handdator

Visa fullständig version : Nattliv för 17-åringar på Samos?


Tigra
2007-01-02, 22:54
Är det några åldersgränser på klubbarna?
Vart finns det bra klubbar?
Är det inträden på klubbarna?
Är det mycket greker eller mest turister på klubbarna?
=) tack på förhand..

matsmaja
2007-01-04, 10:47
kolla under Laganas tråden där finns svar :D

kalokairi
2007-01-04, 19:28
Hej!
Samos är väl inte känt för att vara en partyö direkt, det är en
mer "laid-back" ö.. men visst finns det lite om man så vill :)
Det är ingen åldersgräns.

I Pythagorion vet jag två klubbar, "Mythos" och "Amadeus".. men det finns en mängd barer längs hamnpromenaden. I Pythagorion är det väldigt mycket turister.

Har även varit i staden Karlovassi på nordsidan på Samos. Där är inte alls mycket turister, utan nästan bara greker. Det är en universitetsstad så därför är det många grekiska ungdomar där.. Väldigt trevligt på kvällarna måste jag säga.. :D Tyckte det var mycket roligare där eftersom det inte var upplagt för turismen. Var på ett jättesjysst ställe i hamnen som heter "Cosi", det ligger ovanför en restaurang en trappa upp. Där var ena delen med tak, och en annan som en balkong där man såg ut över hamnen och havet. Bra musik och efter kl. 24 många greker på festhumör som släppte loss ;)
Sen finns det också en stoor utomhus-klubb lite utanför Karlovassi i riktning mot Potami beach som heter "Paradiso". Den är bara öppen på helgerna på sommaren, men då kommer folk från hela ön! Då blir det fullt me folk o härlig atmosfär! 90% greker!

/Kalokairi

andgu
2007-01-12, 22:36
Att det hette Cosi viste jag inte men den var verkligen mysig i alla fall.

Instämmer annars, Karlovassi är ett väldigt trevligt alternativ och det finns dessutom fina stränder i närheten.

\Anders

kalokairi
2007-01-14, 14:24
Japp Cosi heter den, men den har haft andra namn också.. vet att den hette "Gia Habibi" 2005, men i somras hade de bytt ägare och därmed också namn..
Väldigt trevlig bar :) Är nog den mysigaste jag någonsin varit på. Så underbar stämning och atmosfär.. Att bara sitta där i de vita sofforna längst ut, blicka över havet och folklivet i hamnen med en öl i handen - kan det bli bättre?
åhh vad man längtar tillbakasnyft_drop