fast det Carina rekommenderar är så mycket mysigare. Scandic finns ju också men det ligger långt från EROS. Det finns ett vandrarhem i tågvagnar vid centralen, men jag vet inte hur där är..Gå in på STF och sök i så fall.

Lissi

Abi
2007-03-18, 20:25
Mellan GBG och Lund är det väl ca 30 mil skulle jag tro..
Ett annat tips på boende är Ibis hotel fast det Carina rekommenderar är så mycket mysigare. Scandic finns ju också men det ligger långt från EROS. Det finns ett vandrarhem i tågvagnar vid centralen, men jag vet inte hur där är..Gå in på STF och sök i så fall.

Lissi

Tågvagnarna vid centralen har min dotter med 2 kompisar bott på. Hon gör aldrig om det:eek:! Det fanns mycket konstigt klientel där, men hon kanske bara otur med tillfälle.:confused:.

bye_bye Abi

Lissi
2007-03-18, 20:28
Det låter ju inte kul! Det finns flera SMÅ hotell i centrala Lund...Det går nog att hitta på nätet. Jag känner så dåligt till hotel här.

Lissi

Elisabet
2007-03-18, 20:41
Övernattning i Lund (http://www.lund.se/templates/Page____34101.aspx)

Hellen
2007-03-18, 20:44
...på Hotel Ahlström. Mysigt gammalt hotell inne i centrala Lund med gångavstånd till Eros. 650 kr för ett dubbelrum med frukost på sängen!!!! De knackar på med en frukostbricka....
Carina

Det här låter perfekt, nära restaurangen där träffen skall vara och vardagslyx med frukost på sängen, det får det bli.
Tack för alla tips.
// Helén

Zanét
2007-03-20, 17:19
Verkar som om den 5 maj är datumet som gäller :D Vi kommer också!

//Zanét bye_bye

Lissi
2007-03-20, 17:50
Verkar som om den 5 maj är datumet som gäller :D Vi kommer också!

//Zanét bye_bye

Ja, med tanke på att det var Du som tog initiativet till träffen så hade vi nog räknat med det;)
Vi gör väl som vanligt att de som ämnar komma SJÄLVA ringer till EROS och bokar (..och avbokar om så skulle bli fallet...) och säg då att ni tillhör KALIMERA-gänget så sitter vi tillsammans... Kul att vi blir några nya ansikten också! tel till Eros är 046-2112885

Lissi

Tom
2007-03-20, 19:51
Räkna med oss oxå !
Alltid roligt att byta "rese - erfarenheter".flabb_flab
/Tom & Bodil

Lissi
2007-03-20, 19:55
Räkna med oss oxå !
Alltid roligt att byta "rese - erfarenheter".flabb_flab
/Tom & Bodil

SÅ HIMLA KUL!! Ja vi lär väl ha lite Peloponnessos/Evia att prata om bla...;)
Lissi

Zanét
2007-03-23, 10:07
Ja, med tanke på att det var Du som tog initiativet till träffen så hade vi nog räknat med det;)
:D Då tänkte vi likadant ;)

//Zanét bye_bye

Stinab
2007-03-23, 12:34
Vilken tid brukar ni träffas?? Ser ut som vi kan följa med på vår första kalimeraträff!

Stinabbye_bye

Zanét
2007-03-23, 14:58
Vilken tid brukar ni träffas??
Har nog varit runt 19-snåret om jag kommer ihåg det rätt.

//Zanét bye_bye

Zanét
2007-03-24, 18:07
Jag har talat med Nikos på restaurang Eros i Lund och meddelat att det kommer en del folk den 5 maj vid 18 - 19-tiden, men att var och en själv ringer dit och bokar.

Nikos hälsar er alla som tänker komma dit/anmäler er att om ni mot förmodan skulle få förhinder vill de gärna veta detta så fort som möjligt så att de inte tackar nej till andra gäster som vill besöka restaurangen samma kväll.

Anmälningar och ev avbokningar ska göras direkt till restaurang Eros som har telefonnummer 046 - 211 28 85.

