handdator

Visa fullständig version : Airtours


Kalimera
2007-01-05, 09:05
Från och med i år flyger även Airtours till Karpathos. Undrar om de läst på Kalimera att det är en populär ö. ;)

Hasse
2007-01-05, 12:17
Kan ju inte vara fel av dem att hänga på den fina ön Karpathos.

En följdfråga är hur pass mycket resebranschen läser Kalimera rent generellt ?? Vi borde ju betyda en hel del nu med så många framgångsrika år med all information.

Har du själv någon indikation från branschen hur de ser på detta, Janne ?



Hasse :cool:

inkfish
2007-01-05, 12:32
Man undrar om de som skrivit texterna satt sin fot på karpathos.;)

Karpathos är Rhodos idylliska lillasyster.

och

Karpathos är en av Greklands mest orörda öar, här har tiden och priserna stått stilla sedan 80-talet.

Jo, tjena:cool:

För att jämföra priser kollade jag Karp det datum jag ska åka. Med Apollo oneway betalar jag 2300, med airtours skulle det kosta mig 3100.

Mikke
2007-01-05, 18:37
...aha.....visste inte att Airtours sålde flygstolar också. Verkar som det rent generellt är billigast att ta sej te Karp ä via Rhodos.....
Mikke
ubi bene,ubi patria:D

Kalimera
2007-01-08, 07:20
En följdfråga är hur pass mycket resebranschen läser Kalimera rent generellt ?? Har du själv någon indikation från branschen hur de ser på detta, Janne ?
Jag har inga indikationer Hasse. Jag vet att resebranschen känner till Kalimera mycket väl, men om de följer vad som skrivs i forumet vet jag däremot inte. De borde göra det för att se vilka resmål som är heta och kanske värda att satsa på. :)

Ullis 69
2007-05-18, 10:35
Jag har bokat med Airtours och det flesta resor jag tittat på är lägre än tex Apollo, Ving och Fritidsresor! I vissa fall mycket lägre. Kan ju beror på bla. vilken resa, ort eller hotell man nu väljer! Jag fick ett bra pris iaf! :) //Ullis

inkfish
2007-05-18, 18:29
Det varierar säkert! Jag skulle bara ha flygstolar och då var Apollo alltså klart billigare än Airtours.

Mikke
2007-05-26, 02:26
...tja....förra året i september hittade jag en enkelpillätt på Apollo Arn-Karp för 148:-..... :D ....det lönar sej att kolla ofta.....
Mikke

Siri A
2007-05-26, 08:59
Airtours är oftast billigare om man åker t.ex. 1 vecka, men med apollo så blir det billigare med oneway om man är borta länge! Men det varierar ju beroende var och när man åker också, precis som nån sa... :o
Själva har vi sparat 1500:- på att åka med Airtours.... _B-anana_B-anana_B-anana

Ullis 69
2007-08-11, 20:27
Väl hemma efter en resa med Airtours så känner vi oss inte helt nöjda med dem och deras flygbolag! Visst kan de hända alla bolag att det blir förseningar och så vidare men hotellet var inte riktigt som vi tänkt oss (Olympic) och städningen var ingen höjdare. Vi satt vid motorerna både på dit och hemresan... Känns trist då man betalt fullt pris och bokat resan tidigt! Dessutom var öronpropparna slut på hemresan och det droppade kondens på mig! Lite irriterad och kanske med lite otur men vi väljer hellre annat bolag nästa gång...trots att det var "billigt"!

Hepp!/Ullis

Hasse
2007-08-11, 21:18
Man kan väl knappast skylla på arrangören av en resa att man blir missnöjd för att man fick sitta precis innanför motorerna i flygplanet ?



Hasse :cool:

Ullis 69
2007-08-12, 11:18
Man kan väl knappast skylla på arrangören av en resa att man blir missnöjd för att man fick sitta precis innanför motorerna i flygplanet ?



Hasse :cool:

Nu skrev jag ju att jag var missnöjd med dem OCH deras flygbolag...//ullis

LindaC1981
2007-08-19, 09:54
Vi ska åka med AirTours till Karpathos den 6/9. Hoppas inte vi blir missnöjda med dom..

Ullis 69
2007-08-20, 21:22
Vi ska åka med AirTours till Karpathos den 6/9. Hoppas inte vi blir missnöjda med dom..

Det ska nog bli bra, vi kanske bara hade otur!!

Lycka till!! //Ullis