handdator

Visa fullständig version : Resebolag?


Nickolina
2007-01-06, 23:57
Hej alla Kos-fantaster! Har ni koll på vilka resebolag som reser till Kos från Sverige (eller Köpenhamn kan ju gå också) sommaren 2007?
Håller med alla att det är så svårt att ta sig till Kos nu när alla plockat bort Kos som resmål!!! Är det inte dags att börja resa dit igen snart!?
Jag tycker det är en helt underbar ö!

Ivi
2007-01-07, 22:31
Enligt Kalimeras resmålsguid 2007 på första sidan kan man resa till Kos med Airtours, Apollo och Ving. Inte helt illa, eller hur?

Ivi bye_bye

Nickolina
2007-01-08, 15:14
Tack för ditt svar! Airtours åkte vi med förra året. Tyvärr hittar jag inga resor till Kos med dem i år. Tyckte det var billigast i somras. Någon som hittar något med dem?

Athanasia
2007-01-08, 15:18
Nja Airtours verkar inte ha Kos som resmål i år,sitter med deras katalog framför mig.

kos44
2007-01-08, 19:20
Hej! Det enda resebolag som reser från Sverige är Apollo som endast reser från Stockholm.snyft_drop Från Köpenhamn reser Apollo & Ving.
mvh.ulf

Kalimera
2007-01-08, 21:19
Enligt Kalimeras resmålsguid 2007 på första sidan kan man resa till Kos med Airtours
Kos fanns tidigare med på deras sajt. Är borttaget nu.

aris4
2007-01-12, 20:29
Hej hej!!

Ja det har blivit svårt att ta sig till denna underbara ö.
:mad:
Apollo har ju fortfarande resor dit men inte från så många ställen. Kan tipsa om du bor i närheten av Oslo att du åker från Gardemoen. Det har jag gjort och ska även göra i år. Sen kan du ju välja ett annat resmål i närheten tex Rhodos och ta båten över. Blue Star Ferries är jättebra och skapligt billigt.
Tydligen kan man oxå åka med Ving från Köpenhamn oxå.
Fly me har några skapligt billiga flygresor till Rhodos om du bara bokar flyg.
Hoppas du är nöjd med mina tips.

Själv drar jag den 1:a Juni från Gardemoen men vet inte riktigt hur länge jag ska stanna.

Lycka till med letandet!!!
;) bye_bye

aris4
2007-01-27, 17:48
[INDENT]:) Hej igen!! Ville bara tala om att jag bokade hemresa från Rhodos till Göteborg för 1 kr + skatter o avgifter 112 kr. Billigt va. Den 19:e Juni. Fly me är bolaget och man kan boka fram till 29:e Jan, så skynda o titta om det finns några kvar. Tar båten över från Kos till Rhodos förstås. Ha en trevlig helg!!bye_bye

Kosjan
2007-03-17, 12:38
Hej Nikolina.
Spies har också avgångar till Kos från Köpenhamn.
Det planet går kl 07.00 på fredagar.
Ha en bra tid tills du (ni) skall iväg.
Många koshälsningar från
Kos jan o anne

laero
2007-03-17, 15:58
Men Aris4,
har du lyckats missa FlyMe:s konkurs ?? ;)

laero
2007-03-17, 16:00
Sorry Aris,
såg inte att ditt inlägg var gammalt

Laero

aris4
2007-03-17, 16:17
Yes Laero!!

Det var gammalt, annars hade jag nog varit i "blåsvädret", hi hi !!!

Har bokat med Apollo istället hem oxå. Åker från Rhodos den 24:e Juni från Rhodos till Stockholm för 348 kr;) . Inte dåligt va? Bokade för 1 vecka sen, eftersom Fly me kursade :mad:

Fick dock ett tips här på Kalimera att man kunde kolla
www.norwegian.no (http://www.norwegian.no)
och det gjorde jag, det går mellan Oslo och Kos. Toppen, jag bor ju inte alltför långt från Oslo, nämligen Karlstad.
Kanske jag bokar om, vi får se. Då kan jag åka hem den 28:e istället direkt från Kos. Tror det gick på 874 svenska kronor. Om man ville åka den 14:e juni till Oslo fanns det kvar för 376 kr.klapp_klap _B-anana klapp_klap _B-anana

Trevlig helg allihop!!!bye_bye

aris4
2007-03-21, 08:07
Hej allihop!!

Precis nu har jag avbokat min resa från Rhodos till Stockholm den 24:e jun med apollo ticket oneway. Så nu finns den för 348 kr igen. klapp_klap

Jag ska ta ett senare plan hem direkt från Kos istället._B-anana klapp_klap Nåväl, bara 4 dgr senare, hm hm!:D
Men vad gör man inte för att få stanna längre.

Yia sas!!bye_bye

Siri A
2007-03-21, 08:27
aaa, Airtours har tagit bort Kos ut sitt tidigare sortiment, kollade i förra årets katalog och där fanns det med...resorna dit kanske inte var så populära...:rolleyes:
Men SAS flyger till Kos om ni inte vill åka charter alltså...flabb_flab Ang_elx

Evakarin
2007-03-21, 19:47
hej, mitt tips är flyg till Aten och sedan inrikes flyget därifrån, så låser du dig inte vid svenska researrangörer som sviker denna fantastiska ö.
Lycka till och tveka inte Ön behöver dig lika mycket som du behöver ön. Hälsn Evakarin