Jag har anmält oss båda + två kalimeraner + en liten hedersgäst som väl platsar i gänget ;) :D

//Zanét bye_bye

bon
2007-03-24, 19:45
5:e maj

Kan ni inte ta 12:e maj, då kan jag också komma.

birgitta

Moster
2007-03-25, 10:03
Jag och tre till kommer oxå!

Moster :)

PS. Tusen tack Zanét för din hjälp klapp_klap

Lissi
2007-03-25, 10:20
Kan ni inte ta 12:e maj, då kan jag också komma.

birgitta

Tyvärr kan vi inte byta dag nu...alla är inställda på 5:e maj;) Du får boka andra lördagen i november istället, då är höstträffen! Skriv in det redan nu...

Lissi - 3 dygn från Grekland!

Zanét
2007-03-25, 11:57
PS. Tusen tack Zanét för din hjälp klapp_klap
:D Tack, det var så lite så och det är ju det vi kalimeraner är till för flabb_flab

Då har jag i nuläget anmält oss själv förstås + 4 kalimeraner + 2 hedersgäster - om de är i bra trim den dagen vill säga... ;)

//Zanét bye_bye

yeasou
2007-03-25, 19:06
Hedergästerna Bozze och Gurra kommer att vara vältrimmade det kan jag lova:D
MVH
Yeasou_B-anana

Lissi
2007-03-25, 20:07
..och nu har jag anmält mig, Claes, Carina och Percy! Vi verkar bli MÅNGA!!_B-anana klapp_klap :D

Lissi

Tom
2007-03-25, 20:25
Och vi har oxå bokat ! _B-anana
Tom & Bodil

CarinaN
2007-03-25, 22:05
..och nu har jag anmält mig, Claes, Carina och Percy!



Tack för det! Vad kul det ska bli!_B-anana

Carina

Hellen
2007-03-25, 22:19
Och nu är vi också anmälda, två personer, jag och min man, jag skall bara boka boendet också.
// Helén

Zanét
2007-03-25, 23:33
Hedergästerna Bozze och Gurra kommer att vara vältrimmade det kan jag lova:D
Så bra då :) Det blir ju rena släktträffen då jag ikväll hörde att Bozze och Gurras kusin Brüko ev också dyker upp klapp_klap

Vad jag kan se så här långt är vi redan 14 st som anmält oss _B-anana

//Zanét bye_bye

Celbe
2007-03-26, 18:39
Vad jag kan se så här långt är vi redan 14 st som anmält oss _B-anana



+ två st då för jag ringde och anmälde oss alldeles nyss:)!

Celbe x 2

Elisabet
2007-03-26, 19:10
Och nu har jag äntligen bokat nya Skåne-biljetter, men att boka bord överlåter jag till Cia :)

Det ska verkligen bli jätteroligt att få träffa så många nya kalimeraner! Hoppas jag förstår vad ni säger ;)

Lissi
2007-03-26, 19:26
Så härligt kul att vi blir så många...och förstår vi inte varandra Elisabet så får vi väl prata grekiska;)

Lissi - som packar!

Mette
2007-03-26, 19:33
Er okay med en dansk?

Moster
2007-03-26, 19:54
Er okay med en dansk?

Det är klart att det är OK med danskar.
Moster :)

Elisabet
2007-03-26, 20:07
Er okay med en dansk?Neeej då måste jag ha tolk :eek: :eek: :eek:

Fast det blir jättetrevligt att träffa dig Mette :) Verkligen roligt om du kommer!! :)

Moster
2007-03-26, 20:23
Neeej då måste jag ha tolk :eek: :eek: :eek:

Fast det blir jättetrevligt att träffa dig Mette :) Verkligen roligt om du kommer!! :)

Elisabet! När du skriver ordet roligt till en dansk betyder det "att ta det lugnt". Du har nog rätt, du behöver en tolk ;) Fast den 5 maj blir det säkert inga bekymmer med språken, hela restaurangen kommer ju att vara full av tolkar bye_bye

Moster :)

Mette
2007-03-26, 20:33
Jeg forstår hvad rolig er på svensk;) Jeg opfatter hvad Elisabet mener... Husk på, at i min barndom så vi svensk TV, fordi dansk TV havde da kun en kanal.

