handdator

Visa fullständig version : Tragisk nyt fra Skopelos


Mette
2006-12-13, 19:18
For tre uger siden døde Takis fra Del Sol.

Her i forumet er der sikkert nogen, der har besøgt Del Sol - enten som bosted eller har ätit där.

Del Sol er et sted, hvor mange nationaliteter møder hinanden år efter år og, med hjælp af Takis, blev hinandens venner.

Nu er Takis død. Han var ved at beskære et oliventræ i sin trægård. Han var oppe i træet og grenen under ham brast. Han faldt ned og brækkede sine ribben, som punkterede hans lunger. Det er tragisk for hans hustru Sofia og for os, der kommer år efter år. Mine tanker er med Sofia.

Som en ven af mig sagde, da hun hørte om hans død: Det er muligt at jeg ikke kan huske, hvordan han så ud, men jeg vil altid huske hans latter.

Takis, vi vil altid savne dig. Skopelos vil aldrig blive det samme.

Elisabet
2006-12-13, 19:34
Det kändes helt overkligt när Mette igår berättade för mig att Takis har omkommit i en så tragisk olycka. För bara 2½ månader sedan var vi där och såg honom så glad och välmående, ständigt med ett vänligt ord eller en skojig kommentar.

Särskilt minns vi honom den kvällen när det var grekisk fest på tavernan - han stod vid grillen och gjorde kycklingklubbor och karrékotletter åt oss alla, och hann samtidigt med många muntra upptåg.

Varje dag när vi gick genom den avlånga trädgården tänkte jag på hur härligt det skulle vara att ha ett olivträd som de hade... Tänk vad lite man vet...

Jag tänker naturligtvis också på Sophie, alltid så glad och full av energi. För 16 år sedan flyttade de "hem" till Skopelos och började bygga upp Del Sol. Sedan dess har de jobbat sida vid sida, många långa timmar under sommarhalvåret. De såg verkligen ut att ha det bra tillsammans.

Dagen innan vi åkte stängde de tavernan för säsongen. När jag träffade Sophie den eftermiddagen sa hon att hon hade varit och badat. Det var den första gången hon hade haft tid till det den sommaren. Den 29 september! Vilket liv, så strävsamt! Men samtidigt så lyckligt med den hon älskade.

Tänk så lite man vet...

Jayo
2006-12-14, 09:06
Oj oj oj. Jag kände inte den här personen men har varit i en exakt likadan situation. I oktober var jag uppe i en palm på tomten på Skiathos och sågade ner palmblad. Stegen gav vika och jag ramlade ner och bröt ett revben.

Man kan aldrig vara nog försiktig.