handdator

Visa fullständig version : Härlig musik av Makis Ablianitis


Titti
2006-12-29, 18:01
:p Jag lyssnar just nu på min nyaste grekCD, "Bahar - live under the sky" av Makis Ablianitis. Så vidunderligt vackert!

Jag hade aldrig hört talas om honom innan jag gick in på Boutique Info-grece och lyssnade runt på lite all möjlig musik. Jag fastnade direkt! Beställde och fick hem skivan igår. Lycka! Man kan inte säga att det är så typisk grekisk musik kanske, mer en blandning av orientalisk-ethno-light-elektronisk musik. Förvirrande? Lyssna själva!

Sen köpte jag också en skiva med min kvinnliga favorit Alkistis Protopsalti. Hon sjunger sånger av Theodorakis och Odysseas Elytis bl.a. Jag känner mig verkligen glad och nöjd över mina köp.

Skulle vara kul att höra om någon mer här har fastnat för Makis Ablianitis! :D

Riitta
2006-12-29, 18:33
Honom känner jag inte till,tyvärr:o Låter spännande i allafall.Gillar du honom så skulle jag säkert göra det också:)

Riittabye_bye

Marianne
2006-12-30, 00:00
Ja den skivan köpte vi på Santorini för ett antal år sedan och njuter den fortfarande varje gång vi lyssnar på den.
Hör den ibland någonstans i Grekland, specielt första numret (Love Secret) härligt rytmisk instrumental musik.klapp_klap

Riitta
2006-12-30, 08:46
Skall skriva upp den för ev.köp:)

Riittabye_bye

kari
2007-01-20, 23:52
Skulle vara kul att höra om någon mer här har fastnat för Makis Ablianitis! :D
Når jeg leste dette innlegget tenkte jeg "BAHAR" ...:confused: det virket da kjent.....og det stemte :)
Jeg fant Cd'n, som jeg fikk for flere år siden, men ikke har spillt fordi jeg ikke falt for den da jeg fikk den ( ..unnskyld snille ........;) )
Du gjorde meg nysgjerrig (nyfiken), og en ettermiddag jeg trengte en liten(?) siesta, satte jeg på Bahar og
n ø t den virkelig :) , hvilken vakker og a v s l a p p e n d e musikk det er på denne CD'n, jeg har spilt den noen ganger nå, og den vil ikke bli glemt igjen. Perfekt tilbehør til en liten hvil .
Takk for at du minnet meg på den, Titti :)
Men når det gjelder det jeg kaller gresk musikk, har jeg andre favoritter - m a n g e :D
bye_bye Kari

Titti
2007-01-21, 10:37
:) Å vad glad jag blev Kari! Jättekul att du har skivan och återupptäckte den nu. Jag lyssnar på Bahar väldigt ofta och njuter av musiken.

En annan cd, som jag fick hjälp här på Kalimera att hitta, är Pantelis Thalassinos "Ap tin Tilo os ti Thraki". Fantastisk musik också!