Desuden taler jeg også græsk, så om ikke andet... ellers taler vi tegnsprog:D

yeasou
2007-03-26, 21:44
Mette, Moster menar inte att du behöver en tolk:D Det är Elisabet som behöver en tolk bara för att hon tror att danska språket är "svärt". Vilket det inte är. Vi ska nog ta hand om Elisabet så att hon förstår allt som sägs. Jag kan personligen vara hennes tolk, har jag sen druckit ett par Ouzo kommer det att gå av bara farten att översätta åt henneAng_elx
MVH
Yeasou_B-anana

Elisabet
2007-03-26, 23:04
Det är Elisabet som behöver en tolkÄntligen någon som förstår vad problematiken handlar om :D
hon tror att danska språket är "svärt". Jag tror inte att danska är svårt. Jag VET att det är helt obegripligt!
Vi ska nog ta hand om Elisabet så att hon förstår allt som sägs. Jag kan personligen vara hennes tolk, har jag sen druckit ett par Ouzo kommer det att gå av bara farten att översätta åt henneDet låter ju eh.. betryggande Ang_elx

Hellen
2007-04-17, 20:03
Me eller utan tolkar, vi hoppas slippa ta me nårra.

Har i dag bokat hotellet och vi är sedan tidigare inbokade på restaturangen, skall bli jätteskoj

// Kal & Ada- nej, då ingen fara, vi är "normala"

Hellen
2007-04-27, 19:12
Hur långt är det till Tyskland och vilken väg är snabbast från Lund. Vi tänkte passa på att åka till Tyskland och handla lite när vi ändå är "i närhetenAng_elx "
// Helén

Elisabet
2007-04-27, 20:05
Är det nån här som har koll och kan göra en lista på vilka som kommer?

Lissi
2007-04-27, 21:06
Oj, det måste nog vara Zanet som har koll...men utan att räkna så är vi nog ca 20..eller?? Du Elisabeth, Hellen ggr 2, jag +3, Zanet oo Zissios, Yeassou + minst en eller flera....Cia, + flera!!!!!!

Lissi -som ser fram emot lördag!!!

CarinaN
2007-04-27, 21:36
Vi ser också fram emot lördag! Ska bli jättekul att träffa både kända och okända Kalimeror!
Carina

Moster
2007-04-27, 21:36
Oj, det måste nog vara Zanet som har koll...men utan att räkna så är vi nog ca 20..eller?? Yeasou + minst en eller flera

Lissi -som ser fram emot lördag!!!

Yeasou och jag plus två till! Bara så ni vet exakt ;)

Moster, som oxå ser fram emot lördag :)

Zanét
2007-04-27, 22:21
Oj, det måste nog vara Zanet som har koll...
Jag? :confused: :) Först och främst måste jag få koll på mig själv :rolleyes: Skämt åsido, men för cirkus 10 dagar sedan passade jag på att fråga när jag ändå var där och då var det ungefär 18-20 personer som anmält sig och jag har fått vibbar om kanske någon till. Runt 20 pers verkar vi bli så här långt _B-anana

//Zanét bye_bye

Lissi
2007-04-27, 23:38
Det blir ett härligt gäng och kul med "nya" ansikten också!! Fast jag kommer med mitt gamla:D

Lissi

Zanét
2007-04-27, 23:55
Fast jag kommer med mitt gamla:D
Tro det? Det gör jag med :D

//Zanét bye_bye

bon
2007-04-28, 22:18
5 maj

Det är så många inlägg svårt att hitta, men blev festen 5 maj? :confused:

birgitta

Lissi
2007-04-28, 22:34
Jo visst är festen 5 maj! Något annat datum har vi nog inte diskuterat.

