handdator

Visa fullständig version : Makryammos på Thassos


PFV
2006-12-29, 17:11
Hej
Tänkte höra om någon vet lite om Makryammos på Thassos. Vi tänkte åka dit slutet av Juli men undrar lite om hotellet då det är rätt dyrt.

Maten, det är halvpension
Vädret
Hotellet
Beachen

Mvh Fredrik

MonicaC
2007-01-02, 12:17
Hej

Kan bara berätta hur stranden var för vi var bara där på en liten badstund med hyrbilen.

Sanden var sådär mjuk , fin och jättehärlig !
Vattnet var klart och ganska långgrunt!

Det var en ( i mitt tycke ) av de bättre av stränderna på Thassos .
Då jag gillar när det är sand och inte sten/grus .
Och har man riktigt småbarn är den perfekt. Bra sand att bygga sandslott i!

I övrigt är Thassos en jättehärlig ö med otroligt vackra vyer.
Hyr en bil och åk runt och missa då inte Paradise Beach ( men ställ bilen uppe vid vägen ) och sen åker ni till Panagia och där parkerar ni bilen och går upp efter ett vattendrag upp i byn , otroligt mysigt !

Det som slog oss , var att en så avkopplande semester som vi hade på Thassos har vi inte haft förut , men det kanske berodde på att vi bodde i Skala Rachoni som är väldigt litet men vi kan varmt rekommendera Airtours Aegean Sun men ni ska boka tvårumslgh i etage så ni slipper de nersänka markterasserna.
Hotellet höll hög standard och det var frukostbuffe som på ett vanligt svensk hotell...ingen kontinental frukost här inte........
Enda nackdelen var vattnet och framförallt botten vid stranden vid hotellet som inte var någon höjdare..... men poolen utnyttjades flitigt av både oss och barnen .

Och att det var billigt att äta på Thassos var en annan sak som gladde reskassan.......klapp_klap

Hälsn Monica

Ma-Pia
2007-01-23, 18:09
Var på thassos i aug 06. Jag tyckte att Makryammos alldeles för konversionellt för min o mitt sällskaps smak (9 pers 18-52) Solbäddarna var bokade men vi var bara där en dag. Vi trivdes bättre på Golden Beach o Alyki badade även nere i Limenaria men bara inne stden när varit där o shoppat blv ju så varmt 45C__D . Annars tycker jag hela ön är trevlig :D o billig med maten o massor att välja på.
Jag skulle inte välja Makryammos för det finns massor av treliga hotell vi bodde på Egli studios o våra döttrar på Hepih studios (bestämde sig sent att följa med). Lycka till o trevlig resa vi ska kolla Naxos iår._B-anana