handdator

Visa fullständig version : Hotell Asteria i Naxos stad


Anna70
2006-12-17, 16:11
I juli åker jag och min familj hit! Spännande. Jag vill ha tips på bra restauranger, utflyktsmål både till fots och med båt, bra bad och snorkelvatten, har någon bott på hotellet Asteria?????
Många frågor.....! jag vill ha reda på allt om Naxos!:cool:

lemon
2006-12-17, 19:47
Vi bodde på Asteria för ett par år sedan och har sedan dess gärna återvänt till Naxos. Hotellet ligger riktigt nära Ag Georgiosstranden och utsikten bort mot Paros är vacker. Samtidigt är det bara ett par minuter till fots bort till hamnpromenaden. På vägen passerar ni ett litet torg, runt vilket det finns många restauranger och barer.

Det finns många magnifika stränder på Naxos. Om ni tar er med buss, moppe, cykel eller en bit söderut har ni möjlighet att testa Ag Prokopis, Ag Anna och Plaka, vilka brukar rankas bland de tio bästa stränderna i Grekland. Ytterligare längre söderut finns bl.a. Kastraki och Alyko, som också rekommenderas varmt.

Om Naxos finns det mycket skrivet i olika trådar, på resmålsfakta och på Mera Kalimera. Läs, planera och njut!!! Ni kommer inte att bli besvikna på ön.
Trevlig resa

/lemon

NaxosNille
2006-12-18, 12:30
Dere kan glede dere til å besøke Naxos. Asteria har kanonbra beliggenhet - rett på stranden. St. George-stranden har ALT du trenger, men klart du bør prøve de andre strendene som ligger lenger sør på øyen. Selv om St. George er en langgrunn strand, er det fullt mulig å finne både klippebad (for snorkling), wind-surferskole, banana-båt og pedalbåter til leie om man bare orker å gå litt borover stranden. Skal du til havnen om kvelden, kan strandpromenaden anbefales. Følg stranden til du kommer til Nissaki hotell, så kommer du rett på promenaden som fører til Naxos by og havnen, der det meste skjer på kveldstid. Av restauranter kan anbefales Meltemi, som ligger i bakken opp mot det lille torget inne i byen. Lunsjen kan med fordel spises på Finikas på St. George-stranden. Vil dere oppleve en ekte gresk restaurant så reis til Danakos og forsøk Taverna Floracas. Eieren snakker kun gresk, er over 80 år, men serverer verdens beste mat. Forsiktig med vinen om du kjører bil - den er knallsterkflabb_flab Kjøp en guidebok over Naxos når du er på stedet. Den er mye mer detaljert enn guidebøker som skal ha med alt om Kykladene. De kan umulig beskrive alle severdigheter på samtlige øyer. God tur!

Fenalena
2006-12-18, 21:52
Läs i forumet o på denna hemsida om Naxos - här finns ur-mkt bra info ur olika vinklar !! Läs sen vidare på Internet för det finns mkt info om just Naxos.
Jag var på Naxos för typ 25 år sedan o sen 2005 och nu 2007 åker vi igen.
Naxos stad, Ag Prokopis el Ag Anna rek jag att bo i.

Vi bodde 2005 i Naxos stad på två olika hotell 1 v i Grotta area o 1 v nära castle i gamla gränderna, mkt bra boenden båda men att bo vid St George Stranden kanske är lite mer bekvämt om man vill bo i /nära Naxos stad ?
Detta år bor vi i Ag Prokopis för då har vi super nära till Ag Anna o ganska nära till Naxos stad. Vi tycker det kommer vara perfekta komb för oss.
Av värde för oss på Naxos var Naxos stad o vidare hela vägen mot Plaka - vi höll oss på den "remsan". Övr Naxos har säkert fint att erbjuda men därom vet jag ej mkt och inte lika mkt info finns heller .
Ni kommer få det bra hur som helst - Naxos är great!

Lena bye_bye

Norseman
2007-01-16, 13:48
Jeg bodde på Asteria i 2003. Helt OK hotell med perfekt beliggenhet i Naxos by.

Så noen tips:
For bading, er det smart å ta bussen til Agia Anna/Ag Prokopios eller Plaka. Mye bedre strender enn bystranden. Men bystranden (St. George beach) er helt OK den også om man ikke vil reise med buss.

En fottur til toppen av fjellet Zas er utrolig flott (1001 meter over havet). Reis tidlig om morgenen og ta med mye vann. Det blir varmt. Det er to ulike ruter til toppen. Jeg har bare gått den der man stopper bussen ved veien til Dakanos. Hotellet eller turistinfo kan gi deg mer eksakt beskrivelse.

Om vinden blåser fra sør eller øst er stranden Mikri Vigla fin. utrolig klart vann.