Lissi

bon
2007-04-28, 22:44
Jo visst är festen 5 maj! Något annat datum har vi nog inte diskuterat.

Man ska aldrig ge upp, jag närde en förhoppning att ni skulle flytta en vecka då även jag är i Lund.

Kanske nästa gång....

birgitta

Lissi
2007-04-29, 08:50
bon: Boka redan nu lördag 17 nov i Lund så är Du därmed med på nästa träff!;)

Lissi

Elisabet
2007-05-02, 22:57
Nu har jag packat klart och ska sova några timmar innan det är dax att sätta sig på flyget till Skåne!

Vi ses på lördag _B-anana

Lissi
2007-05-03, 06:35
Ja, nu strömmar deltagarna till Lund! I morgon kommer "Kalimeror" till oss också. :D Vi ska hinna göra Helsingör innan festen Det ska bli himla kul att träffa er alla!
..och solen lyser för fullt även idag...

Lissi

UlfWiman
2007-05-03, 08:47
Får man vara med på eran fest rent mentalt eller?
Det låter kul, men det vore rent av roligare att ha en fest här nere. Tänk er ett riktigt grekparty med bara Kalimeror på Kreta.

Uffe

Eva L
2007-05-03, 08:56
Små kalimeraträffar brukar det vara över hela Sverige från norr till söder samt även träffar i Grekland med större eller mindre antal kalimeror. Knytis eller på restaurang. I höst fyller Kalimera 10 år och jag som varit med under årens lopp hoppas på en riktigt härlig jubileumsträff i Stockholm dit kalimeror från hela Europa enkelt kan ta sig. Någon som när några planer? Själv hade jag tänkt ordna en Umekalimerafest då den förra blev mycket uppskattad och det dansades natten lång men tiden har inte räckt till i år så det får bli nästa vår istället.

Hoppas att ni alla som samlas i Lund får en trevlig kväll, ja det vet jag att ni får och med så långväga gäster kan det väl inte annat än bli bra.

Eva

Lissi
2007-05-03, 10:01
JA visst är det fantastiskt med alla dessa Kalimeramöten! Fast man aldrig sett en del så känns det ändå så bekant och det är inte en tyst sekund på festerna!
Denna gång i Lund är det flera som kommer som man "bara" sett på forumet men som man nu får träffa IRL...:D :D

..och meteorologen har lovat fint väder här på lördagklapp_klap

Angående 10-årsfesten så måste vi ju avvakta tiills Janne och Camilla kommit tillbaks....men visst skulle det vara kul med en riktig 10-årsfest.._B-anana

Lissi

kari
2007-05-03, 10:15
Jeg ønsker dere a l l e en kjempekoselig fest på lørdag _B-anana :D _B-anana
- skulle g j e r n e ha vært der, men ...

Vår tur ned svenskekysten og til Danmark blir i begynnelsen av juli og d a arr. det vel ingen treff noe sted, men et l i t e Kalimeratreff skal det bli likevel :D

bye_bye Kari

CarinaN
2007-05-03, 11:09
..och meteorologen har lovat fint väder här på lördagklapp_klap

Ja, det bådar gott inför Helsingörturen! Vi ser fram emot en härlig vårdag i Danmark.

Och sen blir det naturligtvis en JÄTTETREVLIG kväll på Eros, för vi Kalimeror är ju så pigga och glada allihop, eller hur? :D _B-anana

Carinabye_bye

Lissi
2007-05-03, 12:00
Vår tur ned svenskekysten og til Danmark blir i begynnelsen av juli og d a arr. det vel ingen treff noe sted, men et l i t e Kalimeratreff skal det bli likevel :D

bye_bye Kari

Är vi hemma då vilket vi tror så har vi en träff hos oss i Lund!!:D

Kalimera
2007-05-03, 16:26
I höst fyller Kalimera 10 år och jag som varit med under årens lopp hoppas på en riktigt härlig jubileumsträff i Stockholm dit kalimeror från hela Europa enkelt kan ta sig. Någon som när några planer?

