handdator

Visa fullständig version : Åldersgränser osv. i Laganas?


Tigra
2007-01-02, 23:32
Är det några åldersgränser på klubbarna?
Vart finns det bra klubbar?
Är det inträden på klubbarna?
Är det mycket greker eller mest turister på klubbarna?
=) tack på förhand..

matsmaja
2007-01-04, 10:46
Så vitt jag vet så finns det ingen åldersgräns alls på klubbarna i Grekland och dom tar ingen avgift för att komma in utan istället köp två och betala för en eller happy hour ,,,,,lycka till och ta det lugnt kan vara hen hetsande atsmofär inne på klubbarna ,,,,bye_bye

Tigra
2007-01-04, 14:26
Okej, tack för svaret :) Hehe, ja då, jag är van vid Turkiet så...
:)

monica
2007-01-04, 17:15
Vill bara passa på att varna lite för att det ofta förekommer så kallad fulsprit på turistbarer och klubbar, alltså inte det som står på flaskorna utan hembränd sprit. Man kan bli väldigt dålig utav den.
Ta hellre en öl eller en färdig grogg på flaska en sk breezer då har ni mera koll på vad ni dricker och innehållet är vad det ska vara.

Monica

yvonne
2007-01-05, 12:32
Det finns åldersgräns vid servering av alkohol. 17 år är det som gäller om jag inte missminner mig.
Håller med Monica om, att det finns sk "bombad" sprit på klubbar och barer. :mad:


Yvonne

Zanét
2007-01-05, 12:40
Det finns åldersgräns vid servering av alkohol. 17 år är det som gäller om jag inte missminner mig.
Det stämmer nog. En cafédrivande vän i byn har i varje fall satt upp ett infoblad om att det inte är tillåtet att servera alkohol till personer under 17 år utan vuxet sällskap.

//Zanét bye_bye

Tigra
2007-01-05, 22:44
Jag är 17 :) Men jag dricker hellre cola eller virgin-drinkar.
Tack för era svar allihop! =)

Zingha
2007-01-14, 02:26
Hemskt att säga om min favvo ö zakynthos men den har blivit helt övertagen av engelsmän. På donkan jobbar det engelska nissar alla barer alla dj alla resturanger. Va tvungen att gå på sånna sketna skandinaviska träffar för att träffa några andra :D

bess
2008-06-23, 15:04
Är det några åldersgränser på klubbarna?
Vart finns det bra klubbar?
Är det inträden på klubbarna?
Är det mycket greker eller mest turister på klubbarna?
=) tack på förhand..
Hej kom precis hem från en underbar semester nere i Laganas. Jag är 17år och jag hade absolut inga problem att komma in, visst stod de 18års skyltar lite varstans. Men det var absslut ingen som följde dessa "regler". Så ni som 17 behöver absolut inte oroa er, de blir bara glada ju mer personer de får in på ställena. Akta er för den sk. rödspriten de är en väldigt farlig stark rödfärgad sprit som serveras i små shot-glas, den är så stark så att den går rätt upp i hjärnan. Kontakta eran guide för mer info, de gjorde vi i alla fall!

De är inget inträde på någon av klubbarna överhuvudtaget.

På klubberna vistas de bara engelsmän i massor, då och då kan du se några svenskar (om du har tur) men annars massa engelsmän.

Klubbar som jag rekommenderar är rescue och coctail and dreams