handdator

Visa fullständig version : Marmaris-Rhodos, ej dagsutflykt


Ivi
2007-01-05, 17:17
Från Luleå kommer man inte till Rhodos med direktflyg, tyvärr :mad: Däremot så kan man flyga direkt till Marmaris i Turkiet. Nu undrar jag i fall det är endast dagsutflykter man kan göra mellan Marmaris och Rhodos? Att ta sig till Rhodos (för en längre vistelse) via Marmaris vore ju toppen!

Ivi

Arne
2007-01-05, 17:48
Nja, Här har du ett problem!!! Varken Greker eller Turkar gillar att se sina penningstinna turister försvinna till grannlandet för att sina pengar därstädes spendera.

Alltså!!! de sätta käppar i hjulet för denna transittrafik. Ska du från Turkiet resa transit till Grekland/Rhodos samt vistas där mer än dagsutflykten, ja då betinga resan ett pris icke av denna världen!!! Sak samma omvänt.

Icke att rekommendera!!!

Arne

"Som nu abdikera avseende eventuella Aprilskämt 2007" Någon annan må övertaga denna uppgift....

Ivi
2007-01-05, 20:31
OK! Eftersom sökningen här på Forumet gav endast tips om dagsutflykter kunde jag nästan gissa på att det INTE gick :( Får nog vänta på "sista minuten" till hösten från Arlanda. (Rhodos med omnejd lockar nämligen till hösten).

Ivi

Lisbeth K
2007-01-05, 21:29
OK! Eftersom sökningen här på Forumet gav endast tips om dagsutflykter kunde jag nästan gissa på att det INTE gick :( Får nog vänta på "sista minuten" till hösten från Arlanda. (Rhodos med omnejd lockar nämligen till hösten).

Ivi
Om övernattningsbehov finns vet ni var ni har en given bostadflabb_flab