handdator

Visa fullständig version : luff 07


j0hanna
2007-01-03, 13:21
Hej!
Jag har aldrig båtluffat förut men i sommar har jag bestämt att jag ska göra det. Ingen "vanlig" charterresa i år, även fast de oxå är trevliga.

Jag skulle jätte gärna vilja ha lite tips. Vi är 4 st 19 åriga tjejer som ska åka. Då vi gillar att parta hade vi tänkt åka till Ios och Skiathos för där ska det ju vara bra nattliv. Har även hört att Skiathos ska ha väldigt vackra stränder och Ios är väl inte mycket sämre. Sedan på listan med öar vi skulle kunna tänka oss är Paros, Naxos och Santorini. Men på två veckor hinner man väl med ungefär 3-4 öar. Så vilka ska man ta!? Och vilken resväg är bäst. Ios och skiathos vill vi ha med. har ni tips på andra öar vi borde besöka!?

Tack på förhand
//Johanna

Elisabet
2007-01-03, 14:18
Ios och Skiathos tillhör de öar som har de underbaraste stränderna i Grekland och ni hittar säkert nattliv som passar er på båda.

MEN de ligger väldigt långt från varandra. Att kombinera dem på samma öluff går såklart, men det skulle antagligen gå mycket tid till att åka och framför allt byta (vänta på!) båtar.

Jag skulle välja en av öarna, och om jag ville kombinera den med fler "hålligång-öar" så blev det Ios.

Malina
2007-01-03, 15:20
Om ni tar flygstol till Santorini,går det lätt att ta sig både till Ios och Naxos därifrån.Naxos har underbara stränder,en fin och trevlig stad och en spännande landsbygd.Ios har hålligång och underbara stränder och Santorini ÄR turistigt,MEN om man ser sig om,finns underbara byar och mycket att upptäcka.
Lycka till!
Airtours brukar ha bra flygstolar som är billigare än Apollo.

j0hanna
2007-01-03, 21:40
Okej! Tack för svaren!
Visste inte att de låg så långt ifrån varandra men att de tillhörde olika ögrupper. Då får vi väl rikta in oss på kykladerna med Ios! Men vilka mer öar ska man ha med? På två veckor ska man väl hinna med ungefär 3 öar. Om man tar Santorini, Naxos, Ios. är det en bra rutt? men vart ska man i såna fall börja resan? Vad finns det mer för öar man borde se?

CarinaN
2007-01-04, 17:13
Det bästa är att ta en flygstol till Santorini, t ex med Apollo oneway. Billigare är det oftast att ta en flygstol till Aten. Å andra sidan blir det då en lite längre båtresa ner till Naxos och de andra öarna i Kykladerna.

Carina

Kalimera
2007-01-05, 09:11
Om man tar Santorini, Naxos, Ios. är det en bra rutt?
Dessa öar skulle passa er perfekt! Flyg till Santorini, åk samma dag till Ios, stanna där tills ni tröttnar på nattlivet, vila ut på stränderna på Naxos och avsluta med några dagar på Santorini. Helt perfekt!