Angående 10-årsfesten så måste vi ju avvakta tiills Janne och Camilla kommit tillbaks.

Jag hoppas sannerligen att det blir en stor fest i höst. Hur det ska gå till vet jag däremot inte. Vi är ju på resande fot och kan inte planera mer än för dagen. Om någon har några bra ideér är jag idel öra. Kanske vi skulle starta en egen tråd om ämnet?

Lissi
2007-05-03, 17:27
Janne!
Ja starta gärna ny tråd om 10-årsfest i höst/vinter...Goda viner måste ju mogna s a s ;)
Du och Camilla behöver nog inte planera så mycket för festen..Ni behöver bara vara med!:D

Jag tror att det är många runt Sthlm som har pejl på lokaler att hyra.Ev underhållning , ev lotterir mm kan ju alla som INTE bor så nära hjälpa till med..
Vi gjorde ju så i Malmö 2002 att alla som var i Grekland köpte med en liten sak som skänktes som pris till ett lotteri....och jag tror bestämt att ALLA vann något! Idéer har vi många, men som sagt starta gärna en tråd!

Fast det blir väl mer en vinterfest/vårfest eftersom Ni väl är borta nov ut..?

Lissi - som älskar att gå på fest!

kari
2007-05-03, 17:40
Är vi hemma då vilket vi tror så har vi en träff hos oss i Lund!!:D
Det høres kjempekoselig ut, Lissi :D
O m dere e r ledige, og det passer, hilser vi jo gjerne på :)
Vanligvis tar vi ferje Helsingborg/ør, men en svipp lenger syd og den "nye" fine brua over til Sjælland er jo et godt alternativ.
bye_bye Kari

Marianne
2007-05-03, 17:57
Vill också passa på att önska alla en riktigt trevlig middag i Lund på lördag! Ni som ska över till Danmark en sväng, tänk på att vi har helgdag här i morgon, fredag, så om ni ska handla är lördag en bättre dag!
Vi kommer inte till Lund den här gången heller, men gläder oss till att få besök här, ses i Grekland, Sverige/Stockholm.... - skulle vara bra att pricka in ett datum i almanackan för den stora festen redan nu.:cool:

Nefeli
2007-05-04, 19:36
:) Neeej då måste jag ha tolk :eek: :eek: :eek:

Fast det blir jättetrevligt att träffa dig Mette :) Verkligen roligt om du kommer!! :)

Toppen jag behöver att översätta några danska ord! Jag menar alvar att jag behöver detta...men i en sån trevlig kväll vem tänker om såna..

Vi kommer också jag och min man vi har inte ringt än till Eros taverna men vi ska göra detta nu..bara hoppas det är inte för sent..

vi ses :)

Mette
2007-05-04, 20:17
Jeg kommer desværre ikke til Lund i morgen... Noget kom i vejen. Jeg håber, at alle får en trevelig kvel. Måske ses vi næste gang.

Mette

Zanét
2007-05-04, 20:24
Nefeli: Trevligt att ses imorgon, men ring nu direkt till EROS på tfn: 046 - 211 28 85 :)

Mette: Synd du inte kan komma denna gång, men kanske ses vi i november då nästa träff går av stapeln :) Hoppas du ringt till EROS och lämnat återbud

//Zanét bye_bye

Mette
2007-05-04, 20:29
Zanet, jeg har ikke tilmeldt mig, så der er ingen problem ... Kanske vi ses i november bye_bye

Zanét
2007-05-04, 20:32
Kanske vi ses i november bye_bye
Det hoppas vi på :D

//Zanét bye_bye

Elisabet
2007-05-04, 20:35
Har vi bestämt någon tid?

Nefeli
2007-05-04, 20:43
Oh Mette jag förstår det är inte lätt.. Men kanske vi ses i November som du skriver !
Vi ringde till Eros inga problem. !!!

Vi ses !

Moster
2007-05-04, 20:59
Har vi bestämt någon tid?

Jag tror att någonstans tillbaks i tråden var det tal om 18 - 19-snåret.

