Logga in

Visa fullständig version : Grekiska julkorgar

inkfish
2006-12-26, 11:46
Vi ger inte julklappar utan brukar hålla oss till blommor, vin, choklad och liknande. Fast i år ville jag göra nåt annat och det är inte svårt när hela familjen är Greklandstokig;)

Jag gjorde Greklandskorgar med ekologisk olivolja från Kreta, senap från Fontana (en del av vinsten i fototävlingen;) ), Kalamataoliver och en rejäl skiva feta och en burk chtipiti-liknande röra med feta, paprika och vitlök från Saluhallen.

Det blev väldigt uppskattat:)

http://i17.photobucket.com/albums/b74/mandalaki/julkorgar.jpg

Riitta
2006-12-26, 12:38
Förstår att det blev uppskattad:) Vilken bra tanke,måste komma ihåg till nästa år:rolleyes:

Riittabye_bye

inkfish
2006-12-26, 13:38
Det finns ju hur många grekiska produkter som helst här hemma så det är lätt att få ihop en fin korg.:)

Undrar förresten vad greker skulle tycka om det här....

a) toknostalgiska semestersvenskar
eller
b) självklart ska man ge bort en grekisk julkorg för det finns ändå inget bättre än grekisk mat i hela världen.

Jag tippar nog b ;) flabb_flab

Riitta
2006-12-26, 14:09
Självklart b:D Kanske skulle passa på och köpa lite Grekiska småsaker i Aten till nästa års julkorgAng_elx (Fast fetaost blir nog inte bra:eek: ;) )

Riittabye_bye

Gita
2006-12-26, 19:33
Jag skulle kunna tänka mig lite kryddor från Grekland, olivtvål, liten flaska ouzo, en CD med grekisk musik, kanske ett presentkort till en grekisk restaurang! Vilken julklapp!

Riitta
2006-12-26, 20:08
Så glad man skulle bli om man fick en sådan korg:)
Riittabye_bye

inkfish
2006-12-28, 10:30
En härlig idé, Gita! Och varför inte en Greklandsbiljett i korgen också:D

Marianne
2006-12-28, 11:09
Och varför inte en Greklandsbiljett i korgen också:D
Eller TVÅ... - så kanske man själv får följa med också...:rolleyes: flabb_flab ;)

Riitta
2006-12-28, 12:20
Vill någon ge mig en korg nästa jul, så blir biljett till Amorgos bra:D
Riittabye_bye

inkfish
2006-12-28, 13:41
Eller TVÅ... - så kanske man själv får följa med också...

Det var ju en väldigt osjälvisk jultankeAng_elx flabb_flab

Riitta: ja, en sån korg vill jag också ha! Har letat efter biljetter till Amo-resan nästa år men de kostar 3 000 på oneway, inget kul pris:(

Marianne
2006-12-28, 21:30
Det var ju en väldigt osjälvisk jultankeAng_elx flabb_flab

Man kan ju alltid erbjuda att åka med som "guide"flabb_flab.
Som extraklapp;).