Moster :)

Zanét
2007-05-04, 21:10
Har vi bestämt någon tid?
Vi har nog träffats vid 18-19-snåret de andra gångerna och om jag inte har helt fel brukar vi ta bussen som går 18.17 och då är vi lagom framme vid 18.45 :) Väl mött imorgon bye_bye

Elisabet
2007-05-04, 21:27
Väl mött imorgon bye_byeDet ska bli jätteroligt att träffa alla! Det enda jag oroar mig för är hur allvarlig min namnalzheimer kommer att bli bland alla nya ansikten :rolleyes: Namnlappar kanske ;) Bara för min skull :o

Zanét
2007-05-04, 21:30
Det enda jag oroar mig för är hur allvarlig min namnalzheimer kommer att bli bland alla nya ansikten :rolleyes: Namnlappar kanske
Tror att du ligger i lä Elisabet ;) Vad mig anbelangar bör ni andra nog använda namnskyltar :cool:

Hellen
2007-05-04, 22:06
Tror att du ligger i lä Elisabet ;) Vad mig anbelangar bör ni andra nog använda namnskyltar :cool:

flabb_flab flabb_flab Här får ni två stycken namn att i morgon placera på rätt personer;
Helén och Roger. Ledtråd; något annorlunda dialekt än er andra skulle jag tro. Lissi hur är det med din dialekt, skånska/stockholmska? Fast å andra sidan, dig har vi sett på kort.
Elisabet- känner man igen dig på dialekten?
Carina - samma fråga till dig.

//Helén- som snart skall packa, för mycket tidig avfärd.

Nefeli
2007-05-04, 22:18
Två namnskyltar till Ang_elx Lena & Ulf Ang_elx
Lena från Athen Grekland och Ulf från Norrland....
Ulf förstår alla dialketer tror jag , inga problem med danska heller...Jag är mycket avundsjuk på honom
Med det hör till eftersom jag inte är född här... men avundsjuk är jag ändå….
/ Lena (nefeli hetter min dotter..)

Elisabet
2007-05-04, 22:20
Elisabet- känner man igen dig på dialekten? No tro ja väll hä

Elisabet
2007-05-04, 22:26
Tror att du ligger i lä Elisabet ;) Vad mig anbelangar bör ni andra nog använda namnskyltar :cool:Men du har ju träffat flera förut. Så nog ligger jag i lä :cool:

Moster
2007-05-04, 22:32
Två namnskyltar till Ang_elx Lena & Ulf Ang_elx
Lena från Athen Grekland och Ulf från Norrland....
Ulf förstår alla dialketer tror jag , inga problem med danska heller...Jag är mycket avundsjuk på honom
Med det hör till eftersom jag inte är född här... men avundsjuk är jag ändå….
/ Lena (nefeli hetter min dotter..)

Vad lyckat! Det kommer att behövas dubbla uppsättningar av dessa namnskyltar flabb_flab
Lena från Skåne och Ulf från Finland. Vilka dessa två är kommer ni inte att ta miste på, åtminstone inte Ulf Ang_elx;)

Moster, som inte heter Lena :)

Lissi
2007-05-04, 22:59
Vi kör med vanlig presentation!
Kl 19 ca kommer 4 glada från Helsingör!!! Vi kan väl köra en vanlig presentationsrunda som man alltid gör på konferenser.....:D ;) :confused: Ang_elx

Lissi, cbriss,CarinaN och Percy

Hellen
2007-05-04, 23:19
Vi kan väl köra en vanlig presentationsrunda som man alltid gör på konferenser.....:D ;) :confused: Ang_elx


Ja, och sedan tar vi namnlekenAng_elx Därefter sitter de flesta namnen.
skall bli jättekul att träffa så många IRL.
// Helén

Zanét
2007-05-04, 23:54
Ja, och sedan tar vi namnlekenAng_elx
Kan man betala en mutsumma och smita ut genom personalutgången :rolleyes: :cool:

//Zanét bye_bye